JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 1766
ДВОЈНА ПОЛУЈАЗИЧНОСТ И ДЕИКСА
Ненад П. ГЛУМБИЌ1,Ане М. БОЖИНОВИЌ2
Факултет за специјална едукација и рехабилитација, Белград1 |
|
TWO FOLD SEMILNGUISM AND DEIXIS
Nenad P. GLUMBIKJ1, Ane M. BOZHINOVIKJ2
Faculty of Defectology, Belgrade1 |
||
|
|
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Деиктичките зборови се семантички празни зборови чие конкретно значење зависи од контекстот. Децата со лесна ментална ретардација овладуваат со правилна употреба на деиктички лексеми значително подоцна во споредба со децата со просечни интелектуални способности, меѓутоа нивните достигнувања одговараат на достигнувањата на децата со иста ментална возраст. |
|
Deictic words are semantically empty words whose meaning depends on context. Although children with mild mental retardation acquire an adequate usage of deictic words with significant delay comparing to the children with average intellectual capabilities, their performances could be matched with those obtained by younger children with same mental age.
|
||
Citation:Glumbikj PN, Bozhinovikj MA. Two Fold Semilnguism and Deixis. J Spec Educ Rehab 2006; 7(1-2):17-22. |
||||
|
||||
Клучни зборови: деикса, лесна ментална ретардација, билингвизам |
|
Key words: deixis, mild mental retardation, bilinguism |
||
|
|
|
||
Адреса за сепаратите: |
|
Address requests for reprint to: |
||
Ненад П. ГЛУМБИЌ |
|
Nenad P. GLUMBIKJ |
||
Универзитет во Белград
|
|
University of Belgrade |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE