JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 5456
ПРОЦЕНКА НА РАМНОТЕЖАТА КАЈ ДЕЦАТА НА УЧИЛИШНА ВОЗРАСТ СО ЦЕРЕБРАЛНА ПАРАЛИЗА
Ивана Р. СРЕТЕНОВИЌ, Горан M. НЕДОВИЌ
Универзитет во Белград, Факултет за специјална едукација и рехабилитација, Белград Србија Научен труд / Scientific paper Примено / Received: 30.01.2019 Прифатено / Accepted: 15.03.2019 УДК 159.943:616.831-009.11-057.874 |
ASSESSMENT OF BALANCE IN SCHOOL AGE CHILDREN WITH CEREBRAL PALSY
Ivana R. SRETENOVIĆ & Goran M. NEDOVIĆ
University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Belgrade, Serbia Scientific article |
|
РезимеОснова/цел: Способноста да се одржува рамнотежата е рефлектирана во соодветното учество на децата во игри, активности од се- којдневниот живот во домот, училиштето и заедницата.Наодитеволитературатапокажу- ваат дека нарушената контрола на рамноте- жата е уште една карактеристика кај децата со церебрална парализа. Целта на нашето ис- тражување беше да се процени рамнотежата кај децата на училишна возраст со церебрал- напарализа. Методи: Истражувањето беше напра- вено на примерок од 45 деца со церебрална парализа, на возраст од 7 до 15 години, од двата пола. Учесниците беа поделени во три групи (три нивоа), согласно со Системот за класификација на моторните функции. Тес- тирањето беше индивидуално. За проценка на рамнотежата беа употребени скалата за педијатрискарамнотежаипоттестот5одтес- тот за моторниспособности. Резултати: Анализите на резултатите покажаа дека најдобра способност за одр- жување на рамнотежата ја имаат учесниците од првата група (прво ниво), а најлоша има- ат учесниците од третата група (трето ниво). Статистички значајна разлика постоеше по- меѓу сите три групи на учесници, согласно со скалата за педијатриска рамнотежа (p = 0.000), и кај поттестот 5 (p =0.004). Заклучоци: Добиените наоди укажуваат наспособностаиквалитетотнаодржувањена рамнотежакајдецатасоцеребралнапарализа на различни функционални нивоа и може да претставуваат параметри што ќе послужатво организирање на активностите (образовни, рехабилитаторни, превентивни-корективни, спортска активност итн.) за децата со цере- бралнапарализа. Клучни зборови: церебрална парали- за, рамнотежа, функционална рамнотежа, ниво на развој нарамнотежата. |
AbstractBackground/Aim: The ability to maintain balance is reflected in the adequate participation of children in the game, in the activities of ev- eryday life at home, school and the community. The findings in the literature show that impaired balance control is another characteristics of chil- dren with cerebral palsy. The aim of our study was to assess the balance in school age children with cerebral palsy. Methods: The study was conducted on a sample of 45 children with cerebral palsy, aged 7 to 15 years, of both sexes. Participants were divided into three groups (three levels) accord- ing to Gross Motor Functional Classification System. Testing was carried out individually. For the assessment the balance, the Pediatric Balance Scale and subtest 5 from Test of Motor Proficiency wereused. Results: The analysis of the results showed that the best ability to maintain balance, have participants of the first group (first level) and the worst participants of the third group (third level). There was a statistically significant dif- ference between all three groups of participants on the Pediatric Balance Scale (p = 0.000), and on subtest 5 (p = 0.004),also.
Conclusion: The obtained findings point to the ability and quality of maintain balance in children with cerebral palsy of different func- tional levels, and can represent the parameters which will serve to organize the activities (ed- ucational, rehabilitation, preventive-corrective, sports...) for children with cerebralpalsy. Key words: cerebral palsy; balance; func- tional balance; the level of balance development |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE