JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 25960
ВЛИЈАНИЕТО НА РАБОТАТА НА СПЕЦИЈАЛНИТЕ ЕДУКАТОРИ И РЕХАБИЛИТАТОРИ ВО РЕДОВНИТЕ УЧИЛИШТА ВРЗ ОДНОСОТ СО ВРСНИЦИТЕ НА УЧЕНИЦИТЕ СО ЗАДОЦНЕТ РАЗВОЈ
Милена НИКОЛИЌ, Медина ВАНТИЌ-ТАЊИЌ, Алма ДИЗДАРЕВИЌ
Факултет за едукација и рехабилитација, Универзитет во Тузла, Босна и Херцеговина |
|
INFLUENCE OF SPECIAL EDUCATORS AND REHABILITATORS’ WORK IN REGULAR SCHOOL ON PEER RELATIONSHIP AMONG STUDENTS WITH DELAYED COGNITIVE DEVELOPMENT
Milena NIKOLIĆ, Medina VANTIĆ-TANJIĆ, Alma DIZDAREVIĆ
Faculty of Education and Rehabilitation, University of Tuzla, Bosnia and Herzegovina |
||
Примено: 30.10.2012 Прифатено: 14.12.2012 UDK: 364-787.7:159.922.76-056.26
|
|
Recived: 30.10.2012 Accepted: 14.12.2012 Original Article |
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Summary |
||
|
|
|
||
Целта на истражувањето е да се согледа дали работата на специјалните едукатори и рехабилитатори влијае позитивно на односот со врсниците меѓу учениците со задоцнет когнитивен развој. Акцентот беше ставен на квалитетот на пријателствата, социјалните компетенции и антисоцијалното однесување. Истражувањето опфати 150 ученици со забавен когнитивен развој; 52 од нив имаат поддршка од специјални едукатори и рехабилитатори во редовното образование, додека 98 ученици немаат таква поддршка. Квалитетот на пријателствата беше проценет со прашалник за квалитетот на пријателствата. За проценка на социјалните компетенции и антисоцијалното однесување, беше употребена Скалата за социјално однесување во училиште. Разликите во групата беа испитани со t-тестот од софтверскиот пакет на Windows SPSS 14. Резултатите покажаа дека учениците со задоцнет когнитивен развој коишто имаат поддршка од специјални едукатори и рехабилитатори го проценуваат нивното другарување како поквалитетно. Учениците со задоцнет когнитивен развој коишто посетуваат училишта во коишто нема специјални едукатори и рехабилитатори постигнуваат демонстративно подобро ниво на социјална компетенција. Што се однесува до антисоцијалното однесување, не се забележани никакви разлики. Добиените резултати укажуваат на неопходноста да се редефинира улогата на специјалните едукатори и рехабилитатори во редовните основни училишта.
|
|
The purpose of the research was to see whether work of special educators and rehabilitators in the regular school has a positive influence on peer relationship among students with delayed cognitive development. The accent was on friendship quality, social competence and antisocial behavior. The research comprised 150 students with slow cognitive development, 52 of who have support of special educators and rehabilitators in regular education, while the remaining 98 students are without support. Friendship quality was evaluated applying Friendship Quality Questionnaire. School Social Behavior Scale was used in order to evaluate social competence and antisocial behavior. Differences among the groups were examined by t-test from SPSS 14 Windows software package. The results have shown that students with slow cognitive development having support from special educators and rehabilitators evaluate their friendship more qualitative. Students with delayed cognitive development attending schools without special educators and rehabilitators engaged demonstrate better level of the social competence. As far as antisocial behavior concerns, no differences were found. The results obtained indicate need for redefining the role of special educators and rehabilitators in regular primary education.
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Citation: Nikolić M, Vantić-Tanjić M, Dizdarević A. Influence of Special Educators and Rehabilitators’ Work in Regular School on Peer Relationship Among Students with Delayed Cognitive Development. J Spec Educ Rehab 2013; 14(1-2):20-32. doi: 10.2478/v10215-011-0030-6 |
||||
|
||||
Клучни зборови: редовно основно образование, специјални едукатори и рехабилитатори, однос меѓу врсниците |
|
Key words: regular primary education, special educators and rehabilitators, peer relationships
|
||
|
|
|
||
Адреса за кореспонденција: Милена НИКОЛИЌ Универзитетска 1, 75 000 Тузла, Босна и Херцеговина Телефон: + 387 35 320 667; + 387 61 441 691 е-mail: nmilena78@gmail.com |
|
Corresponding Address: Milena NIKOLIĆ Univerzitetska 1, 75 000 Tuzla, Bosnia and Herzegovina Phone: + 387 35 320 667; + 387 61 441 691 E-mail: nmilena78@gmail.com |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE