JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 63921
ИНКЛУЗИВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ НА ДЕЦАТА СО ПОСЕБНИ ПОТРЕБИ ВО РЕПУБЛИКА МАКЕДОНИЈА
Зора ЈАЧОВА Скопје, Македонија |
|
INCLUSIVE EDUCATION OF CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS IN REPUBLIC OF MACEDONIA
Zora JACHOVA Skopje, Macedonia |
|
|
|
Вовед |
|
Introduction |
Разлика меѓу интеграцијата |
|
The difference between integration |
Инклузијата претставува мултидимензионален концепт, кој содржи нови принципи базирани врз кохезијата на постмодерното општество; а од друга страна инклузијата ја разбираме како модел на интервенција за социјално исклучените групи. |
|
Inclusion means multidimensional concept which consists of new principles based on cohesion of post-modern society; on the other hand inclusion means a pattern of intervention for socially excluded groups. |
|
|
|
Табела 1. Разлика меѓу интеграцијата и инклузијата (2) |
|
Table 1. Differences between integration and inclusion (2) |
|
|
|
Определувајќи ги разликите меѓу термините инклузија и интеграција (Табела 1) доаѓаме до следниве заклучоци:
Фундаменталниот принцип на инклузивното образование е проценување на различноста во рамките на хуманото општество. Инклузивното образование вклучува идентификација, предизвик и надминување на бариерите на партиципација, условени од социјалните, културните, идеолошките и физичките фактори. Значи, инклузијата е технички едноставна, но социјално комплексна, бидејќи е поврзана со реалноста на училиштето, другите образовни средини до димензијата на инклузијата, наречена „култура”. Во таа смисла инклузијата претставува трансформација на ставовите на луѓето, на училиштата, на системот и на општеството. (3) |
|
When determining the differences between the terms inclusion and integration (Table 1), we may conclude:
The fundamental principle of the inclusive education is estimation of differences in the framework of the human society. The inclusive education contains identification, challenge and overcome of barriers of participation, caused by social, cultural, ideological and physical factors. Thus, inclusion is technically simple but socially complex because it is connected to the reality of the school, other educational environments to the dimension of inclusion so-called “culture”. In that sense, the inclusion is transformation of attitudes of people, schools, system and society. (3) |
Инклузивното образование во |
|
Inclusive education in the |
Фактот дека нашите наставници во 1998 година чувствуваа потреба од втемелување на соодветна инклузивна методологија, технологија и стратегии во инклузивната практика, наметна иницирање активности за едукација на наставниците во редовните училишта преку реализација на проектни активности со цел примена на инклузивната практика. (4) |
|
The fact that our teachers in 1998 felt the need of establishing appropriate inclusive methodology, technology and strategies in the inclusive practice imposed initiation of activities for education of teachers in regular schools through realization of project activities aimed to apply inclusive practice. (4) |
Слика 1. Редовното училиште како стимулативна средина |
|
Figure 1. The regular school as stimulating environment |
|
|
|
Анализирајќи ја слика 1, можеме да заклучиме дека кај наставниците (1) и родителите (7) се анулирани негативните ставови преку спроведувањето на проектните активности. |
|
Analyzing the figure 1, it can be concluded that with teachers (1) and parents (7) the negative attitudes were annulled through realization of the project activities. |
|
|
|
Слика 2. Прифатеноста на децата со посебни потреби во редовните училишта од децата врсници |
|
Figure 2. Acceptance of children with special needs in regular schools by their schoolmates |
|
|
|
На слика 2 може да констатираме дека родителите (32) во однос на наставниците (76) имаат поголема скепса во ставовите, кои се однесуваат на прифатеноста на децата со посебни потреби во редовните училишта од страна на децата врсници. |
|
It can be considered from figure 2 that parents (32) in regard to the teachers (76) possess greater skepticism in their attitudes concerning the acceptance of children with special needs in regular schools by their schoolmates. |
Слика 3. Архитектонски бариери |
|
Figure 3. Architectonic barriers |
|
|
|
Анализирајќи ја слика 3, може да забележиме дека и родителите (57) и наставниците (31) имаат негативен одговор на прашањето во однос на надминувањето на архитектонските бариери. |
|
Analyzing the figure 3, it can be noticed that parents (57) and teachers (31) have negative answer to the question in regard to overcoming the architectonic barriers. |
|
|
|
Слика 4. Потреба од дополнителна помош на дефектолог |
|
Figure 4. The need of additional assistance by a special teacher |
|
|
|
На слика 4 можеме да заклучиме дека и родителите (93) и наставниците (95) имаат крајно позитивни ставови во однос на потребата од дополнителна помош на дефектолог како специјализирано лице во рамките на инклузивната практика. |
|
It can be considered from figure 4 that parents (93) and teachers (95) possess extremely positive attitudes concerning the need of additional assistance by a special teacher as a specialized person in the framework of inclusive practice. |
Слика 5. Вклучувањето на децата со посебни потреби во редовните училишта |
|
Figure 5. Inclusion of children with special needs in regular schools |
|
|
|
Анализирајќи ја слика 5 може да заклучиме дека родителите (66) имаат попозитивни ставови од наставниците (42) во однос на вклучувањето на децата со посебни потреби во редовните училишта. |
|
Analyzing the figure 5, it can be concluded that parents (66) have more positive attitudes than teachers (42) in regard to inclusion of children with special needs in regular schools. |
|
|
|
Слика 6. Придонесот на родителите во локалната заедница во рамките на инклузивниот процес |
|
Figure 6. Parents’ contribution to the local community in the framework of the inclusive process |
|
|
|
Анализирајќи ја слика 6, може да заклучиме дека родителите (49) имаат поголема скепса во однос на наставниците (76), размислувајќи околу прашањето за придонесот на родителите во локалната заедница во рамките на инклузивниот процес. |
|
Analyzing the figure 6, it can be concluded that parents (49) have greater skepticism in regard to teachers (76), considering the issue of parents’ contribution to the local community in the framework of the inclusive process. |
Слика 7. Грижата на општествената заедница за децата со посебни потреби |
|
Figure 7. The care of the social community for children with special needs. |
|
|
|
На слика 7 може да констатираме дека мал број родители (15) и наставници (12) сметаат дека општествената заедница се грижи за децата со посебни потреби. |
|
It can be concluded from figure 7 that a small number of parents (15) and teachers (12) consider that the social community takes care of children with special needs. |
Слика 8. Форми на потребна дополнителна стручна помош |
|
Figure 8. Forms of additional professional assistance |
|
|
|
Анализирајќи ја слика 8, може да заклучиме дека најголем број од наставниците (48%) се определиле за изработка на ИОП како една од формите на потребна дополнителна помош. |
|
Analyzing the figure 8, it can be concluded that the largest number of teachers (48%) determined themselves to design IOP as one of the forms for additional necessary assistance. |
Слика 9. Прифатеноста на инклузивниот процес од наставниците |
|
Figure 9. The acceptance of the inclusive process by the teachers |
|
|
|
На слика 9 може да забележиме дека 56% од наставниците имаат позитивен став во однос на прифаќањето на инклузивниот процес. |
|
It can be noticed from figure 9 that 56% of the teachers have positive attitude towards the acceptance of the inclusive process. |
|
|
|
Слика 10. Прифатеноста на инклузивниот процес од страна на родителите |
|
Figure 10. The acceptance of the inclusive process by the parents |
|
|
|
Анализирајќи ја слика 10, може да забележиме дека 69% од родителите имаат позитивен став во однос на прифаќањето на инклузивниот процес. |
|
Analyzing figure 10 it can be noticed that 69% of parents have positive attitudes towards the acceptance of the inclusive process. |
Заклучоци |
|
Conclusions |
|
|
|
|
|
|
Препораки |
|
Recommendations |
|
|
|
|
Citation:Jachova Z. Inclusive Education of Children with Special Needs in Republic of Macedonia. J Spec Educ Rehab 2004; 5(1-2):35-46. |
||||
|
||||
Литература / References |
|
|
||
|
|
|
||
1. Barton L. Market ideologies, education and the challenge fo inclusion. Inclisive Education, London: Kogan Page, 1999: 58. |
|
3. REPORT-SUB-REGIONAL WORKSHOP CENTRAL AND EASTERN EUROPE, BUCHAREST: UNESCO CEPES, 2000: 35. |
||
2. Sucur Z. Inclusion concept: Sociological perspective. Proceedings of the 5th Scientific Conference of Rehabilitation and Inclusion, Zagreb: Faculty of Special Education and Rehabilitation, University of Zagreb,1997: 35. |
|
4. Јачова З, Самарџиска-Панова Љ, Лешковски И, Ивановска М. Прирачник за проектот Инклузија на децата со посебни потреби во редовните училишта во Р.М. Скопје: Биро за развој на образованието, 2002: 8. |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE