ОПШТЕСТВЕНА ПРАКТИКА ЗА НАСТАВАТА ПО ЧИТАЊЕ И ПИШУВАЊЕ ВО УЧИЛИШТАТА ЗА УЧЕНИЦИ СО ИНТЕЛЕКТУАЛНА ПОПРЕЧЕНОСТ
Моника РЕЈЧЕНБЕРГ1,
Кент ЛОВГРЕН2
1Оддел за едукација и специјална едукација, Универзитет во Гетеборг, Шведска
2Оддел за едукација, Универзитет „Умео“, Шведска
|
|
THE SOCIAL PRACTICE OF READING AND WRITING INSTRUCTIONIN SCHOOLS FOR INTELLECTUALLY DISABLED PUPILS
Monica REICHENBERG1,
Kent LÖFGREN2
1Department of Education and Special Education, University of Gothenburg, Sweden
2Department of Education, Umeå University, Sweden
|
Примено: 25. 04. 2013
Прифатено: 03. 06. 2013
UDK: 376.091-056.36(485)
|
|
Recived:25. 04. 2013
Accepted:03. 06. 2013
Original Article
|
|
|
|
Резиме
|
|
Abstract
|
|
|
|
Во Шведска, школувањето на децата со наод и мислење за интелектуална попреченост е организирано во специјални училишта наречени сарсколани. Крајната цел на ова истражување е да се разгледа односот на наставниците кон општествената практика за наставата по читање и пишување во специјалните училишта. Затоа, 40 наставници од северна Шведска беа земени како примерок во емпириското истражување. Од наставниците беше побарано да пополнат прашалник. Еден од заклучоците е дека наставниците имаат различен однос кон општествената практика за наставата по читање и пишување. Според другите добиени заклучоци, пак, наставниците изјавуваат дека не практикуваат документирање на потешкотиите при читање и пишување. Исто така, практиката на водење документација е поврзана со стручната компетентност за подучување на вештините за читање и пишување. Истражувањето укажува дека описменувањето влијае на ставот на наставниците и на нивната практика за документирање.
Сепак, отвореноста кон организирано учење е поделена и, последователно, создава потреба за промена. Според тоа, потребни се повеќе истражувања за понатамошно опишување и објаснување на комплексноста на сегашните заклучоци.
|
|
In Sweden, schooling for children who are regarded as intellectually disabled is organised in a special school, Särskolan. The overall aim of this article was to investigate the teachers’ attitudes towards the social practice of reading and writing instruction in Särskolan.Therefore, 40 teachers from Northern Swedenwere sampled for the empirical study. The teachers were asked to fill out a questionnaire. One of the findings was that the teachers reported different attitudes towards the social practice of reading and writing instruction. Another finding was that the teachers reported they did not practice the documentation of reading and writing difficulties. Furthermore, the practice of documentation was associated with professional competence in reading and writing literacy. The study suggests that literacy education did have an effect on teachers’ attitudes towards their practice of documenting.
However, the openness towards organizational learning was polarized, and consequently, it produced a threshold for change. Accordingly, more studies are necessary for further description and explanation of the complexities of the present findings.
|
Citation: Reichenberg M, Löfgren K. The Social Practice of Reading and Writing Instruction in Schools for Intellectually Disabled Pupils. J Spec Educ Rehab 2013; 14(3-4):43-60. doi: 10.2478/JSER-2013-001010.2478
|
|
|
Клучни зборови:интелектуална попреченост, описменување, професионализам, документирање
|
|
Keywords: intellectual disability, literacy, professionalism, documentation
|
|
|
|
Адреса за кореспонденција:
Моника РЕЈЧЕНБЕРГ
Универзитет во Гетеборг
Пошт. број 300, 405 30 Гетеборг, Шведска
Телефон: 046-031-7862451,
мобилен: 0765520775
Е-пошта:monica.reichenberg@ped.gu.se; kent.lofgren@pedag.umu.se
|
|
Corresponding Address:
Monica REICHENBERG
The University of Gothenburg
Box300, 405 30 Gothenburg, Sweden
Telephone number 046-031-7862451,
mobile: 0765520775
E-mail:monica.reichenberg@ped.gu.se; kent.lofgren@pedag.umu.se
|