JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 18548
КОН ВИСТИНСКАТА СОРАБОТКА НА ЧИНИТЕЛИТЕ ВО ЕВРОПА
Јеле РЕЈНАРТ
|
|
TOWARDS REAL STAKEHOLDER COOPERATION IN EUROPE
Jelle REYNAERT
|
|
|
|
Што е чинител? |
|
What is a stakeholder? |
Постојат многубројни дефиниции за чинители, а тие пак може да се разликуваат меѓу себе па дури и во самите организации. Признавајќи ја оваа тешкотија, дефиницијата што ја користи овој текст е усвоена од Светската банка (СБ). Светската банка (1996) дефинира два вида на чинители кои се подеднакво важни: примарни чинители кои се директно погодени (позитивно или негативно) од предложените интервенции/политики и секундарни чинители кои се индиректно погодени од предложените интервенции/политики. Секундарните чинители ги вклучуваат оние кои имаат техничка експертиза и/или врски со примарните чинители, на пр.: невладините организации (НВО), различни посреднички или претставнички организации и технички и професионални тела. Тие често ги претставуваат јавните интереси.
|
|
There are multiple definitions of stakeholders, and these can differ between and even within organizations. Whilst acknowledging this difficulty, the definition used in this paper is that adopted by the World Bank (WB). The World Bank (1996) defines two types of stakeholders that are equally important: primary stakeholders who are directly affected (positively or negatively) by proposed interventions/policies and secondary stakeholders who are indirectly affected by proposed interventions/policies. Secondary stakeholders include those who have technical expertise and/or links to primary stakeholders, e.g. non-governmental organizations (NGOs), various intermediary or representative organizations and technical and professional bodies. They often represent public interests.
|
|
|
|
Дефинирање на соработката на чинителите: освен да те ислушаат |
|
Defining stakeholder cooperation: beyond being listened to… |
Појавувањето на инволвираноста на чинителите во креирањето на политиката, планирањето и раководењето израсна од новиот општ модел кој бара поинаква улога за државните и европските институции, што се базира врз плуралистички структури, политичка легалност и консензус. Инволвираноста на чинителите во креирањето на политиката, планирањето и раководењето се очекува да водат кон пореалистички и поефективни политики (стратегии) и планови како и кон подобрување на нивната имплементација. Ова се оправдува со фактот дека повеќето информации и поширокото искуство го олеснуваат развојот и имплеметацијата на реалистичките стратегии и планови, новите иницијативи можат да се вклопат во постоечките легални локални институции, постои помало спротиставување и поголема политичка поддршка, ќе се развијат локалните капацитети, а политичкото мешање ќе се минимизира. |
|
The emergence of stakeholder involvement in policy-making, planning and management has arisen out of a new general model which seeks a different role for the states and European institutions, which is based on pluralistic structures, political legitimacy and consensus. Stakeholder involvement in policy-making, planning and management is expected to lead to more realistic and effective policies and plans, as well as improve their implementation. The reasons for this are that greater information and broader experiences make it easier to develop and implement realistic policies and plans, new initiatives can be embedded into existing legitimate local institutions, there is less opposition and greater political support, local capacities will be developed and political interference minimized. |
|
|
|
ЕАСПД и приодот на чинителите: кон меморандум за разбирање на полето на инвалидноста |
|
EASPD and the stakeholder approach: towards a memorandum of understanding in the disability field |
Заради наведените причини, Европската Асоцијација за провајдери на услуги за лица со пречки ЕАСПД ги повикува НВО-и во Европа и властите на сите нивоа да: |
|
For the reasons above, the European Association of Service providers for Persons with Disabilities calls on NGO’s in Europe and authorities at all levels to: |
A. потврдат: |
|
A. acknowledge: |
|
|
|
|
|
|
Б. забележат: |
|
B. note: |
|
|
|
В. подвлекуваат: |
|
C. underline: |
|
|
|
|
|
|
Г. заклучуваат: |
|
D. conclude: |
|
|
|
Затоа, ЕАСПД ги повикува другите НВО-и во соопштенијата за својата работа да формулираат вистински приод на чинители и истиот да го изразат на јасен начин означувајќи ја нивната улога, место, одговорност во процесот на креирање на политиката. |
|
Therefore, EASPD calls upon other NGO’s to formulate in their mission statement a real stakeholder approach and communicate it in a clear way highlighting their own role, place, responsibility in the policy-making process. |
Citation:Reynaert J. Towards Real Stakeholder Cooperation in Europe. J Spec Educ Rehab 2006; 7(1-2):103-107. |
||||
|
||||
Adresa za separatite: |
|
Address requests for reprint to: |
||
Јеле РЕЈНАРТ |
|
Jelle REYNAERT |
||
Европска асоцијација за Сервисни Служби за лица со попреченост (EASPD) |
|
European association of Service Porviders |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE