Анализа на мрежата за набљудување
За да се постигне регулирање на комуникацијата кај децата со умерено или тешко оштетување на слухот, моделот е комбинација од моторно-вербалниот и усно-визуелниот модел и семантичка содржина на пораката. Откако двата модела (моторно-вербалниот и усно-визуелниот) се исправно и цврсто врежани во асоцијативната меморија, визулената компонента може да предизвика визуелно-моторни движења соодветно, кои ја поддржуваат мислата и имагинацијата. Децата исто така изговараа точно и со користењето на дактилен јазик.
Кај децата со лесно оштетување на слухот, кои што остваруваат комуникација потпирајќи се на преостанатиот слух, каде моделот ги споредуваше моторно-вербалниот модел со моделот на аудитивни записи сместени во меморијата и според филтрирањето, приближното изговарање доведе до солидни и трајни комбинации на вербално-моторен модел со публиката.
Кај саморегулираното изговарање, ученикот несвесно применува постапки со цел да заврши одредена задача, го прилагодува интензитетот на сопствениот глас и брзината со која тој мора да донесе одлука. Ученикот препознава неточно изговорени зборови, се труди да ја зголеми сопствената концентрација и да користи когнитивни и метакогнитивни стратегии и техники со цел да го прилагоди изговарањето соодветно со фоно-вербалните артикулациски движења.
Во текот на говорот, саморегулирањето во исто време ги стимулира и размислувањето и вербално-моторната кинестезија, така што разбирањето произлегува од контекстот. Според тоа, многу е важно да се вежбаат и двете при говорење: и фонетско-вербалните артикулациски движења и дактилниот јазик.
Помеѓу саморегулаторните стратегии кои се користат од страна на децата со оштетен слух за подобрување на разбирливоста на говорот, може да се споменат:
-
когнитивните стратегии: способноста за читање од усни, способноста да се користи дактилен јазик.
-
контролнистратегии: вербално-моторна кинестезија, стратегии за процесирање на информација, стратегии за учење, итн.
-
мотивацискистратегии: волја, емотивни стратегии, внатрешна мотивација за учење на јазикот, самоефективност, самоувереност, ставот кон говорот, желбата да се завршат поставените цели, итн.
|
|
Analysis of the observation grid
In order to achieve regulation in the communication among children with medium and severe hearing loss, the model is a combination of the motor-verbal and the lip-visual models and the semantic content of the message. After both models (motor-verbal and lip-visual) are correctly and firmly embraced in the associative memory, the visual component may activate appropriate visual-motor movements to support the thought and the imagination. The children also pronounced correctly when they used the dactyl language as well.
In children with mild hearing loss that establish communication based on their residual hearing capability, where the model was comparing the motor-verbal model with the auditory model record built in the memory and based on the flirtation, the approximate pronunciations lead to a fair and lasting combination of the verbal-motor model with the auditory.
In the self-regulated pronunciation, the student applies unconscious steps in order to complete the task, adjusts the voice intensity and speed of deciding. The student recognizes incorrect pronunciation, tries to increase the concentration and uses cognitive and meta-cognitive strategies and techniques in order to adjust the pronunciation appropriately to the phono-verbal articulation movements.
During the speech, the self-regulation at the same time stimulates both, the thinking and the verbose-motor kinesthesia, so the understanding is given by the context. Hence, it is important to practice both phono-verbal articulation movements and the dactylic language during the speech.
Amongst the self-regulation strategies used by the children with hearing loss to achieve speech intelligibility we can mention:
-
the cognitive strategies: lip-reading skills, the ability to use dactylic language.
-
the control strategies: verbose-motor kinesthesia, information processing strategies, learning strategies, etc.
-
the motivational strategies: volitional, emotional strategies, internal motivation for language learning, self-effectiveness, self confidence, the attitude towards speaking, willingness to complete the goals etc.
|
Дискусија
|
|
Discussion
|
|
|
|
Саморегулацискиот говор може да се појави при било кој степен на оштетување на слухот, особено кај децата со лесен степен на оштетување на слухот, во зависност од нивото на интелигенција, нивото на способноста за читање од усни и внатрешната мотивација, како и од личните особини на детето. Во спротивно, тие мора да придонесат за рана интервенција и конкретна терапија.
Едно истражување покажа дека кога интелигенцијата кај детето е повисока, читањето од усни е подобро. Ова истражување исто така открива дека постојат деца со оштетен слух и висок степен на интелигенција, но со просечни способности за читање од усни, и други деца со ниска интелигенција, но со добри способности за читање од усни. Овие разлики се јавуваат поради различните степени на глувост. Децата со тешко оштетување на слухот беа поврзани со ментален недостаток, иако истите мора да имаат солидна способност за читање од усни со цел да комуницираат со луѓето околу нив.
Гледано од практичен аспект, овие проблеми ни помагаат да разбереме дека нема потреба да се инсистира децата со лесно оштетување на слухот да учат читање од усни, бидејќи тие ќе се концентрираат да го слушаат говорот и на тој начин да го учат, за разлика од децата со тешко оштетување на слухот каде способноста за читање од усни треба да им помогне во различни ситуации.
Прилагодувањето во глувата комуникација е врската помеѓу моторниот модел со усновизуелниот модел и вербално семантичкиот контекст на пораката. Откако двата модели (моторно вербалниот и усно-визуелниот) се точно поврзани и цврсто врежани во меморијата, визуелниот дел може да повлече опширни моторни движења кои се соодветни за поддршка на мислата и имагинацијата. Друг важен аспект со апликативна улога е учењето на дактилен јазик кој ја зајакнува врската помеѓу вербално-моторниот модел и усно-визуелниот модел при комуникацијата на глувите луѓе. Истото беше прикажано и во други истражувања.
Терапиите за говор треба истовремено да развиваат когнитивни стратегии (вештини за читање од уста, способност да се користи дактилен јазик, контролни стратегии: опширна моторна кинестезија, стратегии за процесирање на информација, стратегии за учење, итн.) и мотивациски став (волја, емоциски стратегии, внатрешна мотивација за учење на јазик, самоефективност, самодоверба, однос спрема говорот, желба да се завршат поставените цели, итн.) ќе доведат до саморегулација при комуникацијата на лицата со инвалидност.
Кога терапевтот ги знае процесите, методите и како да го категоризира слушањето при учењето на јазикот, ќе знае и како да ги формира стратегиите на терапијата за говор со цел да се зголеми ефикасноста при само-регулацијата на учениците.
Доколку терапевтот ги знае тешкотиите со кои се соочени глувите деца во текот на терапијата за учење на говорот, степенот на нивно учество и внатрешната мотивација кај нив се зголемува. Јас верувам дека мотивацијата е фактор кој е многу неизвесен и тежок за проучување кај деца со хендикеп, бидејќи тие не се во состојба да ги прикажат проблемите и да ги изразат апстрактните состојби.
|
|
The self-regulated speech can occur at any degree of hearing loss, especially in children with mild hearing impairment, depending on the level of intelligence, the level of lip reading and intrinsic motivation, aswell as the personality traits of the impaired child. To the contrary, they must contribute to the early intervention and specific therapy.
A research showed that when the intelligence of the child was higher, the lip-reading ability was better. This study also revealed that there are children with hearing impairment and high level of intelligence, but with a mediocre lip-reading ability, and others with a lower level of intelligence, but with a good lip-reading abiltiy. This difference is due to the different degrees of deafness. Those with severe hearing impairment were associated with mental deficiency, although they have to have a good lip-reading capability to communicate with those around them.
From a practical perspective, these issues help us understand that there is no need to insist the children with mild hearing impairment to learn lip-reading, mainly because they will rely on hearing the speech while they’ll try to learn it, unlike those with severe hearing impairment, where the lip-reading skills should help them in various situations.
The adjustment in deaf communication, is an association between the motor model with the lip-visual model and the semantic content of the message. After both models (motor verbal and lips-visual) are correctly associated and firmly embodied in the memory, the visual component may cause verbose-motor movements appropriate to support the thought and the imagination. Another important aspect with applicative role is learning dactyl language which strengthens the link between the verbal-motor model and the lip-visual model in communication of the hearing-impaired persons. This has been demonstrated in other studies as well.
The speech specific therapies should simultaneously develop cognitive strategies (lip-reading skills, the ability to use dactylic language, control strategies: verbose-motor kinesthesia, information processing strategies, learning strategies, etc.) and motivational attitude (volitional, emotional strategies, internal motivation for language learning, self-effectiveness, self confidence, attitude toward speech, willingness to complete the goals etc.) which will lead to self-regulation in the communication of the impaired persons.
When the therapist knows the processes, the methods and how to classify the hearing in the acquisition of the language, he/she will know how to design the stages of the speech therapy in order to increase efficiency of the self-regulation among the students.
If the therapist knows the difficulties that the deaf students are facing during the speech therapy, the degree of their participation and their internal motivation increases. I believe that the motivation in children with impairment is a factor very uncertain and difficult to study, especially because they cannot capture the issues and express the abstract states.
|
|
|
|
Заклучок
|
|
Conclusion
|
|
|
|
Саморегулативниот говор може да се појави кај секое лице со оштетен слух, без оглед на степенот на оштетување, во зависност од нивото на способноста за читање од усни и степенот на интелигенција. Тој исто така зависи и од внатрешната мотивација и особено од моментот кога детето ќе започне да го носи помагалото и да го учи јазикот.
Децата со благо оштетување на слухот немаат потреба да ја подобруваат способноста за читање од усни; тие се потпираат на сопствениот слух.
За децата со средно и тешко оштетување на слухот, високото ниво на интелигенција не е доволно за да можат да го саморегулираат сопствениот говор. Тие покрај тоа треба да имаат добра способност за читање од усни и внатрешна мотивација.
За да постигнат разбирлив говор, децата со средно оштетување на слухот мора да бидат мотивирани да ги развијат сопствените способности за читање од усни.
Читањето од усни и нивото на интелигенција се најважните фактори за постигнување на разбирлив говор кај децата со тешко оштетување на слухот.
Саморегулацијата нормално се појавува кај оние деца со нормално интелектуално ниво, но исто така и кај оние со блага ментална попреченост.
Постојат глуви деца со високо ниво на интелигенција, но со просечна способност за читање од усни, други со пониско ниво на интелигенција, но, со добра способност за читање од усни. Оваа разлика е настаната од различните степени на глувост. Децата со тешко оштетување на слухот се генерално поврзани со ментална пречка во развојот, а сепак тие треба да имаат добра способност за читање од усни за да можат да комуницираат со другите луѓе.
При контролирање на комуникацијата, глувите луѓе го поврзуваат вербално-моторниот модел со способнноста да читаат од усни и семантичката содржина на реченицата. На овој начин, благодарение на дактилниот јазик, говорот е подобро регулиран. Откако двата модели (вербално-моторниот и читањето од усни) се точно и цврсто врежани во меморијата, визуелниот дел, заедно со процесот на размислување и имагинацијата, може да предизвикаат соодветни опширни моторни движења. При саморегулацијата на изговарањето, ученикот несвесно применува неопходни чекори со цел да ја заврши задачата. Тој го прилагодува интензитетот на гласот и брзината на изговарање. Доколку ученикот сфати дека изговорил погрешно одреден збор, се обидува да ја зголеми сопствената концентрација и користи когнитивни и метакогнитивни стратегии и техники за да го прилагоди изговарањето преку соодветни фонетско-вербални артикулациски движења.
Во тек на говорењето, саморегулацијата го стимулира размислувањето и опширната моторна кинестезија во исто време, така што разбирањето е дадено според контекстот. Оттука, многу е важно да се вежбаат и двете, и фонетско-вербалните артикулациони движења и дактилниот јазик при говорење.
Помеѓу саморегулациските стратегии користени од страна на децата со оштетен слух за постигнување на разбирливост при зборување, може да се споменат:
-
когнитивните стратегии: вештините за читање од усни, способноста да се користи дактилен јазик;
-
контролните стратегии: опширна моторна кинестезија, стратегии за процесирање на информации, стратегии за учење, итн;
-
мотивациските стратегии: волја, стратегии за емоции, внатрешна мотивација за учење на јазик, самоефективност, самодоверба, ставот кон говорот, желбата да се завршат поставените цели, итн.
|
|
The self-regulated speec
h can occur in any degree of hearing loss, depending on the level of lip-reading ability and the degree of intelligence of the child. It also depends on the intrinsic motivation and especially on the moment the child started to wear the prosthesis and learn the language.
Children with mild hearing loss degree don’t need to improve their lip-reading level; they rely on their residual hearing.
For children with medium and severe loss hearing, a high level of intelligence is not enough for being able to self-regulate their speech. They also need a good lip-reading ability and an internal motivation.
To reach an intelligible speech, children with medium hearing loss must be motivated to develop their lip-reading ability.
The lip-reading capacity and the level of intelligence are the most important factors in achieving an intelligible speech for the children with severe hearing loss.
Self-regulation usually occurs in those with normal intellectual level but also in those with mild mental deficiency.
There are deaf children with a high level of intelligence, but with a mediocre lip-reading ability, others with a lower level of intelligence, but with a good lip-reading ability. This difference is caused by the different degrees of deafness. Those with severe hearing loss are generally associated with mental deficiency, yet they need good lip-reading skills in order to be able to communicate with those around them.
When controlling their communication, the deaf people associate the verbal-motor model with the lip-reading model and the semantic content of the message. In this way the speech is better regulated, due to the dactylic language. After both models (verbal-motor and lip-reading) are correctly and firmly associated in the memory, the visual component, along with the thinking process and imagination, can cause appropriate verbose-motor movements. During self-regulated pronunciation, the student unwittingly applies necessary steps in order to complete the task. He/she adjusts the voice intensity and pronunciation speed. If the student realizes that he mispronounced, tries to increase his concentration and uses cognitive and meta-cognitive strategies and techniques to adjust his pronunciation through appropriate phono-verbal articulation movements.
During the speech, the self-regulation stimulates both, the thinking and the verbose-motor kinesthesia at the same time, so the understanding is given by the context. Hence, it is important to practice both phono-verbal articulation movements and the dactylic language during speaking.
Amongst the self-regulation strategies used by the children with hearing loss in achieving speech intelligibility, we can mention:
-
the cognitive strategies: lip-reading skills, the ability to use dactylic language.
-
the control strategies: verbose-motor kinesthesia, information processing strategies, learning strategies, etc.
-
the motivational strategies: volitional, emotional strategies, internal motivation for language learning, self-effectiveness, self confidence, the attitude toward speech, willingness to complete the goals etc.
|
Citation:Ghergut A, Paduraru L. Self-Regulation Strategies of Oral Communication in Children with Hearing Impairment. J Spec Educ Rehab 2011; 12(3-4):7-24. doi: 10.2478/v10215-011-0008-4
|
|
|
Article Level Metrics
|
|
|
Литература / References
|
|
|
-
Bandura A. Self-efficacy: The exercise of control, New York: Freeman, 1997.
-
Friedrich HF, Mandl H. Analyse und Förderung selbstgesteuerten Lernens [Analysis and support of self-regulated learning]. In F.E. Weinert & H. Mandl (Hrsg.), Psychologie der Erwachsenenbildung. (Enzyklopädie der Psychologie, Serie. I, Bd. 4, S. 237-295). Göttingen: Hogrefe, 1997.
-
Anca M. Metode şi tehnici de evaluare a copiilor cu CES, Cluj Napoca: Presa Universitară Clujeană, 2007.
-
Levitt H, McGarr NS, Geffner D. Development of language and communication skills in Hearing - Impaired Children, ASHA Monograph 26, Washington: D.C. American Speech- Language-Hearing Association, 1987.
-
Tye-Murray N, Kirk KI. Vowel and diphthong production by young cochlear implant users and the relationship between the Phonetic Level Evaluation and spontaneous speech. Journal of Speech and Hearing Research, 1993; 488–502.
|
|
-
Gherguţ A. Sinteze de psihopedagogie specială. Ghid pentru concursuri şi examene de obţinere a gradelor didactice, Iaşi: Ed. Polirom, 2005.
-
Stănică I, Popa M. Elemente de psihopedagogia deficienţilor de auz, Bucureşti: Institutul Naţional pentru Recuperare şi Educaţie Specială a Persoanelor Handicapate, 1994.
-
Pufan C. Probleme de surdo-psihologie, Bucureşti: Ed. Didactică şi Pedagogică, 1982.
-
Negovan V. Autonomia în învăţarea academică – fundamente şi resurse, Bucureşti: Ed. Curtea Veche, 2004
-
EL, Ryan RM.. A motivational approach to the self: integration in personality. In R.A. Dienstbier (Ed.). Perspectives on motivation. Nebraska Symposium on Motivation, Lincoln: University of Nebraska Press, 1990, 237–288.
|
|
|
|