JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 24712
ПРЕТЕРАНАТА ЗАШТИТА И АДОЛЕСЦЕНТИТЕ СО ФИЗИЧКА ПОПРЕЧЕНОСТ
Симона Р. ОЖЕК
|
|
OVERPROTECTION AND ADOLESCENTS WITH PHYISICAL DISABILITIES
Simona R. OZHEK
Centre for Education and Rehabilitation of Physically Handicapped Children and Adolescents Kamnik, Slovenia |
||
|
|
UDK: 376.2-053.6 |
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Овој туд се осврнува на ефектите од претераната заштита при грижата и развојот на децата со физичка попреченост. Фокусот е на професионалната работа на лицата што се грижат за младите луѓе со физичка попреченост. Децата со физичка попреченост се помалку мобилни и им треба поголема заштита. Сè додека тоа е објективна заштита од вистински опасности, кои детето во извесна фаза на развојот не може само да ги надмине, реакцијата е соодветна, но во случаи кога ситуацијата е нереална опасност и детето може само да се справи со неа, а родителите или други го заштитуваат со забрана на извесна активност или самите ја изведуваат наместо него, реакцијата е несоодветна. Таквите несоодветни реакции се наречени претерана заштита. Претераната заштита е важна во развојниот процес на одделување и индивидуализација. Заради претераната заштита одделувањето и индивидуализацијата ќе бидат опструирани, а со тоа и градењето на идентитетот, независноста и автономијата. Констатирано е дека младите луѓе со физичка попреченост се претерано заштитени споредено со здравите млади луѓе. Во грижата за младите луѓе со физичка попреченост независноста и автономијата се поставуваат како главни цели, така што професионалните луѓе во институциите за згрижување мора да се однесуваат заштитнички, но не претерано заштитнички, ако сакаат да ги постигнат тие цели. |
|
The article deals with the effects of overprotection on the care and development of children with physical disabilities. The focus is on the professional work of carers caring for young people with physical disabilities. Children with physical disabilities are less mobile and need more protection. As long as this is objective protection against real dangers, which the child in a certain stage of development cannot overcome himself, the reaction is suitable, but in cases where the situation is unreal danger and the child is capable of dealing with it himself but parents or other protect the child by prohibiting a certain activity or perform it themselves instead of him, the reaction is unsuitable. Such unsuitable reactions are called overprotection. Overprotection is very important in the development process of separation and individualisation. Because of overprotection the separation and individualisation will be thwarted and with this the building of identity, independency and autonomy. It was found that young people with physical disabilities are more overprotected than healthy young people. In caring for young people with physical disabilities independence and autonomy are made the central goals, so professional carers in care institutions must be protective but not overprotective, if they want to achieve these goals. |
||
|
|
|
||
Citation:Ozhek S. Overprotection and Adolescents with Phyisical Disabilities. J Spec Educ Rehab 2008; 9(1-2):100-106. |
||||
|
||||
Клучни зборови: претерано заштитничка грижа, дете со физичка попреченост, процес на одделување и индивидуализација, незвисност и автономија, луѓе што згрижуваат, институции за згрижување |
|
Key words: overprotective care, child with physical disabilities, process of separation and individualisation, independence and autonomy, carers, care institution |
||
|
|
|
||
Адреса за кореспонденција: |
|
Coresponding Address: |
||
Симона Р. ОЖЕК |
|
Simona R. OZHEK |
||
Мошкричева 34, 1000 Љубљана, Словенија |
|
Moshkricheva 34, 1000 Ljubljana, Slovenia |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE