| 
					 
						ФОНОЛОШКИ ВЕШТИНИ КАЈ ДЕЦАТА СО ПРЕЧКИ ВО ЧИТАЊЕТО 
						 
						Маринела ДУРАНОВИЌ  
						Невзета САЛИХОВИЌ 
						Амела ИБРАХИМАГИЌ  
						Емина ТИЊИЌ 
						 
						Факултет за едукација и рехабилитација, Тузла, Босна и Херцеговина  | 
				
					 
						  | 
				
					 
						PHONOLOGICAL SKILLS AMONG CHILDREN WITH READING DISABILITIES  
						 
						Mirela DURANOVIC 
						Nevzeta SALIHOVIC 
						Amela IBRAHIMAGIC 
						Emina TINJIC 
						 
						Faculty of Education and Rehabilitation,  
						  | 
			||
| 
					 
						 
						Примено: 17.12.2010 
						Прифатено: 07.02.2011 
						UDK: 159:946.4-053.5  | 
				
					 
						  | 
				
					 
						 
						Recived: 17.12.2010 
						Accepted: 07.02.2011 
						Original Article  | 
			||
| 
					 
						 
						Резиме  | 
				
					 
						  | 
				
					 
						 
						Abstract  | 
			||
| 
					 
						  | 
				
					 
						  | 
				
					 
						  | 
			||
| 
					 
						Главната цел на ова истражување беше да се испитаат фонолошките вештини кај децата со пречки во читањето на босански/ хрватски/српски јазик каде секоја фонема е претставена со графема која го следи фонолошкиот принцип. Примерокот е составен од 15 деца со пречки во читањето и 15 деца без пречки во читањето. „Дијагностички сет за оценување на говорот, јазикот, читањето и пишувањето кај децата“ е употребен за испитување на нивните фонолошките способности. Фонолошките вештини кај децата се многу важни при учењето да читаат и пишуваат. Резултатите од ова истражување покажаа дека децата со пречки во читањето даваат посиромашни резултати во сите задачи кои ги испитуваа фонолошките вештини споредено со децата без пречки во читањето. Резултатите од ова истражување се усогласуваат со резултатите од други истражувања спроведени во други јазици и укажуваат на важноста на споменатите вештини при учењето читање на босански/хрватски/српски јазик, како и значајноста на дефицитарните фонолошки способности за етиологијата на тешкотиите во читањето. Врз основа на спроведеното истражување, може да се заклучи дека фонолошките способности се многу значајни за стекнување на способноста на читање и пишување.  | 
				
					 
						  | 
				
					 
						The main purpose of this study was to examine the phonological skills among children with reading disabilities of the Bosnian/Croatian/ Serbian language, where each phoneme is represented by a grapheme following a certain phonemic principle. The sample consists  of 15 children with reading disabilities and 15 children without reading disabilities, where "The diagnostic set for examination of the speech, language, reading and writing abilities among children" was used for examination of their phonological capacity. Phonological skills in children are very important for reading and writing acquisition. The results of the study showed that children with reading disabilities achieved poorer results in all tasks examining the phonological skills, compared to children without reading difficulties. The results of our study comply with results of studies conducted for other languages. The study highlights the importance of the mentioned skills for acquiring reading skills in the  Bosnian/ Croatian/Serbian language and the significance of deficient phonological abilities for the etiology of reading disabilities. Based on the conducted study, it can be concluded that phonological skills are very important for acquiring reading and writing abilities. 
						  | 
			||
| 
					 
						  | 
				
					 
						  | 
				
					 
						  | 
			||
| 
					 Citation:Duranovikj M, Salihovikj N, Ibrahimagikj A, Tinjikj E. Phonological Skills Among Children with Reading Disabilities. J Spec Educ Rehab 2011; 12(1-2):86-99. doi: 10.2478/v10215-011-0007-5  | 
				||||
| 
					 
  | 
				||||
| 
					 
						 Клучни зборови: пречки во читањето, фонолошки вештини, фонетичка синтеза и анализа 
						  | 
				
					 
						  | 
				
					 
						 Key words: reading disabilities, phonological skills, phonemic synthesis and analysis 
						  | 
			||
| 
					 
						Адреса за кореспонденција: 
						Невзета САЛИХОВИЌ 
						Универзитет во Тузла 
						Факултет за едукација и рехабилитација,  
						Тузла, Босна и Херцеговина 
						E-mail: nevzeta@gmail.com 
						  | 
				
					 
						  | 
				
					 
						Corresponding Address: 
						Nevzeta SALIHOVIC 
						University of Tuzla 
						Faculty of Education and Rehabilitation,  
						Tuzla, Bosnia and Herzegovina 
						E-mail: nevzeta@gmail.com 
						  | 
			||