JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 9385
ПСИХОСОЦИЈАЛНОТО ВЛИЈАНИЕ НА ОШТЕТУВАЊЕТО НА СЛУХОТ ВРЗ ИНТЕРПЕРСОНАЛНИТЕ ОДНОСИ НА МЛАДИТЕ СО ОШТЕТЕН СЛУХ ВО ДРЖАВАТА ОЈО, НИГЕРИЈА
Осисанија АЈО1, Адениј Сам ОЛУФЕМИ2, Удо Годвин ГРЕГОРИ1
1Оддел за специјална едукација при Универзитетот во Ибадан, Нигерија 2Оддел за образовна психологија при Федералниот колеџ за едукација (Т) Акока |
|
PSYCHOSOCIAL INFLUENCE OF HEARING IMPAIRMENT ON THE INTERPERSONAL BEHAVIOR OF YOUTHS WITH HEARING IMPAIRMENT IN
Osisanya AYO1, Adeniyi Sam OLUFEMI2, Udoh Godwin GREGORY1
1 Department of Special Education U 2 Department of Educational Psychology Federal College of Education (t) akoka, Nigeria |
||
Примено: 15.01.2013 Прифатено: 06.03.2013 UDK: 316.627:159.922.8-056.263(662.6)
|
|
Recived: 15.01.2013 Accepted: 06.03.2013 Original Article |
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
|
|
|
||
Лицата со оштетен слух се соочуваат со многу проблеми поради нивната состојба. Тоа негативно влијае на нивната социјална и психолошка добросостојба, а уште повеќе ги погодува интерперсоналните односи. Затоа, ова истражување го испитува психосоцијалното влијание на оштетувањето на слухот врз интерперсоналните односи на младите со оштетен слух. |
|
Individuals with hearing impairment are confronted with a lot of problems due to the condition of their disability. This has a negative impact on their social and psychological well-being with multiplying effect on their interpersonal relationship. Therefore, this study investigated the psycho-social influence of hearing impairment on interpersonal behavior of youths with hearing loss. |
||
Методологија |
|
Methodology |
||
Истражувањето е реализирано со примена на анкета. Примерокот од 211 учесници со оштетен слух беше одбран од Федералниот колеџ за едукација (специјална) во Ојо, Нигерија. Применет е прашалникот од Скалата за психосоцијална компетенција (Psycho-social Competence Scale - PCS) за прибирање податоци, со коефициент на веродостојност 0,72. |
|
The study adopted a survey research design. A sample consisting of 211 participants with hearing loss were purposively selected from the Federal College of Education (Special) Oyo, Nigeria. A questionnaire, part of Psycho-social Competence Scale (PCS), was used for data collection with reliability coefficient of 0.72. |
||
Резултати |
|
Results |
||
Резултатите покажаа дека оштетувањето на слухот кај младите влијае на социјалната интеракција, на нивната емоционална добросостојба и дека се чувствуваат инфериорни во присуство на лица без оштетување на слухот. Според тоа, се препорачува домашната средина да биде пријателска, треба да се советуваат младите со оштетен слух да ја прифатат својата загуба и да се соочат со предизвиците за постигнување подобри крајни резултати, а општеството треба да се преориентира кон вистински став и доверба во младите со оштетен слух.
|
|
The findings revealed that hearing impairement affects social interaction of youths with hearing impairment, hearing loss affects emotional well-being of youths with hearing impairment and youths with hearing impairment feel inferior in company of persons without hearing impairment. Based on this, it was recommended that a friendly home environment should be made and youths with hearing impairment should be advised to accept their loss and take it as a challenge that can be used to achieve a better end and the society should have right attitude and beliefs toward youths with hearing impairment. |
||
Citation: Ayo O, Olufemi SA, Gregory GU. Psychosocial Influence of Hearing Impairment on the Interpersonal Behavior of Youths with Hearing Impairment in Oyo State, Nigeria. J Spec Educ Rehab 2013; 14(1-2):33-44. doi: 10.2478/v10215-011-0031-5 |
||||
|
||||
Клучни зборови: психосоцијален, оштетување на слухот, интерперсонално однесување |
|
Keywords: Psychosocial, Hearing impairment, interpersonal behavior |
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Адреса за кореспонденција: Адениј Сам ОЛУФЕМИ Федерален колеџ за едукација (Т) Акока Поштенски број 269, Јаба, Лагос, Нигерија Е-пошта: safeadeniyi@yahoo.com |
|
Address for correspondence: Adeniyi Sam OLUFEMI Department of Educational Psychology
Box 269, Yaba, Lagos, Nigeria E-mail: safeadeniyi@yahoo.com |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE