ВАЛДОРФ ПЕДАГОГИЈАТА И ДЕЦАТА
СО ПОСЕБНИ ОБРАЗОВНИ ПОТРЕБИ
Лена ДАМОВСКА
Филозофски факултет
Институт за педагогија
Скопје, Македонија
|
|
THE WALDORF PEDAGOGY AND CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATION NEEDS
Lena DAMOVSKA
Faculty of Philosophy
Institute of Pedagogy
Skopje, Macedonia
|
|
|
|
|
|
|
Вовед
|
|
Introduction
|
Ако во светот може нешто да покренеме во позитивна насока, тогаш, според мислењето на Штајнер, треба да почнеме со воспитанието и образованието на младите. Ваквиот импулс со одушевување бил прифатен од работниците во фабриката Waldorf-Astorija, чиј директор Emil Molt, сосема спонтано го помогнал отворањето на првата Валдорфска школа. Оттогаш неговата филозофија на воспитание и образование постепено се ширела, а денес има голем број приврзаници, главно, во земјите на Западна Европа.
Валдорфската педагогија се темели на антропозофскиот духовен поглед на светот. Таа е единствен и специфичен пристап за воспитување и образование на деца, што се спроведува во Валдорфските училишта и градинки ширум светот.
|
|
According to Steiner, if anything in the world can be initiated in a positive direction, then we should start by educating the youth. Such an idea was excitedly accepted by the factory workers at Waldorf-Astorija, and the owner of this factory, Emil Molt, contributed to the opening of the first Waldorf School. Since then, Steiner’s philosophy of education slowly spread, and today there are a large number of followers, mostly from the countries of Western Europe.
The Waldorf pedagogy is based on the anthroposophical spiritual view of the world. It is the only approach for educating children, which is being practiced in Waldorf schools and day-care centers throughout the world.
|
|
|
|
Суштински аспекти на Валдорф-педагогијата
|
|
Crucial aspects of the Waldorf pedagogy
|
Клучниот збор во Валдорфската педагогија е слобода. Меѓутоа слободата не се однесува на самоволието на учителот или детето, ниту пак на едноставното отсуство на препреки. Слободата подразбира право, на секое човеково битие да порасне и да се развие, во се она што како поединец го донел со себе. Исто така, како право на секое дете да го развие и оствари сето она што од животот, а не од државата или од општеството му е дадено како задача.
Валдорфската педагогија човекот го разгледува како битие со тело, душа и дух, кое непрестано се развива, а детето како битие, кое до зрелоста поминува низ разни развојни етапи на свеста.
|
|
The key word in Waldorf pedagogy is freedom. However, freedom does not refer only to the free will of the teacher or the child, nor does it refer merely to the absence of obstacles. Freedom implies the right of each and every human being to mature and develop into whatever they desire to be. It also implies the right of each and every child to develop and accomplish the ideal that is given to them by life only, and what the country or society assigns to them as a task.
Waldorf pedagogy considers man as a human being with a body, soul and spirit, which is constantly developing, whereas the child is considered to be a human being that passes through various stages of development of its consciousness in order to reach maturity.
|
Оваа педагогија повикува на воспитување со кое им се помага на децата во нивниот развој и созревање, укажува на потребата од создавање услови за детето да ги препознае и развие своите потенцијали, да биде подготвено да ги употреби главата, срцето и рацете во наполно необични животни околности, во непознати ситуации и за нови цели.
Заради тоа често се вели дека Валдорфското училиште е училиште за раце, срце и глава.
|
|
This pedagogy which calls for a kind of teaching to aid children in their development and maturity, points out the need for creating appropriate conditions for the child to recognize and develop their potentials, to be prepared to make use of their head, heart and hands in completely unusual circumstances, atypical situations as well as for new goals.
This is the reason why the Waldorf School is considered to be a school for the head, heart and hands.
|
|
|
|
Сликата за детето во Валдорф-педагогијата
|
|
The image of the child in Waldorf pedagogy
|
Во оваа педагогија детето се сфаќа како човек во својот тоталитет. Затоа се истакнува дека образованието треба да му служи на детето за да ги интегрира интелектуалното, физичкото, емоционалното и духовното. Втемелена врз познавањето на човекот како духовно, душевно и физичко битие во развој, Валдорфската педагогија дава практични одговори за тоа како да се обликуваат воспитните и наставните содржини, со кои би се задоволиле детските потреби за правилен развој на секоја детска возраст. Исто така, таа треба да го поттикне развојот и на интелектуалните, на социјалните, на етичките, а и на духовно-душевните способности на детето. Истата стратегија се применува и кај деца со посебни образовни потреби.
|
|
In this pedagogy, the child is depicted as a human in its totality. This is why education is emphasized as something that should assist the child in integrating the intellectual, physical, emotional and spiritual. Being founded on the concept of man as a spiritual and physical human being in development, the Waldorf pedagogy offers practical answers as to how to structure the educational and teaching contents. These contents would satisfy children’s needs to develop normally at any age. It can be added that this pedagogy should instigate the development not only of the child’s intellectual, social and ethical capacities, but of the spiritual ones as well.
|