Во табелата 6 се сумирани резултатите од сите 5 анализирани показатели. Имено, од вкупно 78 испитаници, потполно се согласуваат: 77% дека секој чувствува дека е добредојден, 72% дека персоналот во предучилишната установа го поврзува она што се случува во установата со животот на децата во домот, 80% дека посветеноста на инклузијата е заедничка за сите кои имаат врска со предучилишната установа, 90% дека од сите деца се очекуваат постигнувања и 88.5% дека сите деца се подеднакво вреднувани.
|
|
Table 6 summarizes the data from all indicators analyzed. Namely, from the sum of 78 examinees, 77% completely agreed that everyone feels welcome, 72% agreed that the staff in the preschool institution correlates the occurrences in the institution with the children’s private lives, 80% considered dedication to inclusion a combined effort of all whom are related to the preschool institution, 90% agreed that all children are expected to establish a form of achievement and 88.5% agree that all children are equally valued.
|
Како резултат на севкупната анализа и обработката на добиените резултати генерално можеме да заклучиме дека:
· Создавање на инклузивна култура, на чија основа ќе се креира инклузивната политика и ќе се развива инклузивната практика.
· Создавање на амбиент во предучилишната установа кој е пријатен за сите деца, предучилишниот персонал, родителите, како и за сите членови на општествената заедница;
· Примена на различните и ефективни стратегии за организирање на занимална во која се почитуваат разликите помеѓу децата, што подразбира правилна организација на просторот, дидактичките материјали и средства, негово креативно уредување, како и уредување на просторот надвор од објектот на предучилишната установа (двор, парк, базен);
· Обезбедување на простор за секое дете посебно;
· Запознавање на културата, навиките, јазикот и активностите кои децата ги извршуваат во домот, со цел нивно успешно поврзување со она што се случува во предучилишната установа;
· Уважување на различностите помеѓу децата и нивно користење како богат извор на можности за учење, игра и учество.
· Треба да се создаде информациски систем кој ќе им овозможи достапност на информации за родителите кои имаат дете со пречки во развојот, како и на здруженијата на родители, с¡ со цел нивно зајакнување и застапување на правата на своите деца;
· Да се информираат и поттикнат родителите на децата врсници, со типичен развој, да ги променат ставовите за децата со пречки во развојот за нивно вклучување во редовното образование, како би можеле самите да ги воспитуваат ставовите на своите деца во однос на прифаќањето на децата со пречки во развојот и другарувањето со нив;
· Треба да се подигне нивото на свест во општеството за инклузивниот процес и иклузивната култура преку разни медиуми, кампањи и отворени предавања, во што ќе бидат вклучени сите релевантни фактори;
· Спроведување на веќе донесените, како и развој на нова законска регулатива, законски и подзаконски акти кои ќе ги регулираат правата и обврските во доменот на инклузивното образование;
· Да се формира критериум и да се регулира преку законски акти давањето на финансиска поддршка на училиштата и предучилишните установи за поддршка и едукација на наставниците кои имаат вклучено дете со пречки во развојот, како и вработување на стручњаци, односно дефектолози;
· Да се формираат инклузивни тимови и да се зацврсти меѓусебната соработката на членовите на тимот, како и нивна соработка со сите надворешни лица, институции и ресурси на локалната заедница, с¡ со цел подобрување на инклузивниот процес;
· Спроведување на реформи во редовниот образовен систем во кои ќе се земаат како пример позитивните страни на моделите на инклузијата од земјите каде таа веќе е развиена и успешно се спроведува;
· Спроведување на реформи во специјализираните установи за дијагностицирање и категоризација на децата со пречки во развојот и нивна непрекината соработка со редовното образование;
· Активно учество на лицата со пречки во развојот во процесот на донесување на законите и одлуките во врска со самите нив.
|
|
As a result of the complete analysis and the processing of the obtained results we can conclude that it is important to:
· Create an inclusive culture which will be based on creating inclusive politics and developing inclusive practices;
· Create a pleasant ambience in preschool institutions for every child, preschool staff, parents, as well as every member of the society;
· Use different and effective strategies to establish a playrooms where there is respect and tolerance for the differences among the children, which means appropriate organization of the place, didactic materials and funds, creative regulation, as well as arranging an enjoyable play area outside the preschool institution (yard, park, pool);
· Secure the area for every child separately;
· Introduce the culture, habits, language and activities which the children practice at home, in order to successfully share with them the events occurring in the preschool facility;
· Respect the differences among children and using them as a rich source for learning, playing and participation;
· Create an information system which will enable access for the parent to any information related to his/her child with special needs. The system will also enable the assembly of parents in associations to enforce and transfer the rights of their children;
· Inform and encourage the parents to change the attitudes of their peers who have able bodied children toward the children with disabilities in general, promoting inclusion in the regular education. The parents of able bodied children can then raise their children to accept children with disabilities and build friendships with them;
· Increase the level of awareness in the society regarding the inclusive process and the inclusive culture through various media, campaigns and open lectures, which will consider all relevant factors;
· Implement the already adopted and develop new legislation, laws and bylaws that will govern the rights and obligations in the field of inclusive education;
· Establish criteria and regulate the same via legislations providing financial support to schools and preschool institutions that support and educate teachers who have already included a child with disabilities on their own, as well as employment of specialists or special educators and rehabilitators;
· Create inclusive teams and to strengthen mutual cooperation of team members and their collaboration with external persons, institutions and resources from the local communities, in order to improve the process of inclusion;
· Implement reforms in the regular educational system in which the positive sides of the successfully established inclusion processes in other countries will be considered;
· Implement reforms in the specialized institutions for diagnosis and categorization of children with disabilities and their continuous cooperation with the regular education;
· Allow active participation of persons with disabilities in the process of formulation of laws and decisions of their interest.
|