JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 54164
КОНТИНУИРАНА ПРОЦЕНКА НА НАЧИНОТ НА ОПИСМЕНУВАЊЕ И УЧЕЊЕ КАЈ УЧЕНИЦИТЕ СО ОШТЕТЕН ВИД
Рената T. ПАНДУРEВИЌ,¹
1Дипломиран дефектолог, Куманово |
|
CONTINUOUS EVALUATION OF THE LITERACY AND LEARNING MEDIA OF STUDENTS WITH VISUAL IMPAIRMENT
Renata T. PANDUREVIKJ,¹
1Graduated Special Education teacher, Kumanovo Note: Results presented in this paper are taken from the Master’s thesis with the title “Determining the primary sensory channel on students with visual impairment” defended on 29.12.2011, by Renata Pandurevikj, M.Sc |
Примено: 25.06.2012 |
|
Recived: 25.06.2012 |
|
|
|
Вовед |
|
Introduction |
Учениците со оштетен вид имаат специфични потреби во однос на својата едукација, која подразбира одреден начин на работа, користење на адекватни наставни средства и методи, како и наставни материјали на соодветно писмо, согласно нивните индивидуални способности, можности и потреби (1). Едукативните програми за децата со визуелно оштетување се создадени со цел детето успешно да развие вештини на писменост и усвои одредени научни знаења (2). Овие едукативни цели видно оштетеното дете може да ги реализира единствено доколку изборот на медиумот за учење е соодветен (2, 3).
|
|
Students with visual impairment have specific needs in terms of their education, which implies a way of working, the use of appropriate teaching means and methods, and the use of teaching materials in appropriate format, according to their individual abilities, opportunities and needs (1). Educational programs for children with visual impairment are created to allow the child to successfully develop the skills of literacy and to acquire specific scientific knowledge (2). These educational goals can be accomplished by a visually impaired child only if the choice of learning media is appropriate (2, 3). |
Методологија на истражувањето |
|
Research Methodology |
Цел на истражувањето
|
|
The purpose of research |
Испитаници |
|
Respondents |
Инструменти
Слична студија е спроведена во Малезија со цел да се направи споредба на ефикасноста во читањето кај видно оштетни ученици и ученици со нормален вид. Помеѓу трите групи на ученици постои статистички значајна разлика (p< 0,0001). Учениците кои читаат Брајово писмо имаат најслаба ефикасност во читањето споредено со другите групи. Само мал процент на видно оштетни ученици успеаја да постигнат брзина на читање блиска до брзината на учениците со нормален вид. Во однос на степенот на разбирање, направената статистичка анализа не покажа статистички значајна разлика помеѓу трите групи (p= 0,232). Истражувањето исто така покажало дека на видно оштетните ученици им е потребно подолго време да прочитаат и го разберат прочитаното, и тоа остава негативни последици за време на тестирања и временски ограничени проверки (12).
|
|
Instruments
|
|
|
|
Табела 1. Средства и помагала за описменување и учење |
|
Table 1. Literacy and learning tools inventory |
|
||
|
|
|
Опсервацијата на учениците во текот на наставниот процес, која беше изведена неколкупати во различни услови и во текот на различни задачи, ни покажа кој ученик што користи и колку е вешт во истото. Истражувањето покажа и дали учениците во иднина ќе имаат потреба од поинакви средства и помагала за успешна едукација, дали истите постојат во училиштето и дали учениците ги поседуваат потребните вештини (3, 4). |
|
The observation of students during the teaching process carried out several times under different conditions and during different tasks, has shown what each student used and how skilful he or she was in using it. The research also showed whether the students needed different means and aids for successful education in the future, whether they were available in the school and whether the students possessed the skills necessary to use them (3, 4). |
|
|
|
Статистичка анализа |
|
Statistical Analysis |
|
|
|
Собраните податоци се презентирани табеларно и со слика. За да направиме компарација и да го утврдиме односот помеѓу добиените податоци од различните групи на испитаници, беше применет Fisher exact- тестот. За статистички значајна разлика ќе се смета разликата на ниво на значајност од p<0.05. |
|
The collected data is presented in tables and figures. To make a comparison and to determine the relationship between the data obtained by different groups of respondents, the Fisher exact test was applied. For statistically significant difference, the difference of level of significance of p <0.05 was applied. |
|
|
|
Резултати |
|
Results |
|
|
|
Од табелата 2 можеме да видиме дека од вкупно 30 описменети испитаници, 17 ученици (56.7%) се категоризирани како слепи, а останатите 13 (43.3%) спаѓаат во групата на слабовидни лица. Испитаниците се класифицирани согласно Правилникот за регулирање на специфичните потреби на лицата со пречки во физичкиот или психичкиот развој, според кој за слабовидно лице се смета лице кое на подобро око со корекциско стакло има острина на видот помала од 40% (0,4), и лице кое на подоброто око со корекциско стакло има острина на видот поголема од 40% (0,4), но кај кое се предвидува извесно влошување на видот. Слепо лице се смета она лице кое на подоброто око со корекциско стакло има острина на видот до 10% (0,1) и лице со централен вид на подоброто око со корекциско стакло до 25% (0,25) на кое видното поле му е стеснето до 20%. |
|
From Table 2 can be seen that of all 30 literate respondents, 17 students (56.7%) were classified as blind, and the remaining 13 (43.3%) belonged to the group of persons with weak vision. The respondents were classified according to the Book of Rules and Regulations of the specific needs of physically or mentally disabled persons, according to which a low versioned person is the one with visual acuity less than 40% (0, 4) with best correction in the better eye, or a person with visual acuity higher than 40% (0, 4) excepting a deterioration of the sight condition. Blind person is one with visual acuity less than 10% (0,1) with best correction in the better eye, and a person with central vision of 25% (0,25) with best correction in the better eye and visual field of less than 10° from the point of fixation (i.e. 20° across). |
Табела 2. Степен на оштетување на видот | Table 2. Degree of visual impairment | |
Од 30-те описменети ученици опфатени со ова истражување, 15 или 50% ученици го користат Брајовото писмо во текот на наставниот процес. Исто толкав процент на ученици го користи стандардното печатено писмо. Постојат двајца ученика кои ги познаваат двата вида на писмо, но ниту еден од нив не ги користи и двата вида во текот на едукативниот процес. | Out of all 30 literate students included in this study, 15 or 50% used the Braille alphabet during the learning process. The same percentages of students used regular print. There were 2 students who could read both scripts, but none of them was using both in the educational process. | |
Табела 3. Видот на писмо кое го користат во образовниот процес | Table 3. Type of script used in the educational process | |
Од табела 4 можеме да видиме дека сите информации поврзани со видот и степенот на визуелното функционирање на учениците се резултат единствено на офталмолошки преглед. |
|
From Table 4 can be seen that all information related to the type and degree of the students’ visual functioning is solely based on ophthalmic examination. |
|
|
|
Табела 4. Извор на информации за визуелното функционирање |
|
Table 4. Source of information concerning the visual functioning |
|
|
|
|
||
Само кај еден испитаник од вкупно 30 ученици е забележана промена во визуелното функционирање, влошена видна состојба која резултирала со намалена видна способност забележана од страна на едукативниот тим во училиштето. |
|
Only 1 respondent out of 30 showed changes in the visual functioning and deteriorating sight condition resulting in declined visual abilities, noticed by the educational team in the school. |
|
|
|
Табела 5. Промени во визуелното |
|
Table 5. Changes in visual |
|
|
|
Во училиштето „Димитар Влахов“, предметна настава посетуваат 12 ученици. Од нив 8 или 66.7% читаат и пишуват користејќи стандарно печатено писмо, а останатите 4 ученици (33.3%) го користат Брајовото писмо. Само 50% или 6 од нив беа отворени за соработка и кај нив беше одредена брзината на читање (табела 6). |
|
In the school “Dimitar Vlahov”, 12 students attended subject tuition. 8 or 66.7% of those read and write using standard printed letters and the other 4 students (33.3%) use the Braille alphabet. Only 50% or 6 of them were open for cooperation and their reading speed was determined (table 6). |
|
|
|
Табела 6. Брзина на читање |
|
Table 6.. Reading rate |
|
|
|
|
|
|
Следниот сегмент од истражувањето беше спроведен кај 11 присутни од 12 ученици кои посетуваат предметна настава. Од нив, 4 ученици или 36.35% се во V одделение, еден ученик (9,1%) е VI одделение, 2 ученика или 18,2 % се VII одделение, и 4 ученици или 36,35% посетуваат VIII одделение. |
|
The next segment of the research was conducted among 11 out of 12 students attending upper classes. 4 students out of these 12 or 36.35% are in 5th grade, one student (9.1%) is in 6th grade, 2 students, or 18.2% are in the 7th grade, and 4 or 36.35% are in 8th grade. |
|
|
|
|
||
|
|
|
Слика 1. Читање на непознат материјал |
|
Figure 1. Reading unfamiliar material |
|
|
|
|
||
|
|
|
Слика2. Читање на познат |
|
Figure 2. Reading familiar learning |
|
|
|
Истражувањето покажа дека степенот на самостојност е идентичен кај испитаниците и кога читаат непознат и кога читаат познат наставен материјал, што е претставено како податок во табелата 7. |
|
The research has revealed that the degree of independence is identical among respondents with reading both familiar and unfamiliar material shown in Table 7. |
|
|
|
Табела 7. Читање на непознат неформален и познат наставен материјал |
|
Table 7. Reading an informal unfamiliar and familiar learning material |
|
|
|
|
|
|
Направената статистичка анализа со примена на методата на Fisher exact-тестот со добиена вредност за р= 0,321 не покажа статистички значајна корелација помеѓу видот на писмото кое го користат испитаниците и самостојноста во читањето. |
|
Statistical analysis made using the method of Fisher exact test with derived value for p=0.321, showed no statistically significant correlation between the reading medium used by the respondents and their independence in reading. |
|
|
|
Табела 8. Фрустрираност при читање на непознат материјал |
|
Table 8. Frustration while reading an informal material |
|
|
|
|
||
Табела 9. Фрустрираност при читање на познат наставен материјал |
|
Table 9. Frustration while reading familiar learning material |
|
|
|
Може да се забележи дека фрустрацијата се јави во поголем процент (45.5%) при читање на непознат неформален материјал за сметка на 18.2% на фрустрацијата при читање на познат наставен материјал. Фрустрираните ученици изјавуваа дека не можат или не сакаат да ја извршат дадената задача, велејќи дека не се способни за такво нешто, додека некои од нив ја напуштија училницата по неколку неуспешни обиди. |
|
It is noticeable that the frustration occurred in a higher percentage (45.5%) while reading unfamiliar informal material, compared to 18.2% of frustration while reading familiar learning material. Frustrated students stated that they could not or would not perform the given task, saying they are not capable of successfully completing the assignment, while some of them left the classroom after repeated unsuccessful attempts. |
Табела 10. Образовен напредок на учениците |
|
Table 10. Academic progress of the students |
|
||
|
|
|
5 или 45.5% од вкупно 11 испитаници се целосно успешни во реализација на своите наставни задачи. 6 од нив или 54.5 % делумно успеваат да ги реализираат дадените училишни и домашни задачи. Не постои испитаник кој не успеа да реализира дадена задача. Во однос на времето само 2 или 18.2 % од испитаниците успеваат да ги реализираат дадените задачи во временски прифатлив период. Најголем дел од испитаниците 8 (72.7%) ги комплетираа своите задачи во многу подолг временски период од што е вообичаено потребно. 1 испитаник (9.1%) е делумно успешен во временски прифатлив период. |
|
5 or 45.5% of the total 11 subjects are completely successful in accomplishing their educational tasks. 6 of them or 54.5% partially fail to complete a given homework assignment. There is no respondent who failed to complete a given task. In terms of time, only 2 or 18.2% of the respondents failed to complete assigned tasks in an acceptable time period. Most of the respondents 8 (72.7%) took a much longer period than normally required to complete their tasks. 1 subject (9.1%) was partially successful within an acceptable time period. |
|
|
|
Табела 11. Проценка на ракописот |
|
Table 11. Evaluating the handwriting |
|
|
|
Во табелата 11 се прикажани податоците добиени како резултат на направената анализа на ракописот на учениците. Проценката на ракописот беше спроведена само кај десетте слабовидни ученици кои користат стандардно печатено писмо, од кои 70% или 7 испитаника успешно го читаат сопствениот ракопис. Само двајца од учениците или 20% од вкупно 10 не успеваат да го прочитаат напишаното, а еден испитаник или 10% делумно го разбира својот ракопис. |
|
Table 11 contains data received as a result of an analysis made to the student’s handwriting. The evaluation was made over 10 students with low vision who used regular print letters, of whom 70% or 7 respondents successfully read their own handwriting. Only 2 of the students or 20% failed to read their handwriting and one respondent or 10% partly understood his handwriting. |
Слика 3. Традиционални средства |
|
Figure 3. Traditional learning and |
|
|
|
Кога станува збор за традиционалните средства и помагала, учениците најуспешно ги користат оние од аудитивен тип како што можеме и да видиме од сликата 3. |
|
With regard to traditional means and aids, students most successfully use those of an auditory type, as seen in Figure 3. |
|
|
|
|
||
|
|
|
Слика 4. Современи средства и помагала |
|
Figure 4. Modern learning and literacy technological means and aids |
|
|
|
На сликата 4, гледаме дека од современите средства и помагала, учениците се најуспешни при користење на оние кои спаѓаат во групата на визуелни. |
|
In Figure 4, regarding the modern means and aids, the students were most successful in using those categorized as visual means and aids. |
|
|
|
Табела 12. Достапност на адекватни средства и помагала во училиштето |
|
Table 12. Availability of adequate literacy and learning means and aids in the school |
|
|
|
Од податоците за вкупно 28 испитаници (описменети ученици од II до VIII одделение, вклучително и ученици со комбинирани пречки во развојот) презентирани во табелата 12, можеме да видиме дека на сите ученици без разлика дали се едуцираат на стандардно печатено или Брајово писмо им се достапни соодветни средства и помагала согласно нивните едукативни потреби. 53,6% или 15 од испитаниците во целост ги поседуваат сите неопходни вештини за користење на истите. 46,4% или 13 испитаници имаат потреба од дополнителна обука и инструкции за развивање на вештини за користење на средствата и/или помагалата достапни во училиштето. Тоа се ученици со делумно развиени вештини за нивно користење. |
|
From the data of 28 respondents (literate students from 2nd to 8th grade, including those with multiple disabilities) presented in Table 12, we can see that regardless of whether they are educated using regular print or Braille, all of them have access to suitable literacy and learning means and aids, according to their educational needs. 53.6% or 15 of the respondents fully possess the necessary skills to use them. 46.4% or 13 respondents need additional training and instruction to develop skills in using the means and/or aids available at the school. These are students with partially developed skills for their use. |
||
|
|
|
||
Дискусија |
|
Discussion |
||
|
|
|
||
Спроведената континуирана проценка вклучуваше утврдување на евентуални промени во визуелното функционирање кај видно оштетените ученици опфатени со истражувањето. |
|
The continuous re-evaluation reported any changes in visual functioning in the visually impaired students participating in the study. |
||
|
|
|
||
Заклучоци |
|
Conclusion |
||
|
|
|
||
Истражувањето дојде до сознание дека најголем број од видно оштетените ученици опфатени со ова истражување се успешни во својата едукација која се одвива преку првично одредениот медиум за описменување и учење. Успешноста на овие ученици укажува на адекватен иницијален избор направен при самото вклучување на детето во наставниот процес, како во однос на писмото, така и во однос на методите, наставните средства и помагала соодветно индивидуалните потреби и способности на секој видно оштетен ученик. Истражувањето дојде до сознание дека постојат голем број на ученици кои имаат потреба и користат одреден вид на помагало кое им го овозможува или олеснува процесот на пишување, учење и читање, а имаат потреба од усовршување на своите вештини при користење на истите. Во голем дел станува збор за ученици кои се на самиот почеток од едукативниот процес и ученици кои не посетувале предучилишна установа, и кај кои само краток временски период се работи на развивање на неопходните вештини за нивно користење. Од друга страна, добиените резултати не даваат сосема реална слика во однос на вештините кои децата ги поседуваат за користење на средствата и помагалата, затоа што ембосерот и синтетизираниот говор како современи помагала не се ставени во функција, и со самото тоа моравме да потенцираме дека на сите ученици им е потребна обука во однос на нивното користење, што од друга страна, секако влијае на комплетниот резултат. Со истата анализа дојдовме до сознание дека скоро сите ученици од повисоките одделенија сосема успешно и самостојно користат наставни средства и помагала, што ни дава простор за оптимистичко размислување за овие ученици во иднина по однос на ова прашање. |
|
The survey found that most visually impaired students included in this study are successful in their education that is conducted primarily through a specified medium for literacy and learning. The success of these students indicates an appropriate initial selection of literacy medium and methods, means and teaching aids, at the beginning of the educational process. The survey found that there are many students who need and use some sort of device that allows or facilitates the writing, learning and reading process. A great part of these students are at the beginning of the educational process, and after only a short period of time students who had not attended preschool learned to develop the necessary skills. On the other hand, the results did not provide a completely realistic picture in terms of skills needed for using the means and aids, because the embosser and synthesized speech as modern devices are not in use, and therefore we had to highlight that all students need training for the use of these tools, which certainly affects the entire result. With the same analysis, we saw that almost all of the upper grade children are independent users of means and aids, which gives us an optimistic outlook for their future. |
||
|
|
|
||
Citation: Pandurevikj TR, Dimitrova Radojichikj D. Continuous Evaluation of the Literacy and Learning Media of Students with Visual Impairment. J Spec Educ Rehab 2012; 13(3-4):20-38. doi: 10.2478/v10215-011-0023-5 |
||||
Article Level Metrics |
||||
Референци/References |
|
|
||
|
|
|
||
1. Cvetković Z. Metodika vaspitno–obrazovnog rada sa slepim licima. Beograd: IRO Naučna knjiga; 1989.
8. Pogrund LR, Fazzi LD. Early focus: Working with young children who are blind or visually impaired and their families (2nd ed.). New York: AFB press; 2002. |
|
10. Corn LA, Erin NJ. Foundations of low vision: clinical and functional perspectives. New York: AFB Press; 2010.
15. Scheiman M, Scheiman M, Whittaker S. Low Vision Rehabilitation: A Practical Guide for Occupational Therapists. Thorofare, NJ: Slack Incorporated, 2007.
17. Lueck HA. Functional Vision: A Practitioner’s Guide to Evaluation and Intervention. New York: AFB Press; 2004. |
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE