JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 49545
ЕФЕКТИТЕ ОД ТЕРАПИЈАТА СО ПОМОШ НА КОЊИ ВО ПОДОБРУВАЊЕТО НА ПСИХО-СОЦИЈАЛНАТА СПОСОБНОСТ КАЈ ДЕЦАТА СО АУТИЗАМ
Центар за образование и рехабилитација „Mједеница“ |
|
THE EFFECTS OF EQUINE-ASSISTED THERAPY IN IMPROVING THE PSYCHO-SOCIAL FUNCTIONING OF CHILDREN WITH AUTISM
Haris MEMISHEVIKJ
Center for education and rehabilitation “Mjedenica” |
1. Вовед |
|
|
|
|
|
Аутистичен спектар се развојни нарушувања кои се карактеризираат со означено ненормално развивање во три димензии: социјална интеракција, комуникација и ограничен репертоар на активности и интереси. Аутистичниот спектор може да се појави пред 36 месеци од животот. Аутистичен спектар вклучува аутизам, первазивно развојно нарушување неспецифицирани на друг начин и Аспергерово растројство. Застапеноста на аутистичниот спектар е 6.2 лица на секои 1000 (1). Три до пет пати е повеќе застапена кај момчињата отколку кај девојчињата (2). |
|
Autism spectrum disorders (ASD) are developmental disorders characterized by marked abnormal development in three domains: social interaction, communication and restricted repertoire of activities and interests. Age of onset of ASD is before 36 months. ASD include autism, pervasive developmental disorder- not otherwise specified and Asperger disorder. The prevalence of ASD is 6.2 per 1000 (1). Three to five more boys than girls have the disorder (2). |
|
|
|
2. Методи |
|
2. Methods |
|
|
|
2.1. Учесници |
|
2.1. Participants |
|
|
|
2.2. Инструменти |
|
2.2. Instrument |
|
|
|
2.3. Процедура |
|
2.3. Procedure |
|
|
|
3. Резултати |
|
3. Results |
|
|
|
3.1. Опис на случај 1 |
|
3.1. Case description 1 |
|
|
|
Tабела 1. Извештај од родителите во Листата за проверка пред и после терапијата со помош на коњи |
|
Table 1. Parents' report on Autism Treatment Evaluation Checklist (АТЕC) before and after the equine assisted therapy |
Забелешка. ИП- интелектуална попреченост, a- нарушување во %. |
|
Note. ID- intellectual disability, a- deterioration in %. |
||
3.2. Опис на случај 2 |
|
3.2. Case description 2 |
||
|
|
|
||
3.3. Опис на случај 3 |
|
3.3. Case description 3 |
||
|
|
|
||
3.4. Опис на случај 4 |
|
3.4. Case description 4 |
||
|
|
|
||
4. Дискусија |
|
4. Discussion |
||
|
|
|
||
Постојат многу придобивки од терапијата со помош на коњи. Ова истражување имаше за цел да определи дали постојат некакви придобивки од терапијата со помош на коњи, спроведена врз четири деца со аутизам мерен според листата за мерење на третманот на аутизам. Спроведеното истражување откри мешовити резултати. Кај двете деца, А.С. и Е.И., имаше очигледно и големо подобрување во три од четирите области оценети според извештајот на нивните родители. Немаше никакви или само минимални промени во Здравствено/физичко/однесување. Веројатната причина за ова е дека овие две деца имаат веќе добар почетен резултат на листата за проверка, кој остави простор за мало подобрување. Другите две деца, А.Ц. и М.Д. покажаа минимално или никакво подобрувањa, едно од нив и нарушување на однесувањето. Поради тоа што промените беа минимални (во само еден домен), тие можеби придонесоа за грешка при мерењето помеѓу почетната и крајната проценка. Треба да биде посветено внимание во интерпретација на овие резултати поради тоа што децата кај кои се забележа подобрување, имаа подобар основен резултат на листата на проверка, отколку децата кои не се подобрија. Основните резултати очигледно играа значајна улога како претскажувачи на успехот од оваа терапија. |
|
There are many benefits of the equine assisted therapy. This study aimed to determine if there were any benefits of the equine assisted therapy based on the functioning of four children with autism as measured by the Autism Treatment Evaluation Checklist. The current study revealed mixed results. In two children, A.S. and E.I., there was an obvious and large improvement in three of the four areas assessed according to the parents’ reports. No changes or minimal changes were reported for the Health/Physical/Behavior Domain. The probable reason for this is that these two children already had a very favorable initial score on ATEC which in turn left little space for an improvement. The other two children, A.C. and M.D. showed minimal or no improvement with one child deteriorating in the area of behavior. Because the changes were minimal (on 1 item) they could be attributed to the measurement error between the initial and final evaluation. A caution should be made in interpreting these results as the children who did improve significantly had a much better baseline scores on ATEC than did the children who did not improve. Baseline scores obviously played an important role as predictors of the successfulness of the therapy. |
||
|
|
|
||
5. Заклучок |
|
5. Conclusion |
||
|
|
|
||
Сигурно е дека терапијата со помош на коњи има иднина во лекувањето на деца со аутистичен спектар и треба да биде употребувана како дополнителна терапија заедно со други едукативни и биолошки терапии, како и со терапии за однесување. Не сите деца со аутистичен спектар ќе имаат придобивка од терапијата со помош на коњи. Пред имплементацијата на оваа терапија, како и при секоја друга терапија, важно е да се оценат децата и да се забележи што тие сакаат, а што не сакаат. Врз основа на нивните интереси да се направи индивидуална програма за терапија. Терапевтите треба да ја индивидуализираат терапијата со помош на коњи и да му помогнат на секое дете да расте со поддршка на коњ. |
|
It is certain that equine-assisted therapy holds future in treating the children with ASD and should be used as a complementary therapy to other educational, behavioral and biological therapies. Not all children with ASD will benefit from EAT. Prior to the implementation of EAT, as in any other therapy, it is important to assess the children and note their likes and dislikes, and according to their preferences to make individual program of therapy. Therapists need to individualize EAT and help each child grow with the assistance of the horses. |
||
|
|
|
||
Citation:Memisevic H, Hodzic S. The Effects of Equine-Assisted Therapy in Improving the Psycho-Social Functioning of Children with Autism. J Spec Educ Rehab 2010; 11(3-4):57-67. |
||||
|
||||
6. Литература/References |
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE