JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 8673
ФОНОЛОШКИ ВЕШТИНИ КАЈ ДЕЦАТА СО ПРЕЧКИ ВО ЧИТАЊЕТО
Маринела ДУРАНОВИЌ
Невзета САЛИХОВИЌ
Амела ИБРАХИМАГИЌ
Емина ТИЊИЌ
Факултет за едукација и рехабилитација, Тузла, Босна и Херцеговина |
|
PHONOLOGICAL SKILLS AMONG CHILDREN WITH READING DISABILITIES
Mirela DURANOVIC
Nevzeta SALIHOVIC
Amela IBRAHIMAGIC
Emina TINJIC
Faculty of Education and Rehabilitation,
|
||
Примено: 17.12.2010
Прифатено: 07.02.2011
UDK: 159:946.4-053.5 |
|
Recived: 17.12.2010
Accepted: 07.02.2011
Original Article |
||
Резиме |
|
Abstract |
||
|
|
|
||
Главната цел на ова истражување беше да се испитаат фонолошките вештини кај децата со пречки во читањето на босански/ хрватски/српски јазик каде секоја фонема е претставена со графема која го следи фонолошкиот принцип. Примерокот е составен од 15 деца со пречки во читањето и 15 деца без пречки во читањето. „Дијагностички сет за оценување на говорот, јазикот, читањето и пишувањето кај децата“ е употребен за испитување на нивните фонолошките способности. Фонолошките вештини кај децата се многу важни при учењето да читаат и пишуваат. Резултатите од ова истражување покажаа дека децата со пречки во читањето даваат посиромашни резултати во сите задачи кои ги испитуваа фонолошките вештини споредено со децата без пречки во читањето. Резултатите од ова истражување се усогласуваат со резултатите од други истражувања спроведени во други јазици и укажуваат на важноста на споменатите вештини при учењето читање на босански/хрватски/српски јазик, како и значајноста на дефицитарните фонолошки способности за етиологијата на тешкотиите во читањето. Врз основа на спроведеното истражување, може да се заклучи дека фонолошките способности се многу значајни за стекнување на способноста на читање и пишување. |
|
The main purpose of this study was to examine the phonological skills among children with reading disabilities of the Bosnian/Croatian/ Serbian language, where each phoneme is represented by a grapheme following a certain phonemic principle. The sample consists of 15 children with reading disabilities and 15 children without reading disabilities, where "The diagnostic set for examination of the speech, language, reading and writing abilities among children" was used for examination of their phonological capacity. Phonological skills in children are very important for reading and writing acquisition. The results of the study showed that children with reading disabilities achieved poorer results in all tasks examining the phonological skills, compared to children without reading difficulties. The results of our study comply with results of studies conducted for other languages. The study highlights the importance of the mentioned skills for acquiring reading skills in the Bosnian/ Croatian/Serbian language and the significance of deficient phonological abilities for the etiology of reading disabilities. Based on the conducted study, it can be concluded that phonological skills are very important for acquiring reading and writing abilities.
|
||
|
|
|
||
Citation:Duranovikj M, Salihovikj N, Ibrahimagikj A, Tinjikj E. Phonological Skills Among Children with Reading Disabilities. J Spec Educ Rehab 2011; 12(1-2):86-99. doi: 10.2478/v10215-011-0007-5 |
||||
|
||||
Клучни зборови: пречки во читањето, фонолошки вештини, фонетичка синтеза и анализа
|
|
Key words: reading disabilities, phonological skills, phonemic synthesis and analysis
|
||
Адреса за кореспонденција:
Невзета САЛИХОВИЌ
Универзитет во Тузла
Факултет за едукација и рехабилитација,
Тузла, Босна и Херцеговина
E-mail: nevzeta@gmail.com
|
|
Corresponding Address:
Nevzeta SALIHOVIC
University of Tuzla
Faculty of Education and Rehabilitation,
Tuzla, Bosnia and Herzegovina
E-mail: nevzeta@gmail.com
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE