JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 2128
ПРИКАЗ НА СЛУЧАЈ НА ПЕЛТЕЧЕЊЕ КАЈ ДЕТЕ ВО ПОЧЕТЕН СТАДИУМ
Силвана ФИЛИПОВА1, Ана ПОПОВСКА, |
|
CASE REPORT OF STUTTERING IN AN INITIAL PHASE OF EARLY CHILDHOOD
Silvana FILIPOVA 1, Ana POPOSKA, |
|
|
|
Вовед |
|
Introduction |
Во раната детска возраст постојат три облици на нарушување на супрасегментната структура на говорот која се нарекува пелтечење:
|
|
There are three forms of disorder in supra-segmental speech structure which are defined as stuttering in early childhood:
|
|
|
|
Физиолошкото пелтечење претставува повторување на почетните гласови, слогови или зборови за време на говорот. Поврзано е исклучиво за периодот на говорниот развој, односно за возраста помеѓу 2-5 години од животот. Во овој период поголем број од децата не зборуваат течно, застануваат, ги повторуваат гласовите, слоговите, зборовите, се колебаат, се помагаат со употреба на централниот глас или со други емболофразии, ги продолжуваат гласовите и сл. Децата кои се склони кон пелтечењето имаат повеќе вакви симптоми |
|
Physiological stuttering means repetition of initial sounds, syllables or words during the speech. It is connected only to the speech development, concerning the age of 2-5 years. This is the period when the majority of children do not speak fluently, hesitate, help themselves by using central sound, or other embolo-phrases, prolonged sounds and similar. Children prone to stuttering have more of these symptoms. |
Неговиот говорен развој е отежнат кога во исто време мора и да внимава на движењето и да стекнува и други моторни вештини. Заради многубројните стимулации и несигурноста во движењето, се јавува нервна нестабилност која се одразува и на говорниот механизам. Со развојот доаѓа до подобра координација и стабилност на движењето, па исчезнуваат и симптомите на пелтечењето, односно исчезнуваат само ако детето не е свесно за нив. |
|
Its speech development is getting difficult because in the same time has to look after the movements while achieving new motor skills. Since there are numerous stimulations and movement liability in the same time, nervous liability reflects the speaking mechanism. While developing the child reaches better coordination and stabile movement so stuttering symptoms diminish, but only if it is not aware of them. |
|
|
|
Транзиентното (преодно) пелтечење претставува преоден облик помеѓу примарното и секундарното пелтечење. Ова пелтечење покажува две основни карактеристики:
Транзиентното пелтечење не е константно, се јавуваат периоди на добар говор или полесна форма на пелтечење, па дури повремено и исчезнуваат сите симптоми на пелтечењето.
Секундарното пелтечење или стварното пелтечење се манифестира со општа мускулна напнатост на целото тело, посебно на говорните органи, страв од говор и одделни говорни ситуации, со појава на тикови и одбранбени движења, несклад меѓу дишењето, фонацијата, артикулацијата и говорно-мисловниот тек, како и со длабока свест за себе како лице кое пелтечи.
Абруптното пелтечење може да се јави во секој животен период, но е карактеристично за многу раната возраст (од првата до третата година од животот) и пубертетот. Тоа претставува ненормално зголемена афективна реакција на личноста на физичката или психичката траума. Абруптното пелтечење е нагло, изненадно, остро, само една до две седмици. Тоа сè уште не е условено, затоа што во тој период нема време да се формираат нови, погрешни говорни автоматизми. Поводот за абруптното пелтечење е скоро секогаш познат. |
|
Transitory stuttering is changing type between primal and secondary stuttering. This type has two main features:
Transitory stuttering is not constant, there are periods of good speech, or milder form of stuttering, or even temporary disappearing of all stuttering symptoms. Not all children who suffer have to pass the transitory phase, because sometimes the real stuttering develops quickly. Transitory stuttering does not appear in those cases where some external factor was the motive, and strong trauma brought to rapid change of speech. (3)
Secondary (real) stuttering is accompanied with: general muscle tension, particularly on speech organs, fear of speech and certain speaking situations, presence of tics and defending movements, disharmony between breathing, phonation, articulation and speech-thinking process and also deep consciousness for itself as a person who stutters.
Abrupt stuttering can be manifested at any age, but is typical for early childhood (from first to third year of life) and puberty. It is unusual enlargement of affective reaction of the person on his physical and psychological trauma. Abrupt stuttering is sudden, rapid and severe only in the first week or two. It is not conditioned yet, since there was no time to build up new wrong speech mechanism. The motive for abrupt stuttering is mostly known. |
|
|
|
Приказ на случај |
|
Case report |
Сè почесто се наоѓаме во ситуација да ни се јавуваат родители со деца кај кои се појавило пелтечењето помеѓу втората и четвртата година од животот. Заради тоа го одбравме овој случај кој сакаме да ви го прикажеме, затоа што тој ја отсликува групата на деца на оваа возраст со овој вид на говорно пореметување. |
|
There are a lot of situations nowadays where parents are having children with stuttering problem which appears to be manifested at the age between second to fourth year. We chose this case since it has close picture of children on this particular age, with this type of speech disturbance. |
|
|
|
Анализа на случајот и подготовка |
|
Case analysis and therapy preparation |
Детето Б. Д. мајката го донела на третман кога имало 3 години и 6 месеци. Почнало да седи на 6 месеци. Првите заби се појавиле околу 6 месеци. Почнало да оди на 11 месеци. Првите зборови се појавиле на околу 10 месеци. Според кажувањата на мајката говорот се развивал добро сè до појавата на првите симптоми на возраст од околу 2 години и 7 месеци. Не наведува некоја посебна причина како можен фактор кој го предизвикал појавувањето на пелтечењето. Во почетокот си мислеле дека симптомите сами со текот на времето ќе исчезнат, а подоцна почнале да го опоменуваат да не зборува така. |
|
Child B. D. brought for a treatment at the age of three and a half by his mother. It started sitting at the age of six months, first tooth at the same time, and at the age of eleven months he began making his first steps on his own. First words seemed to appear at age of ten months and went well until the first symptoms of the present situation (at around two years and seven months). The mother does not stress any particular reason as possible factor which might cause the stuttering. In the beginning they all anticipated the symptoms would fade away spontaneously, but later they started admonishing him not to speak that way. |
|
||
Однесување на детето при првата средба |
|
Childs behavior at the first meeting |
На логопедски третман доаѓаат после 10 месеци од појавата на првите симптоми. Детето доаѓа со мајката, многу е комуникативно, веднаш поставува прашања, се врти на сите страни, брзо поминува од предмет на предмет, од тема на тема. Говорот е изразено дисфлуентен со нарушено говорно дишење и појава на клонично-тонични грчеви, остава слика како да се гуши во говорот. Сака да каже сè што знае, но не може ништо да му се разбере. Мајката кажува дека ги препознава половина од буквите и вели дека е многу бистар, ама и многу тврдоглав (целиот проблем за влошувањето на говорот го гледа во тврдоглавоста). Логопедски третман. Еден од основните и најбитните услови за позитивен тек на третманот е воспоставување на добар контакт со детето, стекнување на доверба и намалување на хиперактиното однесување.
Во третманот воведуваме и психомоторни вежби прилагодени за неговата возраст.
Во меѓувреме додека траат вежбите во семејството се раѓа нов член, помало братче. Обврските на мајката се зголемуваат, таа не е во можност цело време да биде со детето и постојано да го учи како да се однесува, детето добива повеќе слобода и подолго време поминува играјќи на улица со своите врсници.
На вежбите доаѓа сè порелаксиран, хиперактивноста е драстично намалена. Во меѓувреме ги добиваме и автоматизираме гласовите (р, л), оралната праксија се подобрува, говорот станува сè подобар и подобар, грчевите стануваат сè поретки. Говорните вежби ги сведуваме на минимум, доаѓаат еднаш месечно. Говорот е сè подобар, грчевите целосно исчезнуваат. После двегодишен логопедски третман со извесни паузи, говорот се стабилизира и пелтечењето исчезнува. |
They come for a speech therapy after ten months from the appearance of first symptoms. The child is brought by his mother. It shows good communication, asks questions, turns around, and jumps from one object to another, changing themes… Speech therapy: One of the basic and one of the major criteria for positive course is establishing of good contact with the child, achieving confidence and reducing hyperactive behavior.
Parts of the treatment are age adjusted psycho-motor exercises. The mother is part of a whole treatment, and in the same time she is asked to participate in the exercises, to avoid admonition while the child is speaking, and to adjust her personal behavior to the situation they both participate in.
Meanwhile in the family there is childbirth. The mother has bigger obligations with the smaller brother, and she is not able to spend all the time with her first child teaching him how to behave. The child gets more freedom, and spends more time in the streets playing with his friends. He comes to a treatment more relaxed, with minor manifestation of hyperactivity. In the same time correction of the two problematic sounds (R, L) is achieved, oral practice is improving, speech is getting better, and convulsions are rear. Speech exercises are minimized to once a month. Speech is better, convulsions are disappearing. After two years of treatment with certain pauses the speech is stabilized, stuttering disappeared. In the moment the child is fourth grade, doesn’t stutter and has normal fluency. He shows average school results (marks are three to four). Astonishing knowledge not specific for his age was a result of being forced by his too ambitious mother, which actually led to stuttering. |
|
|
||
|
||
|
|
|
Заклучок |
|
Conclusion |
Од горе прикажаниот случај на пелтечење кај дете во почетен стадиум може да се заклучи дека во рехабилитацискиот третман е потребно:
|
|
From the presented case of child’s stammering in the initial stadium, it can be concluded that the rehabilitation period requires:
|
|
Citation:Filipova S, Poposka A, Lozanovska B, Gjurchinovska L. Case Report of Stuttering in an Initial Phase of Early Childhood. J Spec Educ Rehab 2007; 8(3-4):80-88. |
||||
|
||||
Literatura / References |
|
|
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE