Аутистичниот спектар на нарушување е доживотна попреченост што влијае на повеќе функционални полиња, вклучувајќи ги јазикот, социјалниот и емоционалниот развој (1). Затоа се потребни квалитетни интервенции како поддршка на образовните потфати. Во Актот според кој ниедно дете не треба да се стави на заден план од 2011 година, 111 пати се спомнува „научно базирано истражување“ коешто го дефинира како истражување што користи строги, систематски и објективни процедури за да се добијат веродостојни и валидни резултати (2). Во претходните десет години, концептот опишан со комбинација на термините истражување, емпириско, или научно со базирано, поддржано или прифатливо, а се однесува на третмани, практики, инструкции или интервенции, стана распространет во психологијата, образованието, медицината и во други хуманистички професии што даваат услуги (3). Значајно е важните одлуки за интервенцијата да се засноваат на практика базирана на докази, а не на убедувања и мислења (4).
Врсничкото туторство е една од интервенциите што и е базирана на докази во полето на посебното образование. Пошироко сфатено, врсничкото туторство се дефинира како стратегија за посредство на врсниците којашто вклучува заедничка работа на учениците при вежбање на академските или бихејвиоралните вештини (5, 6). Во потесна смисла, врсничкото туторство е интервенција што опфаќа другарски однос на учениците, поврзување на учениците со високи постигнувања со учениците со пониски постигнувања или со оние на слично ниво при структуирани академски сесии (7). Најчесто употребуваниот модел на врсничко туторство вклучува: (а) широко прифатено туторство од врсници во одделенијата што опфаќа систематски одбрани ученици според способностите, следејќи ја високо структуираната процедура; (б) вкрстената возраст при врсничко туторство вклучува групирање на постарите ученици коишто ги подучуваат помладите; (в) стратегијата за помош во учењето од врсник е модифицирана интервенција на врсничко туторство во рамките на одделението што вклучува групирање на учениците според слични способности, којашто користи осмислена процедура за преглед на постигнувањата; (г) реципрочното врсничко туторство опфаќа два или повеќе ученика што си ги менуваат улогите на тутор и ученик; и (д) туторството на иста возраст опфаќа ученици на иста возраст коишто работат заедно при прегледување на материјалот (8). Стратегијата за кооперативно учење главно опфаќа ученици што работат во групи и следат структуирана процедура за исполнување на зададената задача (8). Две процедури се идентификувани како истражувачко базирани во рамките на општите образовни поставки, кооперативно учење и петте систематски варијации на туторство (9).
Емпириската литература го поддржува врсничкото туторство како интервенција во училницата во општото образование. Сепак, многу малку се знае за ефектите од овие техники за учениците со АСН. Целта на ова истражување е да се процени дали туторствата од врсници како интервенции се ефикасни при подобрувањето на социјалната интеракција и академските постигнувања на децата со АСН во Соединетите Држави. Беа поставени следниве истражувачки прашања:
1. Кои се севкупните ефекти од интервенцијата врсничко туторство во академските и социјалните перформанси на децата со аутизам?
2. Дали ефектите од врсничкото туторство се разликуваат според околностите, учениците и одделенијата?
3. Дали ефектите од врсничкото туторство се различни меѓу оние кај коишто се интервенирало?
|
|
Autism Spectrum Disorder (ASD) is a lifelong disability that affects multiple areas of functioning including language, social, and emotional development (1). Therefore, quality interventions are needed to support educational endeavors. The No Child Left Behind Act of 2001 mentions “scientifically based research” 111 times and defines it as a research that uses strict, systematic, and objective procedures to obtain reliable and valid results (2). Over the past ten years, the concept described by combinations of the terms research- empirically- or scientifically - with based, supported or validated applied to treatments, practices, instruction or interventions has become widespread in psychology, education, medicine, and other human service professions (3). It is beneficial to base important decisions about intervention on evidence - based practices rather than on beliefs and opinions (4).
Peer tutoring is one intervention that is gaining an evidence base in the special education field. Peer tutoring is loosely defined as a peer - mediated strategy that involves students working together to practice academic or behavioral skills (5, 6). More specifically, peer tutoring is an intervention that consists of student partnerships, linking high achieving students with lower achieving students or those of similar level in structured academic sessions (7). The most frequently used peer tutoring models include: (a) class wide peer tutoring which involves systematically dividing students by ability following highly structured procedures, (b) cross age peer tutoring involves pairing older students who serve as tutors to younger students; (c) Peer Assisted Learning strategies is a modified class wide peer tutoring intervention that involves pairing students of similar ability who will use scripted procedures to review assignments, (d) reciprocal peer tutoring involves two or more students alternating between acting as a tutor and tutee; and (e) same age tutoring involves students who are the same age working together to review content material (8). Cooperative learning strategies generally involve students working in a group following structured procedures to complete a task (8). Two procedures have been identified as research - based within general education settings, cooperative learning and five systematic tutoring variations (9).
Empirical literature supports the use of peer tutoring interventions in general education classrooms. However, little is known about the effectiveness of these techniques for students with ASD. The purpose of this study was to evaluate whether peer tutoring interventions are effective in improving the social interaction and the academic performance of children with ASD in the United States. The following research questions were addressed:
1. What are the overall effects of peer tutoring interventions in the academic and social performance of children with autism?
2. Do the effects of peer tutoring interventions differ across settings, students, and grades?
3. Do the effects of peer tutoring interventions differ across interveners?
|
Беше спроведен сеопфатен преглед на литературата фокусирајќи се на користењето на врсничкото туторство кај деца со аутистичен спектар на нарушување (АСН). Употребени беа следниве бази на податоци: (а) Educational Resources Information Center (ERIC), (б) PsycINFO, (в) ProQuest Education Journals, (г) Education Research Complete, (д) Academic Search Complete, (ѓ) Wiley Online Library, (е) Taylor & Francis Online, (ж) Sage Journals Online, (з) ScienceDirect, и (ѕ) SpringerLink.
Беа комбинирани следниве поими за пребарување: аутизам, аутистичен спектар на нарушување, АСН, развој на первазивни нарушувања, ПРН, аутист*, тутор*, врсник, врсничко туторство, туторство во група врсници, врсник на врсник, олеснување на врсниците, инструкции за врсниците, образование на врсници, подучување од врсници, обука од врсници, обучувач на врсници, интеракција на врсниците, колаборативно учење, социјален, социјална интеракција, социјална интервенција, социјално однесување, академско и академски перформанси. Дополнително, беше спроведено пребарување на претходните истражувања, беше искористена листата на референци од секое истражување пронајдено во базата на податоци за да се пронајдат дополнителни истражувања коишто не беа најдени при почетното пребарување на базата на податоци. На крај, беше извршено мануелно пребарување на списанијата Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, Journal of Autism and Developmental Disorders, Exceptional Children, и Journal of Applied Behavior Analysis.
Написите што ги пресретнаа критериумите за инклузија на истражувањето, беа кодирани со користење на систематски сет од правила и процедури. Беше анализирана секоја корисна графа во одбраното истражување за да се утврди процентот на податоците што не се поклопуваат со Microsoft Excel. Споменатиот процент беше пресметан со пребројување на поените од податоците за третман коишто ги надминале највисоките основни податочни поени, а потоа овој број се дели со вкупниот број на податочни поени во фазата на третман (10, 11). Опсегот на резултати од процентите на податоците што не се преклопуваат е од 0% до 100%. Процентот на податоците што не се преклопуваат ако е помал од 50%, посочува на неверодостоен третман, 50% - 70% посочува на дискутабилна ефикасност, 70 - 90% укажува на релативно ефикасен третман, а 90% или повеќе високо ефикасен третман (10, 12). Веродостојноста на проценките беше пресметана за сите варијабли во кодирана листа, делејќи го вкупниот број потврдни одговори со вкупниот број потврдни одговори плус негативните одговори и потоа се множи со 100 (3).
|
|
A comprehensive review of the literature focusing on the use of peer tutoring with children with Autism Spectrum Disorder (ASD) was conducted. The following databases were utilized: (a) Educational Resources Information Center (ERIC), (b) PsycINFO, (c) ProQuest Education Journals, (d) Education Research Complete, (e) Academic Search Complete, (f) Wiley Online Library, (g) Taylor & Francis Online, (h) Sage Journals Online, (i) ScienceDirect, and (j) SpringerLink.
Search terms included combinations of: autism, Autism Spectrum Disorder, ASD, pervasive developmental disorder, PDD, autis*, tutor*, peer, peer tutor, peer tutoring, peer group tutoring, peer to peer, peer facilitating, peer instruction, peer education, peer teaching, peer training, peer trainer, peer support, peer interaction, collaborative learning, social, social interaction, social initiation, social intervention, social behavior, academic, and academic performance. Additionally, an ancestral search of studies using the reference lists of each study located through the databases was conducted in order to locate additional studies that were not found by the initial database search. Finally, manual searches of the journals Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, Journal of Autism and Developmental Disorders, Exceptional Children, and Journal of Applied Behavior Analysis were completed.
Articles meeting study inclusion criteria were coded utilizing a systematic set of rules and procedures. Each usable graph in the selected studies was analyzed to determine the Percent of NonOverlapping Data (PND) using Microsoft Excel. PND was calculated by counting the number of treatment data points that exceeded the highest baseline data point and dividing this number by the total number of data points in the treatment phase (10, 11). PND scores range from 0% to 100%. A PND of less than 50% reflects unreliable treatment, 50%-70% reflects questionable effectiveness, 70% - 90% reflects a fairly effective treatment and 90% or greater reflects a highly effective treatment (10, 12). Inter - ratter reliability was calculated for all variables in the coding sheet by dividing the total number of agreements by the total number of agreements plus disagreements and multiplying by 100 (13).
|
Почетното пребарување даде 517 статии. Повеќето од статиите не беа земени в предвид зашто не беа дизајнирани за еден предмет, не го вклучуваа врсничкото туторство како интервенција, учесниците не беа деца или не беа дијагностицирани со аутизам. По исклучувањето на ирелевантните статии, селекцијата обезбеди 460 статии. Многу од нив (N = 316) се дуплираа и беа исклучени. На крајот беа избрани 144. По завршувањето на почетната проверка, 123 статии не ги опфаќаа критериумите за селекција и беа отфрлени. Повеќето од нив не содржеа доволно податоци и графикони, некои се однесуваа на истражувања извршени со возрасни, некои не беа дизајнирани за еден предмет, а некои опфаќаа голем број деца. 17-те статии избрани за ова истражување беа објавени од 1989 до 2012 година. Повеќето студии вклучени во оваа метасинтеза беа објавени последните пет години.
Р-1: Какви се севкупните ефекти од врсничкото туторство за академските и социјалните перформанси на децата со аутизам? Беше пресметан процентот на податоците што не се преклопуваат за секое истражување. Средната вредност (М = 77.94, опсег = 26.83 до 100) покажува дека врсничкото туторство како интервенција е релативно ефикасно (12). Сепак, некои интервенции беа поефикасни од другите. Со вкупен процент на податоци што не се преклопуваат од 65.50%, оваа синтеза упатува на дискутабилна ефикасност на врсничкото туторство како интервенција за социјалното однесување на поединци со АСН (12). Меѓу истражувањата со висок процент на податоци што не се преклопуваат, има две статии што се однесуваат на академските вештини коишто сугерираат дека врсничкото туторство може да биде поефикасно за академските отколку за социјалните вештини. Со вкупен процент (PND) од 90.41%, оваа синтеза посочува дека врсничкото туторство е високо ефикасен третман за академските перформанси. Поддршката за оваа интервенција беше дадена во 9 од 17 истражувања. Сепак, во сите истражувања се содржеше оваа поддршка. Во табелата 1 се дадени средните вредности на процентите (PND) за истражувањата што ги проценуваат социјалните перформанси.
|
|
The initial search resulted in 517 articles. The majority of articles were excluded because they were not single - subject designs, they did not include peer tutoring as an intervention, the participants were not children, or the participants were not diagnosed with autism. After excluding the irrelevant articles, the selection provided 460 articles. Many of the articles (N = 316) were duplicates and they were also excluded. The resulting number of selected articles was 144. After this initial inspection was completed, 123 articles did not meet the selection criteria and were excluded. The majority did not contain enough data and graphs, some were studies conducted with adults, some were not single - subject designs, and some included a large number of target children. The 17 articles that were selected in this study were published from 1989 to 2012. The majority of the studies included in this meta - synthesis were published within the last five years.
R-1: What are the overall effects of peer tutoring interventions in the academic and social performance of children with Autism? PND was calculated for each study. The mean PND (M = 77.95, range = 26.83 to 100) suggested that peer tutoring interventions were fairly effective (12).However, some interventions were more effective than others. With an overall PND of 65.50%, this synthesis indicates questionable effectiveness for peer tutoring interventions on the social behavioural outcomes in individuals with ASD (12). Among the studies with a high PND there were two studies that targeted academic skills, which suggests that peer tutoring might be more effective when targeting academic skills than social skills. With an overall PND of 90.41%, this synthesis indicates that peer tutoring interventions on academic performance is a highly effective treatment. Maintenance of the interventions was reported in only 9 of the 17 selected studies. However, maintenance effects were consistent across studies. Table 1 includes the mean PND for studies evaluating social performance.
|