JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 10637
УШЕРОВИОТ СИНДРОМ ВО ОБРАЗОВНAТAСРЕДИНА: ИЗВОРНИ СТРАТЕГИИ ЗА ИДЕНТИФИКАЦИЈА РАЗВИЕНИ ВО ИНДИЈА
Гнанатикам Викторија НАОМИ Чандран ХЕМАМБИГАЈ
Институт за домашна наука и високо образование за жени „Авинашилингам“ Универзитет „Којмбаторе“, Тамил Наду, Индија |
|
USHER SYNDROME IN EDUCATIONAL SETTINGS: INDIGENOUS IDENTIFICATION STRATEGIES DEVELOPED IN INDIA
Gnanathicam Victoria NAOMI Chandran HEMAMBIGAI
Avinashilingam Institute for Home Science and Higher Education for Women – University, Coimbatore – Tamil Nadu, India |
||
Примено: 13.05.2013 Прифатено: 02.08.2013 UDK: 37.043.2-056.263-057.874(540-13) |
|
Recived:13.05.2013 Accepted:02.08.2013 Original Article |
||
|
|
|
||
Резиме
|
|
Abstract |
||
Вовед: Повеќето од наставниците на ученици со оштетување на слухот и видот треба уште да се запознаваат со преваленцијата и карактеристиките на Ушеровиот синдром. Имајќи ја на ум потребата за обрнување внимание на запоставената популација, студијата беше создадена и спроведена во Јужна Индија. |
|
Introduction:most teachers of hearing and visually impaired children in India have to learn more about the prevalence and characteristics of Usher Syndrome. Keeping in mind the need to address this neglected population, the present study was designed and executed in South India. |
||
Цели:Целта на студијата беше да се идентификуваат учениците со Ушеров синдром во образовните средини во кои се користат изворни техники, и да се развие и опише протокол за идентификација на овие ученици. |
|
Goals:the goals of the study were to identify students with Usher Syndrome in educational settings using indigenous techniques, and to develop and describe a protocol for identifying these students. |
||
Методологија:Седумстотини ученици со оштетен слух од редовни и инклузивни училишта од четири области од државата Тамил Наду беа тестирани со помош на алатки кои вклучуваа тестирање за кратковидост и далековидост, видно поле, адаптираност во мрак, блесок и чувствителност на контраст. |
|
Methodology:seven hundred hearing impaired students studying in residential and inclusive schools in four districts of the State Tamil Nadu were screened using tools which included screening for distance and near vision, field of vision, dark adaptation, glare and contrast sensitivity. |
||
Резултати:Кај 10 ученици на возраст од 14до 20 години постоеше ризик дека имаат Ушеров синдром. Кај 6 субјекти кај кои беше дијагностицирана ретинална пигментоза клинички беше идентификуван Ушеровиот синдром. |
|
Results:ten students between the age of 14- 20 were found to be at risk of having Usher Syndrome. Finally, 6 subjects who had a diagnosis of retinitis pigmentosa were clinically identified with Usher Syndrome. |
||
Заклучок: Овие стратегии за идентификација ќе им помогнат на едукаторите и рехабилитаторите да го препознаат Ушеровиот синдром за да можат да ги упатат овие деца на дијагноза и услуги за поддршка. |
|
Conclusion:these identification strategies will assist special education and rehabilitation professionals in recognizing symptoms of Usher Syndrome so that they will be able to refer these children for diagnostic and supportive services. |
||
Citation: Naomi VG. Hemambigai C. Usher Syndrome in Educational Settings: Indigenous Identification Strategies Developed in India. J Spec Educ Rehab 2013; 14(3-4):115-132. doi: 10.2478/JSER-2013-001410.2478 |
||||
Клучни зборови:Ушеров синдром, ретиналнапигментоза, глуво-слепост, генетско нарушување. |
|
Keywords:Usher Syndrome, Retinitis Pigmentosa, Deaf-blindness, Genetic Disorder. |
||
Адреса за кореспонденција: Гнанатикам Викторија НАОМИ Оддел за специјална едукација, Институт за домашна наука и високо образование за жени „Авинашлингам“ - Универзитет „Којмбаторе“ 641043, Тамил Наду, Индија Телефон: 91- 9443269320; 91-422-2440241 |
|
Correnspodence address: Gnanathicam Victoria NAOMI Department of Special Education, Avinashilingam Institute for Home Science and Higher Education for Women - University Coimbatore – 641043, Tamil Nadu, India Telephone: 91- 9443269320; 91-422-2440241 |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE