JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 25253
ЛИЧНИОТ ИДЕНТИТЕТ КАЈ ГЛУВИ АДОЛЕСЦЕНТИ
Јоана КОСЕВСКА
Катедра за психологија, Педагошки универзитет, Краков, Полска |
|
PERSONAL IDENTITY IN DEAF ADOLESCENTS
Joanna KOSSEWSKA
Department of Psychology, Pedagogical University, Cracow, Poland |
||
|
|
UDK: 376.353-053.6 |
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Целта на оваа студија беше да се истражат факторите кои влијаат врз идентитетот на глувите адолесценти. Студијата вклучи 67 адолесценти (38 момчиња и 29 девојчиња на возраст од 16 до 19 години, ученици во средно училиште). Деведесет и три деца кои слушаат ја сочинуваа споредбената група. Структурата на идентитетот се испитуваше врз основа на референците за идентификација што ги дадоа субјектите кои требаше да одговараат написмено дваесетпати по ред, на прашањето: Кој сум јас? (тест на M. H. Kuhn и T. S. McPartland адаптиран од Martines и Silvestre, 1995, даден во писмена форма и знаковна форма).
|
|
The purpose of this study was to investigate the factors influencing the identity deaf adolescents. The study involved 67 deaf adolescents (38 boys and 29 girls aged 16 to 19 students of secondary school). Ninety-three hearing children constituted a comparison group. The structure of identity was explored on the basis of identification references given by the subjects who were to reply in writing, 20 times running, to the question: „Who Am I?” the test, adapted from M. H. Kuhn and T. S. McPartland by Martines and Silvestre (1995) given in written and signed mode. |
||
Citation:Kossewska J. Personal Identity in Deaf Adolescents. J Spec Educ Rehab 2008; 9(1-2):67-75. |
||||
|
||||
|
|
|
||
Адреса за коресподенција | Address for corespodence | |||
Јоана КОСЕВСКА |
|
Joanna KOSSEWSKA |
||
Катедра за психологија, Педагошки универзитет, Краков, Полска |
|
Department of Psychology, Pedagogical University, Cracow, Poland |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE