Постапка
|
|
Procedure
|
|
|
|
Истражувањето беше спроведено во училишни услови. Повеќето глуви/наглуви ученици во Полска посетуваат целодневно училиште за глуви деца, поради што беше важно нивниот резултат да се спореди со слична група на адолесценти кои слушаат, од средношколски интернати, бидејќи овој фактор би влијаел врз нивото на пренесување на системот на вредности низ генерациите во самото семејство.
Двете групи, како глувите така и адолесцентите кои слушаат, кои учествува во собирањето на податоци не беа клинички примероци и немаа дополнително развојно нарушување. На неколку наврати беа собирани податоци во школските установи. Во секоја сесија учествуваа од шест до осум глуви/наглуви ученици од едно одделение. При секоја сесија, истражувачот и квалификуваниот интерпретатор им презентираа на згрижените лица формулар за согласност, како и преглед план на целта на истражувањето. Учесниците ја погледнаа дигиталната снимка на DVD (на полски јазик) од прашалникот на Schwartz за портретирање на вредности, преведен на рачно кодиран полски (SJM) и потоа ги забележуваа нивните одговори на писмениот формулар (на полски). Онаму каде што беше потребно, интерпретаторот помогна згрижените лица да ги разберат инструкциите преку повторување на снимената верзија.
Адолесцентите, кои слушаат, учествуваа во истражувањето во сесија одржана во нивните училишта во групи од 20 и 28 ученици. Истражувачот придружен од учител, ја презентира целта на истражувањето и прашалникот. Учениците го потполија формуларот (на полски).
|
|
The research was conducted in a residential school setting. Most deaf/hard of hearing students in Poland attend residential schools for the deaf. Therefore, it was important to compare their results with those of a similar group of hearing adolescents attending boarding schools, considering that this factor will affect the level of value system transmission between generations within the family.
Both, the deaf and the hearing adolescents that participated in the data collection were non-clinical samples with no additional developmental disorders. The process of data gathering was held at school venues. Each session was hosting between six and eight deaf/hard of hearing students coming from the same grade. The researcher and qualified interpreter at each session presented the attendees with a questionnaire consent form and an outline for the purpose of the research. The participants viewed the DVD version (in Polish) of the Schwartz Portrait Values Questionnaire, translated into manually coded Polish (SJM) after which they recorded their responses on the paper form (in Polish). Where necessary, the interpreter helped the attendees to understand the instructions by repeating the recoded version of the questionnaire.
Hearing adolescents participated in the study session held at their school in a group of 20 to 28 students. The researcher accompanied by a teacher from the school presented the purpose of the study and the questionnaire. Then the students filled in the paper form (in Polish).
|
|
|
|
Резултати
|
|
Results
|
|
|
|
Анализата на системот на вредности кај глувите/наглувите адолесценти откри интересна корелација. Благонаклонетоста, традицијата, хедонизмот и самонасочувањето беа слични кај двете експериментални групи. Сепак, оштетувањето на слухот се чини дека прави разлика во значајноста на некои вредности.
Глувите адолесценти го сметаа универзализмот (t=-3,41; p<0,001), согласноста (t=-2,73; p<0,007), безбедноста (t=-2,28; p<0,02) и стимулацијата (t=-3,22; p<0,002) позначајна за разлика од нивните соученици кои слушаат. Сепак, моќта (t=-2,07; p<0,04) и достигнувањето (t=-4,30; p<0,0001) беа помалку важни за глувите отколку за адолесцентите кои слушаат.
Овие разлики откриени кај глувите подгрупи и подгрупите кои слушаат понатаму се диференцирани во контекст на полот. Три значајни разлики поврзани со полот во склоп на глувата подгрупа се откриени, кои се различни од разликите најдени во подгрупата на адолесценти кои слушаат. Машките адолесценти, кои слушаат, ги сметаа благонаклонетоста (t=3,61, p<0,001), хедонизмот (t=2,9; p<0,001), и стимулацијата (t=2,10; p<0,05) поважни отколку женските адолесценти. Во глувата подгрупа, девојките ги ценат безбедноста (t=2,01; p<0,05), моќта (t=2,99; p<0,005) и достигнувањето (t=2,01; p<0,05) повеќе отколку машките.
Исто така беше откриен интересен начин на кој полот и оштетувањето на слухот влијае врз системот на вредности. Значајните резултати се презентирани во сликите подолу.
|
|
The analysis of the value system of deaf/hard of hearing adolescents has revealed interesting correlations. Benevolence, tradition, hedonism and self-direction were similar in both experimental groups. However, hearing impairment does seem to differentiate the importance of some values.
Deaf adolescents considered universalism (t=-3,41; p<0,001), conformity (t=-2,73; p<0,007), security (t=-2,28; p<0,02) and stimulation (t=-3,22; p<0,002) to be more important than their hearing peers. However, power (t=-2,07; p<0,04) and achievement (t=-4,30; p<0,0001) were less important for the deaf than for the hearing adolescents.
These differences found within the deaf and hearing subgroups are further differentiated in the context of gender belonging. Three significant differences within the deaf subgroup regarding gender were found to be distinct from the hearing subgroup. Among the hearing adolescents, males consider benevolence (t=3,61, p<0,001), hedonism (t=2,9; p<0,001) and stimulation (t=2,10; p<0,05) more important than females. In the deaf subgroup, females value higher security (t=2,01; p<0,05), power (t=2,99; p<0,005) and achievement (t=2,01; p<0,05) more than males do.
An interesting way in which gender and hearing impairment influence the value system was also revealed. The relevant results are presented in the graphs below.
|
|
|
|
|
Слика 1: Благонаклонетоста според влијанието на полот и статусот на слушање /
Figure 1: Benevolence in relation to gender and hearing status interaction (F=10,4917; p<0,001)
|
|
Слика 2: Моќта според влијанието на полот и статусот на слушање /
Figure 2: Power in relation to gender and hearing status interaction (F=5, 298, p<0,02).
|
Во подгрупата која слуша, вредноста на благонаклонетоста е значително поважна (F=10,4917; p<0,001) за машките отколку за женските (Слика 1). Во глувата подгрупа шемата се движи во спротивен правец, иако разликата не е значајна. Сепак, глувите женски адолесценти ја ценат благонаклонетоста многу повеќе отколку женските адолесценти кои слушаат.
Глувите машки адолесценти ја сметаат моќта значително помалку важна од други подгрупи (F=5,298; p<0,02). Глувите женски адолесценти ја ценат моќта на исто ниво со луѓето кои слушаат од двата пола (Слика 2).
|
|
The value of benevolence is significantly more important (F=10,4917; p<0,001) in the hearing subgroup for males than females (Figure 1). The pattern among the deaf subgroup goes in the opposite direction, although the difference is not significant. However, deaf female adolescents value benevolence much more than hearing females do.
Deaf males consider power to be significantly less important than other subgroups (F=5,298; p<0,02) do. Deaf females value power at the same level as hearing people of both genders (Figure 2).
|
|
Слика 3: Достигнување според влијанието на полот и статусот на слушање /
Figure 3: Achievement in relation to gender and hearing status interaction (F=6,858; p<0,01)
|
|
Слика 4: Хедонизам според влијанието на полот и статусот на слушање /
Figure 4:Hedonism in relation to gender and hearing status interaction (F=4,3366; p<0,04)
|
Важна разлика, која не беше пронајдена кај жените, беше набљудувана помеѓу глувите машки и оние кои слушаат поврзана со вреднувањето на достигнувањето (F=6,858; p<0,01). Глувите машки го сметаа достигнувањето помалку важно отколку машките кои слушаат и исто така помалку важно отколку женските и кои слушаат и кои не слушаат (Слика 3). Глувите женски адолесценти ги сметаат достигнувањата помалку значајни од подгрупата која слуша без разлика на полот, но и двете подгрупи на женски адолесценти (глуви и кои слушаат) покажаа средни резултати, кои се значително пониски отколку машките кои слушаат и значително повисоки отколку глувите машки.
Полова разлика беше исто така набљудувана според вреднувањето на хедонизмот (F=4,3366; p<0,04). Машките кои слушаат го ценат хедонизмот повеќе отколку женските кои слушаат. Во глувата подгрупа не постои разлика помеѓу половите подгрупи (Слика 4).
Друга област, што беше проучувана го истражуваше влијанието на променливите кои беа поврзани со влијанието на семејството врз системот на вредности кај глувите адолесценти, поконкретно присуството или отсуството на глуви/наглуви родители и начинот на комуникација користен во семејството. Врската помеѓу овие фактори и преферирањето одредени вредности општо е незначителна, единствен исклучок е начинот на комуникација во склоп на семејството, кој има значително влијание (p<0.013) врз согласноста (Слика 5).
|
|
An important difference which was not found in females, was observed between hearing and deaf males regarding the perception of achievement (F=6,858; p<0,01). Deaf males consider achievement less important than hearing males and also less important than both hearing and deaf females (Figure 3). Deaf females find achievement less important than hearing subgroups regardless of gender, but both subgroups of females (deaf and hearing) showed average results, which are significantly lower than hearing males and significantly higher than deaf males.
A gender difference was also observed in relation to hedonism (F=4,3366; p<0,04). Hearing male adolescents valued hedonism more than hearing females. There is no difference between the genders in the deaf subgroup (Figure 4).
Another area studied was the influence of the variable such as functioning of the family over the value system in deaf adolescents. More in particular, the presence or absence of deaf/hard of hearing parents and the mode of communication used within the family. The relationship between these factors and the preference of particular values over others was generally insignificant, with the mode of communication within family being the only exception, which also has a significant (p<0.013) influence on the conformity (Figure 5).
|
|
Слика 5: Средствата за комуникација врз согласноста кај глувите адолесценти. (F=4,657; p<0,013)
|
|
Figure 5: Means of communication effect on the conformity in deaf adolescents (F=4,657; p<0,013)
|
Користењето на знаковен јазик во составот на семејството подразбира значително ниво на согласност во споредба со луѓето кои комуницираат вербално (F=4,657; p<0,01). Разликата помеѓу луѓето кои ги користат и двете средства и оние кои комуницираат само вербално ја прикажува тенденцијата.
|
|
The use of signing language within the family implies significantly higher level of conformity in comparison with people who communicate verbally (F=4,657; p<0,01). The difference between people using both means and those who communicate only verbally illustrates the tendency.
|
|
|
|
Дискусија
|
|
Discussion
|
|
|
|
Проучувајќи ги вредностите и приоритетите на вредностите на глувата подгрупа беа откриени две значителни влијанија кои се појавуваат на индивидуално и социјално ниво. Доминантните вредносни приоритети се клучни фактори во социјалното формирање кај малцинската група, додека индивидуалните вредносни приоритети претставуваат централни цели за индивидуата и се поврзани директно со однесувањето на адолесцентот.
Вредностите дозволуваат поединецот да избере континуиран процес на културна и индивидуална промена, која за возврат зависи од историските и социјалните промени. Тие се директно под влијание на дневните искуства на поединецот во константно променливата социополитичка средина и може да се користат при дефинирање на разликите помеѓу различни културни групи и подгрупи во дадено општество. Вредностите се споредбено апстрактни и општи во споредба со ставовите и шемите на однесување, кои се врзани со конкретни ситуации и заради тоа се несоодветни при формирањето на норми низ различните култури.
Разликите во прифаќањето на вредностите кои се најдени помеѓу глувите и адолесцентите, кои слушаат, се значителни и треба да бидат сфатени во контекстот на културата или образовното искуство. Глувите адолесценти ги сметаат вредностите како што се универзализмот, согласноста, безбедноста и стимулацијата повеќе важни отколку нивните врсници кои слушаат, додека адолесцентите кои слушаат им даваат приоритет на моќта и достигнувањето.
Вредностите може да бидат организирани според целта за која тие се наменети. Егоцентричните вредности се темел на индивидуалистичката ориентација. Таквите вредности се поврзани со социјалниот статус, престижот, личниот успех, слободата на избор, независното мислење и дејствување, а исто така и интелектуалната компетентност, хедонизмот и потребата за стимулација. Вредностите кои се во служба на интересите на други луѓе се темел на колективистичка наклонетост. Таквите вредности се поврзани со заштитување на други луѓе, (особено оние со кои личноста е во директен контакт), безбедност на групите со конкретен идентитет, почитување на традицијата, религијата и религиозноста, избалансирани општествени погледи, како и лична хармонија и хармонија со други личности (3, 20).
Најдоминантна шема на вредности кај адолесцентите кои слушаат е индивидуализмот, кој е преставен со лична моќ и достигнување. Најголем број на лица кои слушаат биле израснати да се сметаат себе си како посебни индивидуи кои се самостојно одговорни за сопствените животи. Во „индивидуалистичката“ култура, луѓето се најблиску поврзани хоризонтално со сопружниците и пријателите отколку со родителите и децата, и тие припаѓаат на неколку други кругови на пријатели (на пр. фамилија, колеги, клубови) и голем дел од однесувањето на членовите е поврзано со целите кои се сообразни со тие на „кругот“ или кон кои тие се стремат (21).
Во спротивно, една од најдоминантните шеми на вредности кај културата на глувите луѓе е колективизмот. Глувите луѓе се сметаат себе си за членови на група која ги вклучува сите глуви луѓе. Глувата заедница е уникатна поради тоа што има јазик и културни норми кои преминуваат географски граници. Тие се сметаат себе си за тесно сплотена и поврзана група. Глувите луѓе во голема мера уживаат во друштвото на други глуви луѓе и активно бараат начин да се најдат во таква средина. Кога глувите луѓе за првпат се среќаваат, првичната цел е да откријаат од каде доаѓа другата личност и да ги препознаат заедничките пријатели. Овој колективизам во склоп на глувата заедница е исто така наложен на глувата заедница од страна на конзервативните вредности како што се безбедноста и согласноста. Причината поради која глувата култура е колективистичка може да биде до некаде поврзана со недостигот на комуникација со „надворешни“ групи кои зборуваат. Глувите индивидуи се ограничени на помал број на кругови на групи поради дискриминација и пречките во комуникација (1). Подолго време дискриминацијата на глувите/наглувите беше основно однесување кај мнозинството кое слуша кон глувото малцинство, кое беше следено со ексклузија и маргинализација на глувите луѓе. Во овој контекст, универзализмот на глувите адолесценти се бори за еднаквост и социјална правда во застапувањето на јазичното малцинство. За колективистичката култура, „кругот на пријатели“ е релативно тесносплотен и често ограничен на семејството, каде најдиректната врска е вертикална и се најдува помеѓу детето и родителот. Индивидуите може да бидат приморани да ги подредат нивните лични цели според целите на некој колектив, кој обично е претставен со стабилен „круг на пријатели“ (на пр. фамилија, група, племе). „Во колективистичките култури постојат сложени шеми на социјално однесување, кои бараат разликување помеѓу однесувањето на „кругот на пријатели“ (согласност) и однесувањето на „надворешната“ група (прави с¡ со што можеш да се извлечеш)“ (8).
Понатаму, разликите помеѓу раната социјализација на глувите и децата кои слушаат може да придонесе и за двете групи кои имаат различни амбиции. Глувите родители може да имаат повисоки очекувања за нивните деца земајќи го предвид нивниот потенцијал и успех во рехабилитацијата (21). Во Полска помеѓу 2002 и 2006 година нивото на вработеност на лицата со оштетен слух се спушти за 40 проценти поради расформирањето на агенициите за вработување кои имаа вработено многу средновечни луѓе (22). Како резултат на тоа, сега постои голем број на глуви луѓе кои живеат од ниски инвалидски пензии. Веројатно е дека таквата социоекономска ситуација повлекува желба кај децата да постигнат повисок личен успех преку демонстрирање на способност според социјални стандарди. Се чини дека очекуваната врска помеѓу променливите во средината (глувите/наглувите родители, начинот на комуникација во состав на семејството) и системот на вредности на глувите адолесценти е незначаен, единствен исклучок е врската помеѓу согласноста и начинот на комуникација.
Адолесцентите кои доаѓаат од фамилии кои го користат знаковниот јазик многу високо ја ценат согласноста, што покажува дека фамилиите кои користат заеднички начин на комуникација се покохезивни и стабилни. Фамилијата, која секако е во централниот контекст на социјализацијата, е исто така сметана за важен фактор за развојот на вредностите кај децата. Сепак, многу е тешко емпириски да се покаже влијанието на родителските вредности врз нивните млади, особено ако не постои заеднички начин на комуникација.
Интересно е да се забележи дека глувите машки ја ценат моќта и достигнувањето помалку од женските. Овој резултат е изненадувачки од психолошка гледна точка и треба да се потврди преку пошироки меѓународни истражувања, со цел да се утврди вистинската улога на оштетувањето на слухот. Без разлика на доминантната ориентираност на глувите лица кон колективизмот, загрижувачки е дека машките ја вреднуваат моќта и достигнувањето помалку од женските. Оваа појава се чини неадаптивна, особено во смисла на задачите за развој на адолесцентите со кои тие би се сретнале во иднина, како што се достигнувањето на емотивна независност од своите родители и другите возрасни, достигнување на сигурност и економска независност и избирање и припремање за вработување (23).
Со оглед на тоа дека училиштето може да одигра важна улога во давање на приоритет на моќта и достигнувањето како вредности од страна на глувите адолесценти, образовниот план треба да биде соодветно ревидиран. Глувите адолесценти го вреднуваат универзализмот повеќе, а глувите женски адолесценти ја вреднуваат благонаклонетоста повеќе од глувите машки и женските кои слушаат. И двете вредности претставуваат самонадминување. Ова значи дека глувите адолесценти се повеќе загрижени со самонадминувањето отколку со самоусовршувањето. Вредностите како што се разбирањето, ценењето, толеранцијата и грижата за благосостојба на другите се поважни од личното достигнувања и моќта. Ова е точно за глувите машки адолесценти, иако како што сме забележале, подобрувањето на благосостојбата на оние со кои поединецот е често во контакт („кругот на пријатели“) е поважен за глувите женски адолесценти.
|
|
Studying the values and the value priorities of the deaf subgroup has revealed two influences which operate at an individual and at a social level. The predominant value priorities in the minority group are key factors for its social affirmation, while the individual value priorities represent the central goal of the individual and are connected to the adolescent’s behavior.
The values allow one to negotiate the continuous process of cultural and individual change, which in turn depends on the historical and social changes. They are directly influenced by the individual’s daily experience in a constantly changing socio-political environment and can be used to define the differences between various cultural and sub-cultural groups in a given society. Values are comparatively abstract and general in comparison to the attitudes and the behavioral patterns, which are tied to a specific situation and are therefore unsuitable to formulate norms across cultures.
The differences in the perception of values found between the deaf and the hearing adolescents are significant and should be understood in the context of the culture or the schooling experience. Deaf adolescents considered values such as universalism, conformity, security and stimulation to be more important than their hearing peers, while hearing adolescents prioritized power and achievement.
The values can be organized according to the ends they serve. The self-centered values are the foundation of individualistic orientation. Such values are related to social status, prestige, personal success, freedom of choice, independent thinking and acting, as well as intellectual competence, hedonism and the need for stimulation. Values which serve the interests of other people are the foundation of collectivist orientation. Such values are related to the protection of other people, (especially those with whom an individual interacts directly), the safety of the group’s identity, respect for tradition, religion and religiosity, balanced social views, as well as intrapersonal and interpersonal harmony (3, 20).
The most dominant value pattern among hearing adolescents is the individualism, represented by personal power and achievement. Most hearing people have been raised to consider themselves as separate individuals who are solely responsible for their own lives. In the 'individualist' cultures people are most closely connected horizontally with their spouses and friends rather than their parents and children and they belong to many other in-groups (e.g. family, co-workers, clubs, etc). The member’s behavior mostly reflects their goals, which are consistent with those of the other ‘in-group’ members or to which they aspire (21).
On the contrary, one of the most dominant value patterns in the culture of deaf people is collectivism. Deaf people consider themselves as members of a group that includes alldeaf people. The deaf community is unique, since it has a language and cultural norms that cross geographic borders. They perceive themselves as a close-knitted, interconnected group. Deaf people greatly enjoy being in the company of other deaf people and actively seek ways to make this happen. When deaf people initially meet, the goal is to find out where the other person is coming from and to identify the deaf friends they both have in common. This collectivism within the deaf community is also repressed by the conservative values such as security and conformity. The reason why deaf culture is collectivist may be somehow related to the lack of communication with the speaking out-group. Deaf individuals are limited to a smaller number of in-groups because of audism and communication barriers (1). For a long time the audism was the fundamental attitude represented by the hearing majority towards the deaf community, followed by the exclusion and marginalization of deaf people. In this context, the universalism of deaf adolescents argues for equality and social justice for the representatives of the linguistic minority. The in-group in the 'collectivist' cultures is usually fairly close-knit and often limited to the family, with the most direct relationship being a vertical one, between the parent and the child. Individuals may be induced to subordinate their personal goals to the goals of some collective, which is usually a stable in-group (e.g., family, band, tribe, etc). “In collectivist cultures, 'there are complex patterns of social behavior that require the distinction between the in-group behavior (conformity) and the out-group behavior (do whatever you can get away with)” (8).
Furthermore, differences between the early socialization of deaf and hearing children might contribute to the two groups having some distinctive achievement ambitions. Deaf parents might have higher expectations from their children with regard to their potential for educational and rehabilitation success (21). Between 2002 and 2006, the level of employment among the hearing impaired individuals in Poland dropped by 40%, due to the dissolution of supported employment enterprises that employed many middle-aged people (22). As a result, there is a large group of unemployed deaf people living on low disability pensions. It is likely that such a socio-economic situation triggers the desire for children to achieve higher personal success through demonstrating competence according to social standards. It emerges that the assumed relationship between the environmental variables (deaf/hard of hearing parents, mode of communication within the family) and the value system of deaf adolescents is insignificant. Only exception is the relationship between conformity and the mode of communication.
Adolescents coming from families using sign language value conformity more highly, which could indicate that the families using a common mode of communication are more cohesive and stable. Families, which are certainly the central context for the value of socialization, are also considered an important factor for the development of the children's values. However, it has been difficult to empirically demonstrate the influence of parental values on those of their offsprings, especially if there is no common mode of communication.
It is interesting to note that deaf males valued power and achievement less than females. This result is surprising from a psychological viewpoint and requires verification through broader international studies, in order to establish the actual role of hearing impairment. Regardless the predominantly collectivist orientation of deaf individuals, it is worrying that males value power and achievement much less than females. This tendency seems to be an un-adaptive, especially in the context of the adult developmental tasks that the participants will encounter in the future. Such is achieving emotional independence from the parents and other adults, achieving assurance of economic independence, as well as choosing and preparing for employment (23).
Given that school might well play an important role in prioritizing the values of power and achievement by deaf adolescents, the educational curriculum should be revised accordingly. Deaf adolescents value universalism highly, but deaf females value benevolence more than deaf males and hearing females. Both values represent self-transcendence. This means that deaf adolescents are more concerned with self-transcendence than with self-enhancement. Values such as understanding, appreciation, tolerance and concern for the welfare of others are more important than personal achievement and power. This is true even for the deaf male subgroup, although as we have seen, enhancing the welfare of those whom one is frequently in contact with (the 'in-group') is more important for deaf females.
|
|
|
|
Заклучок
|
|
Conclusion
|
|
|
|
Анализата на податоците добиени од предходно опишаните истражувања откри информација поврзана со променливите кои влијаат на ориентацијата на вредностите на полските глуви/наглуви адолесценти споредено со нивните врсници кои слушаат. Променливите како што се полот и начинот на комуникација во составот на семејството беа контролирани.
Особено силна страна на ова истражување е откритието на некои значајни разлики помеѓу глувите и адолесцентите кои слушаат во однос на перцепцијата на вредностите. Глувите адолесценти ги сметаа вредностите како што се универзализмот, согласноста, безбедноста и стимулацијата поважни отколку нивните врсници кои слушаат. Адолесцентите кои слушаат приоритет им даваа на моќта и достигнувањето.
Начинот на комуникација користен во состав на семејството беше поврзан со согласноста, која може да се поврзи со ограничувањето на дејства, склоности и импулсивност кои би ги вознемириле или повредиле другите и би прекршиле социјални очекувања и норми. Адолесцентите кои потекнуваат од фамилии кои користат знаковен јазик ја ценат согласноста повисоко, што може да значи дека фамилиите кои користат заеднички начин на комуникација се покохезивни и стабилни.
Слаба страна на истражувањето беше ограничувањето на група на глуви/наглуви деца од целодневни училишта. Постојат некои значајни резултати кои се чинат дека налагаат дека учениците може да се под влијание на нивната училиштна средина, така што резултатите не може да се генерализираат за целата глува/наглува популација.
Истражувањето откри значително влијание на одредени фактори врз системот на вредности кај глувите/наглувите ученици. Во исто време, покрена прашање кое има потреба од понатамошно истражување. Препораките за понатамошно истражување вклучуваат репликација на ова истражување и испитување на поголем примерок на глуви/наглуви адолесценти кои живеат во различни социјални средини, а не само во училиштна средина.
|
|
Analysis of the data obtained from the survey revealed information about the variables that affect the orientation of values of Polish deaf/hard of hearing adolescents in comparison with their hearing peers. The variables such as gender and mode of communication within the family were controlled.
A particular strength of the study was the discovery of some significant differences between deaf and hearing adolescents in the perception of value. Deaf adolescents considered values such as universalism, conformity, security and stimulation more important than their hearing peers did. Hearing adolescents prioritized power and achievement.
The mode of communication used within the family was linked to conformity, which is traceable to the restrained actions, inclinations and impulses that are likely to upset or harm others and violate social expectations or norms. Adolescents coming from families using signing language value conformity more highly, which could mean that families who use a common mode of communication are more cohesive and stable.
Weakness of the study was the restriction to deaf/hard of hearing group to students from residential schools. There were some significant results which seemed to suggest that the students may be influenced by their school environment, so the results might not apply to the whole deaf/hard of hearing population.
This research revealed a significant impact of certain factors on the value system of the deaf/hard of hearing students. At the same time it raised questions that require further research. Recommendations for further research include replication of this study and examination of a larger sample of deaf/hard of hearing adolescents that live in different social environments, not just in school settings.
|
|
|
|
Citation:Kossewska J. The Value System in Deaf Polish Adolescents. J Spec Educ Rehab 2011; 12(3-4):59-75. doi: 10.2478/v10215-011-0012-8
|
|
|
Article Level Metrics
|
|
|
Референци / References
|
|
|
-
Lane H. Ethnicity, Ethics, and the Deaf-World. Journal of Deaf Studies and Deaf Education 2005; 10; 3: 291-310.
-
Triandis HC, Bontempo R, Villareal MI, Asai M, Lucca N. Individualism and collectivism: Cross-cultural perspectives on self-ingroup relationships. Journal of Personality and Social Psychology 1988; 54: 323-338.
-
Schwartz SH. Value priorities and behavior: Applying of theory of integrated value systems. In: Seligman C, Olson JM, Zanna MP. Editors. The Psychology of Values: The Ontario Symposium, New York: Erlbaum, 1996; 1-24.
-
Schwartz SH. A proposal for measuring value orientations across nations, Questionnaire Development Package of the European Social Survey. [Online]. 2003 [cited 2011 March 23] ; [60 screens]. Available from: URL: http://www.europeansocialsurvey.org/index.php?option=com_docman&task=doc_view&gid=126&Itemid=80
-
Schwartz SH, Sagiv L. Identifying Culture-Specifics in the Content and structure of Values. Journal of Cross-Cultural Psychology 1995; 26: 92-116.
-
Schwartz SH, Sagie G. Value consensus and importance: A cross-national study. Journal of Cross-Cultural Psychology 2000; 31: 465–497.
-
Schwartz SH, Bardi A.Value hierarchies across cultures: Taking a similarities perspective. Journal of Cross-Cultural Psychology, 2001; 32: 268–290.
-
Spini D. Measurement equvlence of 10 value types from the Schwartz Value Survey across 21 countries. Journal of Cross-Cultural Psychology 2003; 34 (1): 3-23.
-
Rehakova B. Measuring value orienttations with the use of S.H. Schwartz’s Value Portraits. Sociologicky casopis. Czech Sociological Review; 2006; 42 (1): 107–128.
-
Schwartz SH, Rubel T. Sex differences in value priorities: Cross-cultural and multimethod studies. Journal of Personality and Social Psycholog. 2005; 89(6); 1010–1028.
-
Kushalnagar P, Krull K., Hannay J, Mehta P, Caudle S, Oghalai J.Intelligence, Parental Depression, and Behaviour Adaptability in Deaf Children Being Considered for Cochlear Implantation. The Journal of Deaf Studies and Deaf Education 2007; 12 (3): 335-349.
-
Turner O, Windfuhr K., Kapur N. Suicide in deaf populations: a literature review.Annals of General Psychiatry, 2007; 6:26. [cited 2011 August 17] available:URL
-
Tomaszewski P. Głuchota a zaburzenia zachowania dziecka: wyzwanie dla rodziców słyszących. In: Pisula E. Danielewicz D. Editors. Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością, Gdańsk: Harmonia, 2007; 7–30.
|
|
-
Cieciuch J. Relacje między systemami wartości a przekonaniami światopoglądowymi w okresie dorastania, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2007.
-
Bidziński K. Hierarchiawartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników (lata 1995 i 2005). In: Problemy edukacji, rehabilitacji, socjalizacji. Wybrane aspekty pracy z niepełnosprawnymi. Rottermund J. Editor. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008, 137–150.
-
Wysocka E. System wartości i orientacje wartościujące preferowane przez młodzież. Kwartalnik Pedagogiczny 2003; 4; 123-145
-
Bellin W, Stephens D. The value systems of deaf and hearing adolescents. Deafness and Education International 2002; 4; 3: 148–165.
-
Kossewska J, Potměšil M. The concept of values and hearing impairment. Baltic Journal of Special Education 2007; 2 (17): 30-39.
-
Schwartz S. Value orientations: measurement, antecedents and consequences across nations. In: Measuring attitudes crossnationally. Lessons from the European Social Survey. Jowell R, Roberts C, Fitzgerald R, Eva G. Editots. London: Sage Publications, 2007; 169–203.
-
Schwartz SH, Bilsky W. Toward a Universal Psychological Structure of Human Values. Journal of Personality and Social Psychology 1987; 53: 550–562.
-
Marschark M. Psychological Development of Deaf Children. Oxford University Press, 1993;132.
-
Brzezińska A. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. cited 2011 August 17] available at URL
-
Havighurst RJ. Developmental tasks and education. New York: Longman, 1981.
|