JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 9334
РАЗВОЈ НА ФИНАТА МОТОРИКА И ВИЗУЕЛНО-МОТОРНАТА ИНТЕГРАЦИЈА КАЈ ДЕЦАТА НА ПРЕДУЧИЛИШНА ВОЗРАСТ
Харис МЕМИШЕВИЌ, Селмир ХАЏИЌ
Центар за едукација и рехабилитација „Мједeница“ Сараево, Босна и Херцеговина
|
|
DEVELOPMENT OF FINE MOTOR COORDINATION AND VISUAL-MOTOR INTEGRATION IN PRESCHOOL CHILDREN
Haris MEMISEVIC Selmir HADZIC
Education and Rehabilitation Center "Mjedenica"
|
||
Примено: 04.02.2013 Прифатено: 28.02.2013 UDK: 159.922.6:159.943-053.4
|
|
Recived: 04.02.2013 Accepted: 28.02.2013 Original Article |
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
|
|
|
||
Фините моторни вештини се предуслов за многу секојдневни активности и се добри индикатори на подоцнежните академски остварувања на детето. Целта на ова истражување е да се проценат влијанијата на возраста врз развојот на координацијата на фината моторика и визуелно-моторната интеграција кај децата на предучилишна возраст. Примерокот на ова истражување се состои од 276 предучилишни деца од Кантон Сараево, Босна и Херцеговина. Моторните вештини на децата ги проценивме со Бериевиот тест за визуелно-моторна интеграција и со Lafayette тестот со перфорирана табла. Податоците беа анализирани со еднонасочна анализа на варијанти АНОВА, проследена со планираната споредба меѓу возрасните групи. Исто така, ја употребивме и регресиската анализа за да го процениме влијанието на возраста и моторната координација над визуелно-моторната интеграција. Резултатите покажаа дека возраста има значаен ефект врз развојот на фините моторни вештини. Освен тоа, резултатите покажаа дека постои можен сензитивен период кај предучилишната возраст во којшто развојот на фината моторика е забрзан. Специјалистите за рана интервенција треба темелно да ги евалуираат фините моторни вештини кај предучилишните деца и да направат програма за моторна (ре)хабилитација за децата кај коишто се јавува ризик во поглед на задоцнувањето во развојот на фината моторика.
|
|
Fine motor skills are prerequisite for many everyday activities and they are a good predictor of a child's later academic outcome. The goal of the present study was to assess the effects of age on the development of fine motor coordination and visual-motor integration in preschool children. The sample for this study consisted of 276 preschool children from Canton Sarajevo, Bosnia and Herzegovina. We assessed children's motor skills with Beery Visual Motor Integration Test and Lafayette Pegboard Test. Data were analyzed with one-way ANOVA, followed by planned comparisons between the age groups. We also performed a regression analysis to assess the influence of age and motor coordination on visual-motor integration. The results showed that age has a great effect on the development of fine motor skills. Furthermore, the results indicated that there are possible sensitive periods at preschool age in which the development of fine motor skills is accelerated. Early intervention specialists should make a thorough evaluations of fine motor skills in preschool children and make motor (re)habilitation programs for children at risk of fine motor delays.
|
||
Citation: Memisevic H, Hadzic S. Development of Fine Motor Coordination and Visual-Motor Integration in Preschool Children. J Spec Educ Rehab 2013; 14(1-2):45-53. doi: 10.2478/v10215-011-0032-4 |
||||
|
||||
Клучни зборови: развој на фината моторика, визуелно-моторна интеграција, предучилишни деца |
|
Key words: fine motor development, visual motor integration, preschool children |
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Адреса за кореспонденција: Харис МЕМИШЕВИЌ Центар за едукација и рехабилитација „Мједеница“ Мједеница 34, 71000 Сараево Босна и Херцеговина Е-пошта: hmemisevic@gmail.com Телефон: 00387-61-178-123 Факс: 00387-33-207-963 |
|
Corresponding author: Haris MEMISEVIC Education and rehabilitation center “Mjedenica” Mjedenica 34, 71000 Sarajevo Bosnia and Herzegovina E-mail: hmemisevic@gmail.com Telephone: 00387-61-178-123 Fax: 00387-33-207-963 |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE