JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 14298
ЗАЧЕСТЕНОСТ НА ПЕЛТЕЧЕЊЕТО КАЈ ДЕЦАТА НА УЧИЛИШНА ВОЗРАСТ СО DOWN-ОВ СИНДРОМ
Невзета САЛИХОВИЌ1,
1Универзитет во Тузла, Факултет за образование и рехабилитација |
|
INCIDENCE OF STUTTERING IN SCHOOL-AGE CHILDREN WITH DOWN SYNDROME
Nevzeta SALIHOVIĆ1,
1University of Tuzla, Faculty of Еducation and Rehabilitation |
||
Примено: 27.09.2011 |
|
Recived: 27.09.2011
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Главната цел на ова истражување е да ја испита појавата (зачестеноста) и тежината на пелтечењето помеѓу децата на училишна возраст со Down-ов синдром. Примерокот беше составен од 37 машки и женски деца на училишна возраст кои беа дијагностицирани со Down синдром. Ова истражување беше спроведено во следните установи: Институт за посебно образование и рехабилитација на деца со интелектуална попреченост „Mеденица“; Центар за образование, обука и вработување на деца со ментална ретардација, деца со аутизам и целебрална парализа „Владимир Назор“ во Сараево; Основно училиште за посебно образование „Зеница“; Основно училиште „Ковачиќи“ во Сараево; Здружение на обединетата граѓанска иницијатива ДУГА од Сараево и асоцијацијата „Биди мој пријател“ од Илијаш. Сите испитаници беа испитувани одделно. Резултатите покажаа дека 13,51 % од децата со Down синдром пелтечат, а крајниот резултат на сериозноста на пелтечењето покажа умерено пелтечење. Овие резултати покажуваат дека децата со Down синдром треба да бидат интензивно вклучени во терапијата за говор со цел да им се помогне да го совладаат пелтечењето, да ја подобрат секојдневната комуникација и да се подучат како да се справуваат со оваа говорна мана.
|
|
The main purpose of this study was to examine the incidence (frequency) and stuttering severity in the school-age children with Down syndrome. The sample was consisted of 37 school-age children with Down syndrome, both male and female. The study was conducted in the following institutions: Institute of Special Education and Rehabilitation for Children with Intellectual Disabilities "Mjedenica"; Centre for Education, Training and Employment of Mentally Retarded Children, Children with Autism and Cerebral palsy "Vladimir Nazor" in Sarajevo; Primary School of Special Education „Zenica“; Primary school "Kovačići" Sarajevo; "Association of United Civic Actions – DUGA" in Sarajevo; and The Association "Be my friend" in Ilijaš. All of the subjects were individually examined. The results showed that 13,51 % of the children with Down syndrome stuttered, and the total result of stuttering severity indicates a moderate stuttering. These results show that children with Down syndrome should be enrolled intensively in speech therapy in order to help them overcome their stuttering, to facilitate their everyday communication and to teach them how to cope with stuttering. |
||
Citation:Salihović N, Hasanbašić S, Begić L. Incidence of Stuttering in School-Age Children with Down Syndrome. J Spec Educ Rehab 2012; 13(1-2):31-45. doi: 10.2478/v10215-011-0017-3 |
||||
|
||||
Клучни зборови: зачестеност на пелтечењето, Down синдром, тежина на пелтечењето |
|
Key words: incidence of stuttering, Down syndrome, stuttering severity |
||
Адреса за кореспонденција: |
|
Corresponding address: |
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE