Од слика бр. 3 може да се види дека од испитаниците со говорни тешкотии само 6.6% на возраст од 5,5-6,5 години биле успешни на задачите на конзервација на количина, 20% на возраст од 7,5-8,5 години, 66.7% на возраст од 9,5-10,5 години и 63.3% на возраст од 11-12 години биле успешни, односно го достигнале нивото III – конзервација на количина.
Што се однесува до континуираноста на развојот на оваа конзервација, се забележува забрзан развој кај испитаниците на возраст од 9,5-10,5 години, за подоцна да има одреден пад кај испитаниците на возраст од 11-12 години. Процентот на вкупниот број на испитаници кои го достигнале нивото III - конзервација на количина од 39.2%, укажува на тоа дека оваа конзервација на испитаниците со говорни тешкотии им е потешка, интервалот на развојот е долг и не може да се каже колку трае.
Статистичката анализа покажа значајна статистичка поврзаност помеѓу возраста на испитаниците и резултатите на задачите на конзервација на количина (χ2=54.49 df=6 p<0.001 C=0.56).
Од слика бр. 4 може да се види дека кај децата со говорни тешкотии на возраст од 5,5-6,5 години нема успешни на задачите за конзервација на тежина, на возраст од 7,5-8,5 години само 23.3%, на возраст од 9,5-10,5 години 50% и на 11-12-годишна возраст 56.7% биле успешни, односно го достигнале нивото III - конзервација на тежина и ја потврдиле конзервацијата во сите случаи.
Анализата на резултатите покажа дека кај испитаници со говорни тешкотии на возраст од 5,5-6,5 години, оваа конзервација воопшто ја нема или е во преоден период. Што се однесува до континуираноста на развојот, може да се забележи позабрзан развој на возраст од 9,5-10,5 години. Конзервацијата на тежина за испитаниците со говорни нарушувања исто така е потешка, започнува да се развива подоцна, дури на возраст од 7,5-8,5 години и нејзиниот развој на возраст од 11-12 години сè уште не е завршен.
Статистичката анализа покажа значајна статистичка поврзаност помеѓу возраста на испитаниците и резултатите на задачите на конзервација на тежина (χ2=53.25 df=6 p<0.001 C=0.55).
|
|
From the third figure may be seen that only 6,6% of the examinees with speech disorders at the age of 5,5- 6,5 were successful of conservation of quantity task, 20% at the age of 7,5-8,5 were successful, 66,7% at the age of 9,5-10,5 and 63,3% at the age of 11-12 were successful, meaning they reached level III – conservation of quantity.
Taking in mind the continuum of conservation development, it is noticeable accelerated development at the age of 9, 5-10, 5, but there is deceleration at the age of 11-12. The total percentage of reached level III – conservation of quantity which is 39, 2, accentuates that conservation is difficult for individuals with speech disorders, the developmental interval is long, and it is not known how long does it last.
Statistical analysis showed important correlation between age and task for quantity conservation (χ2=54.49 df=6 p<0.001 C=0.56).
From the figure 4 may be noticed there are no successful individuals with speech disorders at the age of 5,5-6,5 on the test for conservation of weight, 23,3% were successful at the age of 7,5-8,5, 50% at the age of 9,5-10,5, and 57% at the age of 11-12. They all reached the level III – conservation of weight.
The result’s analyze have shown that at the age of 5, 5-6, 5 this conservation does not exist at all, or is in transient period. Considering the developmental continuum accelerated development is noticed at the age of 9, 5-10, 5. Conservation of weight is difficult for the population with speech disorders, it starts developing later – by the age of 7, 5-8, 5 and its development is not finished by the age of 11-12. Statistical analysis proved statistical connection between the age and results from conservation weight task (χ2=53.25 df=6 p<0.001 C=0.55).
|