JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 10470
УЛОГАТА НА ДЕФЕКТОЛОГОТ ВО ДЕФЕКТОЛОШКАТА ДИЈАГНОСТИКА
|
|
THE ROLE OF SPECIAL TEACHER IN SPECIAL EDUCATION AND REHABILITATION DIAGNOSIS
|
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Во ова излагање е истакната улогата на дефектологот во дефектолошката дијагностика, како битна компонента од целокупната рехабилитација на лицата со пречки во развојот. Улогата на дефектологот во дефектолошката дијагностика е мошне комплексна и значајна за понатамошната рехабилитација. Полето за работа на дефектологот во дефектолошката дијагностика навистина е големо, а со тоа е голем и неговиот придонес во спречување или намалување на бројот на лицата со пречки во психофизичкиот развој. Дефектологот го забележува однесувањето и можностите на лицата во социјалното поле. |
|
This presentation indicates the role of special teacher in Special Education and Rehabilitation diagnosis, as an important component of the complete rehabilitation of people with disabilities. The role of special teacher in Special Education and Rehabilitation diagnosis is very complex and important for further research. The special teachers’ activities in Special Education and Rehabilitation diagnosis cover large area, so their contribution towards preventing of decreasing the number of people with disabilities is great. The special teachers note people’s behavior and possibilities in the social field. |
||
Citation:Bajlozova L. The Role of Special Teacher in Special Education and Rehabilitation Diagnosis. J Spec Educ Rehab 2004; 5(3-4):31-42. |
||||
|
||||
Клучни зборови: дефектолог, специјална едукација, рехабилитација, дијагноза, Македонија
|
Key words: special teacher, special education, rehabilitation, diagnosis, Macedonia
|
|||
Адреса за кореспонденција: |
|
Corresponding Address: |
||
Лидија БАЈЛОЗОВА |
|
Lidija BAJLOZOVA |
||
Дом на хуманитарни организации "Даре Џамбаз" |
|
House of humanitarian organizations "Dare Dzambaz” |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE