JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 12084
ИНКЛУЗИВНАТА КУЛТУРА ВО ПРЕДУЧИЛИШНИТЕ УСТАНОВИ
Ирена НОВАЧЕВСКА1
Илинка ДИМЧЕВСКА1
Сашка ПАВЛОВСКА1
Наташа ЧИЧЕВСКА-ЈОВАНОВА2
Даниела ДИМИТРОВА-РАДОЈИЧИЌ2
Невработен дефектолог 1
Филозофски факултет – Институт за дефектологија 2 |
|
INCLUSIVE CULTURE IN PRE-SCHOOL INSTITUTIONS
Irena NOVACHEVSKA1
Ilinka DIMCHEVSKA1
Sashka PAVLOVSKA1
Natasha CHICHEVSKA-JOVANOVA2
Daniela DIMITROVA-RADOJICHIKJ2
Unemployed special educator and rehabilitator 1
Faculty of philosophy – |
||
Примено: 21.12.2010
Прифатено: 25.02.2011
UDK: 376-056.26/36-053.4(497.6)
|
|
Recived: 21.12.2010
Accepted: 25.02.2011
Original article
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
|
|
|
||
Инклузивното образование е рационален концепт кој се однесува на севкупната и долготрајна трансформација на институционалните системи во општеството, а особено во образованието. Иако во оваа трансформација с¡ уште постојат голем број на важни и нерешени прашања, како во теоријата така и во праксата, сепак должност на предучилишните установи е да ги образуваат сите ученици во редовниот образовен систем. Еден од најзначајните аспекти на инклузијата е инклузивната култура. Без добро развиена инклузивна култура во предучилишните установи и редовните училишта, не можеме да зборуваме за успешна инклузија, без разлика на добрата инклузивна политика и пракса.
Овој труд е прилог кон истражувањето за развиеноста на инклузивната култура во три предучилишни установи, врз основа на начините на размислување и ставовите на предучилишниот персонал за потребата од развивање и негување на истата, а с¡ со цел да се посвети поголемо внимание на овој сегмент, без кој не може да се замисли успешната инклузија на учениците со посебни образовни потреби.
|
|
Inclusive education is a rational concept that refers to the overall and long-term transformation of institutional systems in society, especially in education. Along with the transformation, a number of important and unresolved issues still appear in both theory and practice, as the duty of pre-school institutions and schools is to educate every student in the mainstream education system. One of the most important aspects of inclusion is the inclusive culture. Regardless of the good inclusive policy and practice, one cannot talk about successful inclusion without a properly developed inclusive institutional culture.
This paper is a contribution to the research considering the development of inclusive culture in three preschool institutions. It is based on the thinking and attitudes of the preschool staff toward the necessity of developing and nurturing an inclusive culture. Successful inclusion of pupils with special needs in the mainstream school system cannot be conceived without an inclusive culture. |
||
Citation:Novachevska I, Dimchevska I, Pavlovska S, Chichevska-Jovanova N, Dimitrova-Radojichikj D. Inclusive Culture in Pre-School Institutions. J Spec Educ Rehab 2011; 12(1-2):7-16. doi: 10.2478/v10215-011-0001-y |
||||
|
||||
Клучни зборови: инклузивно образование, инклузивна култура, предучилишни установи.
|
|
Keywords: inclusive education, inclusive culture, preschool institutions.
|
||
|
|
|
||
Адреса за кореспонденција:
Наташа ЧИЧЕВСКА-ЈОВАНОВА
Универзитет „Св. Кирил и Методиј“
Филозофски факултет
Институт за дефектологија
Крсте Мисирков б.б., 1000 Скопје
Република Македонија
E-mail: cicevska@freemail.com.mk |
|
Corresponding address:
Natasha CHICHEVSKA-JOVANOVA
“Ss. Cyril and Methodius” University
Faculty of Philosophy
Institute of Special Education and Rehabilitation
Krste Misirkov b.b., 1000 Skopje
Republic of Macedonia
E-mail: cicevska@freemail.com.mk |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE