JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 2312
КОМПАРАТИВНА АНАЛИЗА НА ФОНОЛОШКО – АРТИКУЛАТИВНИТЕ РАСТРОЈСТВА ВО ФУНКЦИЈА НА ДИФЕРЕНЦИЈАЛНА ДИЈАГНОЗА
Ана ПОПОСКА, |
|
COMPARATIVE ANALISYS OF ARTICULATION AND PHONOLOGY DISORDERS IN FUNCTION OF DIFFERENTIAL DIAGNOSIS
Ana POPOSKA,
Institution for Rehabilitation of Hearing, Speech and Voice - Skopje |
Примено: 14. 01. 2010 |
|
Received: 14. 01. 2010 |
|
|
|
|
|
|
Вовед |
|
Introduction |
|
|
|
Гласовниот израз е најобјективниот сегмент на говорот и јазикот. Независно од етиологијата на говорно-јазичниот проблем, прв знак е патолошкиот изговор. Скоро секој патолошки развоен говорно-јазичен ентитет е проследен со симптоми на оштетување на фонолошко-артикулативниот сегмент. Во случај на анализа на детскиот говор во раниот училишен период, на прв поглед се забележливи артикулативните отстапувања. Сепак, овој патолошки сегмент има свои особености, како и свои специфичности кои се должат на различни причини за негово настанување. |
|
Pronunciation, or sound expression, is the most objective element of speech and language. Whatever the origin of the problem, the first sign of a disorder is found in pronunciation. Almost every developmental speech or language disorder has the symptom of disordered sound expression. In the early school period of language development analysis, the first pathology speech sign is disarticulation. This pathology segment has its own characteristics, as well as its specific manifestation, due to different etiology. |
|
|
|
Цел |
|
Goals |
|
|
|
Ова истражување има за цел да ја утврди и спореди фреквенцијата, видот и секоја артикулативно-акустичка особеност на оштетениот глас кај децата со дислалија, како и кај оние со развојна дисфазија. |
|
This research aims to establish and compare the frequency, type, along with every articulation and acoustic feature of the disordered sounds in children with Dyslalia, as well as those with SLI. |
|
|
|
Методологија |
|
Methodology |
|
|
|
Методи и инструменти |
|
Methods and materials |
Во ова микроистражување се опфатени 71 испитаник, на возраст помеѓу 6 и 8 години (47 машки и 24 девојчиња), поделени во две групи, 35 испитаници со развојна дисфазија и 36 испитаници со дислалија. Тие беа тестирани со два теста. Првиот тест е Глобален артикулативен тест, (Ѓ. Koстиќ, С. Владисављевиќ, 1983) (1), и со истиот се обезбедува добра детекциона постапка на фонолошко-артикулативните растројства. Втор тест е Аналитичка процена на артикулативните и акустични карактеристики на оштетените гласови (Ѓ. Koстиќ, С. Владисављевиќ, Д. Благојевиќ, 1983) (1), и е користен за откривање на како покрупните така и посуптилните проблеми кои опстојуваат при патолошкиот изговор. |
|
In this micro-investigation, 71 people were examined between the ages of 6 and 8 years old (47 boys and 24 girls), divided in two groups (35 examinees with SLI and 36 with Dyslalia). They were tested with two tests. The first being the Global articulation test (Ð. Kostić, S. Vladisavljević, 1983) (1), providing a good detection of the phonologic and articulation disorders. The second test was the Analytic estimation of articulation and acoustic feature of disordered sounds (Ð. Kostić, S. Vladisavljević, D. Blagojević, 1983) (1), and has been used for denoting major as well as minor problems persisting in false sound pronunciation. |
Резултати |
|
Results |
|
|
|
Правилниот изговор на најмалку 28 од вкупно 31 глас во азбуката се дефинира како физиолошки изговор, а доколку фреквенцијата на правилно изговорените гласови се движи помеѓу 26 и 28, се проценува дека артикулацијата е делумно добра, но, ако пак правилниот изговор е помал од 26 гласови станува збор за лоша, незадоволителна артикулативна способност на детето. |
|
From the total of 31 sounds in the alphabet, if the child pronounced 28 or more sounds correct it was defined as good pronunciation, if the number of well expressed sounds was between 26 and 28, then it was estimated as partially good sound expression, and less than 26 correct sounds was an unsatisfying result. |
Слика бр.1. Фреквенција на коректен изговор кај двете тестирани групи |
|
Figure 1.Frequency of correctly pronounced sounds in both groups |
|
|
|
Децата со дислалија имаат доминантна фреквенција на резултати во рангот на добрите постигања, додека децата со развојна дисфазија покажуваат доминантно незадоволителни постигања. |
|
Children with Dyslalia have dominant results in the range of high achievement, and those with SLI have dominant results in the range of low achievement. |
Слика. 2. Процентуална застапеност на артикулативните отстапувања во двете тестирани групи |
|
Figure2.Percentage of present articulation disorders in both tested groups |
Слика бр. 3. Застапеност на артикулативните растројства согласно критериумот гласовна група |
|
Figure3.Percentage of present articulation disorders according to sound groups |
Слика бр.4. Процент на присутни артикулативни отстапувања согласно нивните карактеристики |
|
Figure4.Percentage of present articulation disorders according to their characteristics |
|
|
|
Двете групи на испитаници најчесто манифестираа тип на отстапување заради местото на формирање на гласот. Најретко се присутни растројствата кои се јавуваат како последица на начинот на формирање на гласот. |
|
Both groups most often manifested the type of disorder according to the place where the sound was produced. The disorder happening as a result of the manner of producing the sound was less frequent. A detailed analysis of articulation disorders in all six sound groups is presented in the following charts: |
Слика бр. 5. Фреквенција на артикулативни отстапувања во рамки на гласовната група на вокали |
|
Figure5.Percentage of present articulation disorders in vowels |
Децата со дислалија не покажуваат проблем при изговор на вокалите, но децата со развојна дисфазија имат најмногу проблем во нивниот изговор како последица на местото на изговор на вокалот. |
|
Children with Dyslalia showed no problem with pronouncing vowels, while those with SLI most often had problems with the place of forming a vowel. |
Слика бр. 6. Фреквенција на артикулативни отстапувања во рамки на гласовната група на плозиви |
|
Figure6.Percentage of present articulation disorders in stops |
|
|
|
Двете групи на испитаници манифестираа слични фреквенции на гласовни отстапувања во сите три категории кои се однесуваат на оваа гласовна група. |
|
Both groups show almost similar percentages of present disorders in the case of pronunciation of sounds that belong to the group of stops. |
Слика бр. 7. Фреквенција на артикулативни отстапувања во рамки на гласовната група на африкати |
|
Figure7.Percentage of present articulation disorders in affricates |
Слика бр. 8. Фреквенција на артикулативни отстапувања во рамки на гласовната група на фрикативи |
|
Figure 8. Percentage of present articulation disorders in fricatives |
Слика бр. 9. Фреквенција на артикулативни отстапувања во рамки на гласовната група на назали |
|
Figure 9. Percentage of present articulation disorders in nasals |
Слика бр. 10. Фреквенција на артикулативни отстапувања во рамки на гласовната група на латерали |
|
Figure 10. Percentage of present articulation disorders in laterals |
||
|
|
|
||
Дискусија |
|
Discussion |
||
|
|
|
||
Квантитативната анализа на податоци покажа состојба на просечно 29 уредно совладани гласови кај испитаниците со дислалија. Од вкупната состојба кај гласовите кои беа детектирани како оштетени, најголем процент се во групата на дисторзирани гласови. Дури 58% од сите видови гласовни отстапувања се однесуваат на фрикативната низа, додека аналитичката процена покажа дека проблем за правилен изговор е местото на формирање на гласот. Испитаниците со дислалија не пројавија проблеми при изговор на вокалите и латералите. |
|
Quantitative analysis of data showed a situation of 29 well-pronounced sounds in examinees with Dyslalia. From the final results, the most frequent were distorted sounds and even 58 % of all sound type misarticulations were in the frame of a fricative line, while analytic estimation test showed that a correct pronunciation problem is due to the place where the sound forms. In the case of Dyslalia, vocal and nasal sound expression was not a problem. |
||
Заклучок |
|
Conclusion |
||
|
|
|
||
Врз основа на добиените резултати може да се заклучи следното:
Во процесот на првична дијагностичка постапка се предлагаат дополнителни диференцијално дијагностички процедури доколку кај детето се утврди отсуство на правилен гласовен изговор на повеќе од 4 гласови, присуство на гласовно отстапување во повеќе од две гласовни групи, присуство на гласовен изговор кој отстапува во повеќе од два гласовни степени, различен супституент за еден ист глас, па дури и на моменти правилен изговор. |
|
On the basis of gathered data the following conclusions may be presented:
In the process of primer diagnostic procedures, it is necessary to take additional differential diagnostic procedures if the child situation is with: absence of normal articulation in more than four sounds, presence of false articulation in more than two sound groups, presence of sound articulation that deviants in more than two degrees, presence of different substituent for the same sound, and even normal expression in some cases, presence of omission, substitution and distortion in one disordered sound, depending on his syllable or word combination and place. |
||
|
|
|
||
Citation:Poposka A, Filipova S. Comparative Analisys of Articulation and Phonology Disorders in Function of Differential Diagnosis. J Spec Educ Rehab 2010; 11(1-2):53-65. |
||||
|
||||
Литература / References |
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE