JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 1016
ПОСВЕТЕНОСТА НА ЈАВНИТЕ ИНСТИТУЦИИ ВО БУГАРИЈА ЗА ДОСТАПНОСТА НА УМЕТНИЧКИ ДЕЛА ЗА ЛИЦАТА СО ОШТЕТЕН ВИД. УЛОГАТА НА ПРОЕКТОТ BAGMIVI (ПРИБЛИЖУВАЊЕ НА РАЗЛИКАТА ПОМЕЃУ МУЗЕИТЕ И ЛИЦАТА СО ОШТЕТЕН ВИД) |
|
COMMITMENT OF PUBLIC INSTITUTIONS IN BULGARIA TO THE ACCESS TO ART FOR THE VISUALLY IMPAIRED INDIVIDUALS. THE ROLE OF THE BAGMIVI PROJECT (BRIDGING THE GAP BETWEEN MUSEUMS AND INDIVIDUALS WITH VISUAL IMPAIRMENT) |
1Владимир РАДУЛОВ, 2Маргарита ТОМОВА, 2Мира ЦВЕТКОВА-АРСОВА |
1Vladimir RADOULOV, 2Margarita TOMOVA, 2Mira TZVETKOVA-ARSOVA |
|
1Бугарска асоцијација за едукација на деца со оштетување на видот 2Софиски универзитет „Св. Климент Охридски“ |
1Bulgarian Association for Education of Visually Impaired Children, 2Sofia University “St. Kliment Ohridski” |
|
Примено: 05.08.2017 Прифатено: 28.12.2017 |
|
Recived: 05.08.2017 Accepted: 28.12.2017 Review Article |
Апстракт |
|
Abstract |
Вовед Во последните 20 години се направени го-леми напори во Бугарија со цел да се обезбеди поголем пристап за лицата со различни нарушувања и телесен инвалидитет, општо, и посебно за лица со оштетен вид, во музеите, уметничките галерии и другите културни установи. Лицата со оштетен вид не се чести посетители на музеите и галериите поради ограничувањата кои постојат за нив во овие установи и недостигот на соодветни и достапни начини да се видат експонираните дела.
Објективи и методи Преку добра соработка, процесот на зголе- мување на пристапот до уметноста ќе стане реалност за лицата со оштетен вид. Еден пример на добра практика е проектот BaGMIVI кој е дел од Еразмус+ програмата.
Резултати Активностите и чекорите од BaGMIVI проектот се детално опишани, особено активностите преземени во Бугарија како една од земјите учеснички во овој проект. Клучните чекори вклучуваат: 1) Обука на персоналот во музеите и галериите за зголемува- ње на пристапноста до уметноста од учениците кои имаат оштетувања на видот, 2) Подготовка на две изложби од страна на персоналот од галеријата, 3) Две посети од страна на учениците со оштетен вид, 4) Со- бирање податоци за двете посети по пат на анкетен прашалник, 5) Развивање прирач- ник со добри практики, 6) Национална кон- ференција.
Заклучоци Пристапот до уметноста од страна на лицата кои имаат оштетувања на видот е значајна. Меѓународните проекти може да бидат одлична поддршка во процесот на зголемување на овој пристап на начин што го прив- лекуваат вниманието на меѓународната заедница и свеста на националните институции за вредноста на овој проблем и давањето на поддршка за соработка на мултинационално ниво. |
|
Introduction In the past 20 years many efforts have been маде in Bulgaria in order to provide more access for people with disabilities in general, and for visually impaired in particular, to museums, art galleries and other cultural venues. Traditionally visually impaired people are not frequent visitors of museums and galleries due to the barriers put to them in these places and the lack of appropriate and accessible ways to perceive the exponents.
Objectives and Methods Through good cooperation, the process of increasing the access to art for the visually impaired can become a reality. One example of good practices is the BaGMIVI project under the Erasmus+ program.
Results The BaGMIVI project’s steps and actions are described in details, especially the actions undertaken in Bulgaria as one of the participating countries. The main steps included: 1) Training of the museum and gallery staff to increase the access to art for Visually Impaired students; 2) Preparation by the gallery staff of two exhibitions; 3) Two visits by Visually Impaired students in the gallery; 4) Collecting information about the two visits through questionnaires; 5) Development of a manual with good practices; 6) Multiplier event – national conference.
Conclusions The access to art for visually impaired persons is important and significant. International projects may be of great support to the process of increasing this access as they focus the international community’s attention and the national public institutions’ awareness to the value of this issue and support cooperation on multinational levels. |
Клучни зборови: пристап, уметност, лице со оштетен вид, јавни институции, меѓународен проект, посветеност |
Key words: access; art; visually impaired; public institutions; commitment; international project |
Адреса за кореспонденција:
|
|
Corresponding address: Vladimir RADOULOV Sofia University "St. Kliment Ohridsky" Depаrtment of Special Education & Speech Therapy 69-A,Shipchensky prohod str;1574 Sofia, BULGARIA Office # +35929706229 |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE