JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 12659
ПРЕГЛЕД НА ЗАШТИТАТА ОД КРИЗА ВО ОДНЕСУВАЊЕТО И ИНТЕРВЕНЦИЈАТА ВО УЧИЛИШТАТА ЗА ПОСЕБНО ОБРАЗОВАНИЕ ВО СОЕДИНЕТИТЕ АМЕРИКАНСКИ ДРЖАВИ |
|
REFLECTIONS ON BEHAVIORAL CRISES PREVENTION AND INTERVENTION IN SPECIAL EDUCATION SCHOOLS IN THE UNITED STATES |
Роланд ПАУЛАУСКАС
Универзитет Сиаулиаи,
Сиаулиаи, Литванија |
|
Roland PAULAUSKAS
|
Примено: 02.11.2010
Прифатено: 02.12.2010
UDK: 316.628:159.922.2-053.6(73)
159.922.8:37.017(73)
|
|
Recived: 02.11.2010
Accepted: 02.12.2010
Review Article |
Резиме |
|
Abstract |
Развојот на цивилизацијата ги направи кризите неразделен дел од нашиот живот. Истите се појавуваат речиси во сите социјални структури и организации, вклучувајќи ги и образовните институции. Целите на овој труд се да презентира теоретски модел на нормално, девијантно и антисоцијално однесување, да ги дискутира психо-социјалните карактеристики на емотивно растроените адолесценти, сместени во установи за престој и посебно образование во САД и да ги анализира најраспространетите кризи во однесувањето кај оваа популација, фази на ескалацијата на кризата и ненасилна превенција од кризи и стратегии на интервенција. Користените методи во овој труд вклучуваат преглед на научна литература, анализи на статистички информации од различни владини извори, преглед и анализа на студентски записи и анализа на искуството на авторот поврзано со работата со емотивно растроени младинци во училиштата за престој и образование во САД. Резултатите од ова истражување укажуваат на различните терминологии кои ги користат научниците од различните научни дисциплини при опишување на социјално неадекватното однесување. Авторот прикажува теоретски модел на нормално, девијантно и антисоцијално однесување кое може да го подобри разбирањето и препознавањето на ризични ситуации и однесувања кои водат до сериозни кризи. Анализите на студентски записи открива дека повеќето од адолесцентите сместени во специјални училишта за престој и образование се дијагностицирани со неколку ментални здравствени проблеми. Ова налага дека постоечката превентивна нега и образовна парадигма во посебните училишта за образование и престој, треба да се заменат со сеопфатен третман парадигма. Трудот исто така ги дискутира позитивните и негативните интервенции при кризи. Мислењето на авторот е дека сите специјални едукативни установи, кои им се на располагање на емотивно растроените деца, треба да прифатат еден од ненасилните модели на интервенција при криза во однесувањето и да развијат и применат менаџментска политика, планови и процедури за справување со кризи.
|
|
The development of civilization made crises an inseparable part of our lives. Crises manifest themselves in almost all social areas and organizations, including educational institutions. The goals of the article are to present a theoretical model of normal, deviant and antisocial behaviors, and discuss the psycho-social characteristics of emotionally disturbed adolescents situated in a residential special education school in the
The results of the study indicate that scientists from different fields use different terminology to describe socially nonconforming behaviors. The author presents a theoretical model of normal, deviant and antisocial behavior that could enhance better understanding and identification of high risk situations and conduct leading to serious crises. The analysis of student records revealed that most of the adolescents situated in special education residential schools are diagnosed with a number of mental health problems. This suggests that the currently prevailing care and education paradigm in the special education residential schools should shift to a more comprehensive treatment paradigm. The article also discusses the pros and cons of nonviolent crisis intervention. It is the author’s opinion that all special education schools serving children with emotional disorders should adopt one of the nonviolent crisis intervention models and develop and implement crisis management policies, plans and procedures. |
||
Citation:Paulauskas R. Reflections on Behavioral Crises Prevention and Intervention in Special Education Schools in the United States. J Spec Educ Rehab 2011; 12(1-2):69-85. doi: 10.2478/v10215-011-0006-6 |
||||
|
||||
Клучни зборови: заштита од криза, интервенција при вербални криза, ненасилна физичка интервенција при криза, континуирана ескалација на кризата, позитивна поддршка на однесувањето. |
|
Key words: crisis prevention, verbal crisis intervention, nonviolent physical crisis intervention, continuum of crisis escalation, positive behavior supports. |
||
|
|
|
||
Адреса за коресподенција:
Роланд Паулаускас,
Универзитет Сиаулиаи, П. Висинскио 25,
ЛТ-76352, Сиаулиаи, Литванија
E-mail: roland.paulauskas@gmail.com |
|
Corresponding address
Roland Paulauskas,
Siauliai University, P. Visinskio 25,
LT-76352, Siauliai, Lithuania
E-mail: roland.paulauskas@gmail.com |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE