ПРОЦЕНА НА ПРАВОПИСНОТО НИВО НА РАКОПИСОТ КАЈ ЛЕСНО МЕНТАЛНО РЕТАРДИРАНИТЕ УЧЕНИЦИ
Анета Т. ХРИСТОВА,1 говор и глас –Скопје2 |
|
APPRAISAL OF THE ORTOGRAPHY LEVEL OF THE HANDWRITING IN EASY MENTAL RETARDED CHILDREN
Aneta T. HRISTOVA,1
Elementary school Gorgi Sugarev – Bitola1 |
||
Примено: 17. 08. 2009 |
|
Received: 17. 08. 2009 |
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
|
|
|
||
Менталната ретардација е сложен и специфичен општествен проблем, кој се јавува во најраната возраст од детскиот развој. Говорот претставува една од најзначајните човечки особини и несомнено потреба на секоја индивидуа, па е логичен заклучокот дека неговата улога кај секоја, па и кај ментално ретардираната индивидуа, е непроценлива. |
|
Mental retardation is a very complex and specific society problem that appears in the earliest period of the child development. Speech represents one of the most important human qualities and undoubtedly a need for each individual, therefore, the logical conclusion is that it is essential for everyone, even for the mentally retarded individual as well. |
||
Резултатите од истражувањето покажаа ниско правописно ниво на ракописот кај лесно ментално ретардираните деца, кој е во зависност од одделението - возраста, полот и успехот по македонски јазик. |
|
The results of the research have shown a low orthography level of the handwriting in children with mild mental retardation, which is dependant on the class-age, sex and the success in Macedonian language. |
||
|
|
|
||
Citation:Hristova TA, Filipova S. Appraisal of the Orthography Level of the Handwriting in Easy Mental Retarded Children. J Spec Educ Rehab 2009; 10(3-4):110-121. |
||||
|
||||
Клучни зборови: правописно ниво, дисортографија, лесно ментално ретардирани ученици |
|
Key words: orthography level, disorthography, pupils with mild mental retardation. |
Адреса за кореспонденција: |
|
Corresponding Address: |
Анета ХРИСТОВА |
|
Aneta Hristova |
ОУ „Ѓорѓи Сугарев“ – Битола |
|
E.S. Gjorgji Sugarev – Bitola |