ПРОГРАМА ЗА НАСОЧЕНО ЧИТАЊЕ ЗА ЗАТВОРЕНИЦИ: ПРИСТАП НАСОЧЕН КОН РЕЗУЛТАТОТ

 

 

Жељка БАГАРИЌ1
Љиљана МИКШАЈ-ТОДОРОВИЌ2
Ксенија БУТОРАЦ3


1 Министерство за внатрешни работи,
Полициска управа
2 Универзитет во Загреб, Факултет за дефектологија,
Катедра за криминалистика
3 Министерство за внатрешни работи,
Факултет за полиција

 

GUIDED READING PROGRAMME FOR PRISONERS: AN OUTCOME-ORIENTED APPROACH

 

 

Zeljka BAGARIĆ1

Ljiljana MIKSAJ-TODOROVIĆ2
Ksenija BUTORAC3


1 Ministry of the Interior, General Police
Directorate
2 University of Zagreb, Faculty of Education
and Rehabilitation Sciences, Department of
Criminology
3 Ministry of the Interior, Police College

 

Примено: 25.09.2014
Прифатено: 01.12.2014
UDK: 159-946.4:364-786-058.57

 

 

Recived: 25.09.2014
Accepted: 01.12.2014
Original article


 

Резиме

 


 

Abstract


 

Како дел од подетална пилот-студија – оваа студија се занимава со верификација на Програмата за насочено читање спроведена во хрватските затвори, во периодот од 1 јуни до 1 септември 2012 година. Субјекти беа возрасни машки затвореници кои одлежуваа долгогодишна казна во затвор со средна безбедност. Беа споредени резултати за степенот на вербални и комуникативни вештини, нејасно сфаќање и подобрување на навиките за читање на две групи затвореници, на почетокот и на крајот од мерните точки во програмата. Првата група учествуваше во активности од програмата (П-група, Б=8) за разлика од втората група која не учествуваше во истите активности од програмата (НП- група, Б=8), но, и тие се согласија да ја пополнат скалата. Сите затвореници учествуваа доброволно. Критериумот за избор на затвореници во двете групи беше: завршено четиригодишно средно образование, зачувано когнитивно функционирање и внатрешна мотивација.

Податоците беа анализирани според следниве непараметриски тестови: Mann-Whitney тест, Хи квадрат тест и програмите COCHCOX и METDIF1.

Групата П покажа подобри резултати од групата НП на почетното и на крајното мерење (p<r;0,05 на 5 варијабли), што значи дека нивните искази биле значително попозитивни и поздрави.

Како заклучок може да се каже дека програмата е корисна за личен развој на луѓето и има позитивно влијание на нивната рехабилитација.

 


 

As part of a more comprehensive pilot – study this paper deals with the verification of the first Guided Reading Programme conducted within the Croatian prison system, in the period from June 1st to September 1st, 2012. The subjects were adult male prisoners serving long-term sentences in a medium security prison. The results of the Verbal and Communication Skills, Transcendental Insight and Improving Reading Habits scales of two groups of prisoners were compared, at the initial and final measurement points of the programme. The first group participated in Programme activities (P group, N=8) in contrast with the second group which did not participate in the same activities of Programme (NP group, N=8), but agreed to complete the scales. All the prisoners participated voluntarily. The criteria for the selection of participants in both groups were: completion of four – year secondary school education, preserved cognitive functioning and intrinsic motivation.

The data were analysed by the following non-parametric tests: Mann-Whitney test, Chi squared test and programs COCHCOX and METDIF1.

Group P showed better results than group NP at the initial (p <r; 0.05 in 6 variables) and final points of measurement (p <r; 0.05 in 5 variables), which means that their statements were significantly more positive and healthier.

Conclusively, the programme is useful for personal development of inmates and has a positive impact on their rehabilitation.


Citation: Bagarić Z, Mikšaj-Todorović Lj, Butorac K. Guided reading programme for prisoners: an outcome-oriented approach. J Spec Educ Rehab 2015; 16(1-2): 85-104. doi: 10.1515/JSER-2015-0006

   

Клучни зборови: програма, читање, луѓе, затвор, вербален недостаток

 


Keywords: programme, reading, inmates, prison system, verbal deficiency


Адреса за кореспонденција:
Љиљана МИКШАЈ ТОДОРОВИЌ
Универзитет во Загреб, Факултет за дефектологија,
Оддел за криминологија
Боронгајска цеста 83 ф, 10000Загреб, Хрватска
тел. (канцеларија): +385 1 245 7554
тел. (приватен): +385 92 1974 365
Е-пошта: miksaj@gmail.com

 


Corresponding address:
Ljiljana MIKSAJ-TODOROVIĆ
University of Zagreb, Faculty of Education and
Rehabilitation Sciences, Department of Criminology,
Borongajska cesta 83 f, 10000 Zagreb, Croatia
Phone (office): +385 1 245 7554
Phone (privat): +385 92 1974 365
E-mail: miksaj@gmail.com

 

Share

Follow Us



FacebookTwitterLinkedinWikiBlogger

Share Us

MySpaceTwitterStumbleuponGoogle BookmarksRedditLinkedInMixxRSS FeedPinterest
 

Journal metrics

Publish with JSER

Indexed in