ЗАДОВОЛСТВОТО НА РОДИТЕЛИТЕ ЗА РАНИТЕ МЕРКИ НА ГРИЖА ЗА ДЕЦАТАСО РАЗЛИЧНИ НИВОА НА ИНТЕЛЕКТУАЛНО НАРУШУВАЊЕ
Вера РАЈОВИЌ, Оља ЈОВАНОВИЌ
Центар за образование на наставници, |
|
THE BARRIERS TO INCLUSIVE EDUCATION: MAPPING 10 YEARS OF SERBIAN TEACHERS’ ATTITUDES TOWARD INCLUSIVE EDUCATION
Vera RAJOVIC Olja JOVANOVIC
Center for Teacher Education, |
||
Примено: 19.05.2013 |
|
Recived: 19.05.2013 |
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Ова истражување дава компаративен преглед на 15 независно напишани статии за ставовите на наставниците за инклузијата во Србија меѓу 2002 и 2012 година. Исто така, се обидуваме да ги опишеме ставовите на наставниците за инклузивното образование во зависност од видот на посебната потреба, а и главната пречка и бенифитот од успешната инклузија од гледна точка на наставниците што предаваат. Сознанијата покажуваат дека промената на ставовите на наставниците за инклузијата се одвива бавно и покрај бројните реформски промени. Резултатите се дискутираат во две фази, пред и по донесувањето на легислативата за инклузија. Понатаму, прегледот покажува дека наставниците во Србија изразуваат најнегативен став за инклузијата на ученици со сензорни нарушувања во редовните училишта. И покрај отпорот кон инклузијата, наставниците во Србија ја согледуваат придобивката од тоа, нагласувајќи ја важноста од развивање социјални вештини, како и важноста од редуцирање на предрасудите кон луѓето со попреченост. Главна пречка во инклузијата, според наставниците, се недоволното образование и несоодветните програми создадени од стручни лица за наставниците во Србија, нискиот статус на учениците со попреченост меѓу врсниците во редовните одделенија и недостатокот на ресурси што ќе ги следат целите на реформите во Србија. Се дискутира за импликациите за понатамошно воведување на реформите, како и за потребата за понатамошни појаснувања во наредните истражувања. |
|
The study provides a comparative review of 15 independently written studies on teachers’ attitudes toward inclusion in Serbia between 2002 and 2012. It also attempted to describe teachers’ attitudes toward inclusive education depending on the type of special need, as well as the main obstacles and benefits of a successful inclusion from the in-service teachers’ pointof view. The findings show that shifts in teachers’ attitudes toward inclusion are slow despite numerous reform changes. The results are discussed in two stages, first before and then after the inclusion legislation was enacted. Furthermore, the overview showed that teachers in Serbia hold the most negative attitude toward inclusion of students with sensory impairments in mainstream schools. Despite resistance toward inclusion, teachers in Serbia realize its benefits, emphasizing the importance of developing social skills as well as reducing prejudice toward people with disabilities. The main obstacles to inclusion, as teachers perceive it, are insufficient education and inadequate professional development programs for teachers in Serbia, low peer status of children with disabilities in regular classrooms and lack of resources, which is in line with reform goals in Serbia. The implications for further reform implementation are discussed, as well as the need for further clarifications in future research. |
||
Citation: Rajovic V, Jovanovic O. The Barriers to Inclusive Education: Mapping 10 Years of Serbian Teachers' Attitudes Toward Inclusive Education. J Spec Educ Rehab 2013; 14(3-4):78-97. doi: 10.2478/JSER-2013-001210.2478 |
||||
Клучни зборови: инклузивно образование, ставови на наставниците, реформа на политиката |
|
Keywords: inclusive education, teacher attitudes, policy reformch |
||
Адреса за коресподенција: |
|
Corresponding address: |