JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 62485
ИНДИВИДУАЛНИ ОБРАЗОВНИ ПРОГРАМИ
Даниела ИЛИЌ–СТОШОВИЌ
Универзитет во Белград, Факултет за специјална едукација и рехабилитација, Белград, Србија |
INDIVIDUAL EDUCATION PROGRAMS
Danijela ILICH-STOSHOVIКЈ,
Belgrade University, The Faculty for special education and rehabilitation, Belgrade, Serbia
|
|
|
|
|
Индивидуални образовни програми |
|
Individual education programs |
Инклузијата, како процес на вклучување на учениците со посебни образовни потреби во редовните училишта, наметнува обврска за адекватна подготовка и подготвеност на редовните училишта и градинки, наставниците, учениците и родителите на децата од редовната популација за прием на овие ученици. Тоа секако значи дека и службите за помош во редовните училишта мораат да бидат оспособени да даваат адекватна и соодветна помош и на наставничкиот кадар, но и на учениците со посебни образовни потреби. Прв и најважен чекор е изработка на индивидуални образовни програми. Во ова излагање поблиску ќе го објасниме поимот „Индивидуални образовни програми“ преку толкувања кои се среќаваат во законот ИДЕА 2004, САД. Исто така, ќе ги опишеме постојните смерници за креирање на овие програми и начинот на кој се креира целта на наставните програми за секој ученик посебно. |
|
Inclusion, as a process of enrolling of children with disability in regular schools, demands obligation for adequate preparing regular schools, teachers, pupils and their parents for accepting those children. It, also, means that special services must be prepared to help teachers and children with disability too, in an adequate way. The first and most important step is developing of Individualized education programs (IEP). In this paper we will explain what is hidden behind the term “Individual education program” through explanation law IDEA 2004, USA. We will also describe actually ways for creating these programs and ways of creating education goals for every child, individual. |
|
|
|
Што се тоа „индивидуални образовни програми“? |
|
What are “individual education programs”? |
Индивидуален образовен програм е напишан документ чија основна задача е на ученикот со посебни образовни потреби да му обезбеди специјализирана или индивидуална помош во училиштето. Според Smith S.W. индивидуалниот образовен програм всушност е договор за тоа како ќе се води, диригира и документира специјално креираното образование за секој ученик со посебни образовни потреби, базирано врз неговите индивидуални образовни, социјални и други потреби. Според Wheless J. W. индивидуалниот образовен програм е напишан извештај во кој се опишува моменталното развојно ниво на ученикот, краткорочната и долгорочната цел на образовниот програм, специфичните образовни услуги и помошта која ученикот мора да ја добие, датумот кога ќе почне со овие услуги и до кога ќе траат, стандардите за мерење на остварените задачи и целта на програмот, како и опсегот до кој ученикот ќе може да учествува во редовниот образовен програм. |
|
Individual education program is written document with aim to provide a specialized and individual support to a child with special education needs. According to Smith S.W. (2004) the IEP is agreement to guide, orchestrate, and document specially designed instruction for each student with disability based on his or her unique academic, social, and behavioral needs. |
Овој закон ја регулира обврската и правото на општа индивидуална евалуација, независна евалуација, обезбедување специјално-образовни и сродни услуги, право на индивидуална одлука каде ќе се извршуваат услугите, дисциплинарните постапки и слично (Bateman B. D. и Herr C. M., 2006) |
|
The detailed framework of Individuals with Disabilities Education Act provides for full and individual evaluations, independent evaluations, the provision of special education and related services, protection in disciplinary action, and much more (Bateman B. D., Herr C. M., 2006) |
|
|
|
Кoј учествува во креирањето на индивидуалните образовни |
|
Who are the members of IEP team? |
Според законот ИДЕА 2004, област 1414 (д) (1) (Б), екипата за креирање индивидуални образовни програми ги вклучува и:
|
|
According to IDEA 2004, Section 1414 (d) (1) (B), the IEP team includes:
|
|
|
|
Што треба да содржи индивидуалниот образовен програм? |
|
The IEP recommendation |
Според законот на Американското одделение за образование од 2000-та година (U. S. Departman of Education, 2000), Индивидуалниот образовен |
|
By law, the IEP must include certain information about the child and the educational program designed to meet his or her unique needs (U. S. |
Програм, треба да содржи извесни информации за учениците и образовниот програм што во целост ќе ги задоволат индивидуалните потреби на учениците. Овие информации вклучуваат:
|
|
Department of Education, 2000). This information includes:
|
|
|
|
Дефинирање на образовни цели и задачи како суштина на индивидуалниот образовен програм |
|
Defining of goals as a heart of individual education programs |
Образовна цел е и тоа што членовите на екипата на ИОП претпоставуваат дека детето во рамките на својата попреченост ќе биде во можност да ја совлада во текот на една година (Schwab C и H.). Спрема Russell-Bramlett A. ИОП целите и задачите одредуваат точно што е одговорност на училиштето во одреден временски период. Образовните цели и задачи се поставуваат врз основа на неколку различни процени: процена на образовниот статус и можност за совладување одредени програмски содржини, процени во развојот (моторички, говорно-јазички, осознавачки и социјални способности на ученикот), процена на однесувањето и слично. Врз основа на дадената процена се идентификуваат проблемите и се составува екипа, која во зависност од областа на компетенцијата, ги составува целите и задачите за секој ученик посебно.
Законот ИДЕА 2004 наметнува обврска за мерливост на образовните цели и задачи, на таков начин што две лица може да се согласат дека ученикот достигнал одредено ниво. Дотогашната практика за поставување образовни цели се сведувала на истакнување проценти, што се покажало како непрецизно, бидејќи проценителите не можеле без мноштво на дополнителни информации, независно, да се сложат околу тоа дали ученикот навистина го остварил предвидениот процент или не. Спрема Bateman B. и Herr M.C. (2006., стр. 17) „мерната цел може да биде измерена така како што е напишана, без дополнителни информации“. Понатаму, мерните образовни цели содржат задачи кои му се даваат на ученикот, начинот на кој очекуваме ученикот да ги реши задачите и критериумите, односно нивото кое ученикот би требало да го задоволи. Практично, тоа би изгледало вака: Кога на Милан ќе му се даде да чита каков било текст за второ одделение, тој ќе прочита 60 букви во минута, со не повеќе од 2 грешки, или Елена ќе препише 20 букви во минута, потполно правилно (без грешки). Значи, поставените цели и задачи мора да бидат целосно прецизирани и јасни.
|
|
Goals represent what you and the IEP team think your child will be able to accomplish in his area(s) of disability in a year’s time (Schwab C and H., 2006). According to Russell-Bramlett A. IEP goals and objectives determine exactly what the school is responsible to work on for a designated period of time. Education goals and objective can be created after assessment of educational achievement and assessment of abilities to accept different knowledge, than, assessment of development (motor, language, and social skills), behavioral assessment etc. Based on those assessment we can identify the problems and than, we can create a team. Every member of team, according to his or her professional field create goals and objectives for every student, individual.
The IDEA 2004 law demands that goals must be measurable. It means that two people can agree that a student has achieved certain level. Before the IDEA 2004, earlier versions of the law demands that measurability of goals must be expressed through the percent, but this was very wrong because two people could not agree, without many explanations is a student or is not achieved certain percent. According to Bateman B. and Herr M.C. (2006., pg.17) “measurable goal can be measured as written, without additional information”. Forward, measurable goals and objectives contain givens the learner performance, and criterion (level of performance to be reached). Practically, it looks like this: When Milan reads any text from textbook for II degree of primary school, he will read 60 marks per minute, with no more than 2 mistakes or, Elena will copy 20 marks per minute, completely right (without mistake). So, goals and objective must be concrete and clear. |
Заклучок |
|
Conclusion |
||
Досегашната образовна практика на учениците со моторички нарушувања, но и со различна состојба на попреченост, имала сериозни проблеми во совладување на специјалната и редовната наставна програма. Зголемените барања за инклузивното образование на учениците со посебни образовни потреби, ќе го интензивира овој проблем. Потребно е да се направат неколку специфични подготовки од областа на изработката на ИОП пред да се вклучат децата со пречки во редовните училишта:
|
|
The previous practice of education children with motor disabilities and other disabilities has serious problems in adaptation of special and regular programs toward capabilities of those children. The stronger demands for inclusive education of children with special education needs will make this problem bigger. It is necessary to make following few steps, before we try to include children with disabilities in regular schools:
|
||
Citation:Ilikj-Stoshovikj D, Nikolikj S. Individual Education Programs. J Spec Educ Rehab 2006; 7(1-2):31-40. |
||||
|
||||
Литература / References |
|
|
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE