Современите технолошки достигнувања во областа на информатичката технологија се бројни. Технологијата се употребува во смисла на голем број звучни искуства, значи претходно снимени звуци за кои постои можност да се комбинираат. Тоа може да биде софтвер или програми, хардвер, т.е. уреди или комбинација од едното и другото. Kymaе дигитален аудиоуред кој содржи звучна библиотека со преку 1000 звуци на располагање, чијашто примена оди од продукциски студија, истражувачки лаборатории, уметнички инсталации до образовни институции.
Снимените звуци можат да бидат од природата или околината, како гласови на животните (птици, инсекти, домашни животни), потоа дожд, ветер, грмотевици, море или река, до звуци од непосредната околина (трчање, отворање врата, сирена од автомобил). Развојот на забележување на звуци од околината е клучен за развојот на акустичниот капацитет на детето чијашто средина е статична и, помалку или повеќе, ограничена, како и неговите можности за учење и движење. Развојот на акустичниот капацитет за нив е начин да го подобрат вниманието и разбирањето на околината и светот во којшто живеат. Значи, ние се согласуваме да се започне од звукот како феномен (со сите негови особини), преку структуирање на звукот во просторот (положба, редослед, движење, хиерархија на звуци во однос на конкретна ситуација) до значењето на дадени звуци во животот.
Паралелно се развива и капацитет за нарација, така што природните звуци се користат како речник на конкретни животни ситуации кои децата се во состојба да ги доживеат и оживеат. Со други зборови - да се опишат звуците на живототи колку што е можно телото, т.е. движењата.
Од друга страна, постојат бесплатни софтвер пакети како AUDACITY кои исто така овозможуваат експериментирање и модификација во работата со децата, во согласност со нивниот напредок. LADSPA е сет од звучни plug-in кои овозможуваат менување на звучната фрекфенција и амплитуда на дадени звуци и со тоа ја подобруваат перцепцијата и диференцијацијата на звучните промени. Вежбите за промена на висината, брзината, јачината, траењето и динамиката на звукот создаваат солидна основа за воведување на музичките звуци, т.е тонови. Кога се работи за цртање, можно е да се користи т.н. табела за цртање каде она што со посебен молив ќе се нацрта на соодветна подлога, се прикажува на екранот на компјутерот.
Софтвер (исто така бесплатен) како што е GIMP им овозможува на децата да цртаат линии кои ја опишуваат висината, брзината, ритамот и динамиката на звуците/тоновите. Исто така, за употреба препорачуваме Интерактивни мапи на слики – софтвер кој овозможува асоцирање на слики со компатибилни звуци (луѓе или животни, но и музички инструменти) кои се појавуваат во соодветни прозорчиња на екранот на компјутерот. И на крајот, она за што се залагаме е фонотека на звучни ситуации.
Станува збор за развивање на примарните капацитети низ опишување, препознавање и разбирање на социјалните ситуации преку снимки на реални звучни ситуации, кои детето треба да ги меморира, препознае и на тој начин да се подготви за звучна дескрипција. Наставникот ги поттикнува звучните инсценации и драматизации. Се прави звучен вокабулар со чија помош се опишуваат звучни ситуации. По создадената навика за слушање, препознавање и разбирање на звуците од средината, ги воведуваме музичките инструменти со чија помош ученикот самиот се обидува да интерпретира елементи од социјална ситуација, брзина, јачина, ритам, евентуално и динамички нијанси. Така ученикот се воведува во капацитетот на препознавање на начинот на свирење – елементи на музички изрази, кои понатаму се ставаат во музички контекст, во специјално напишани композиции. Така сега нарацијата ја следи музичката форма, како што претходно ја следеше звучната форма. Музички гледано, од тој момент ние ги воведуваме елементите на музичката структура, одејќи од поедноставно кон посложено: темпо, пулс, разликување дводелни и триделни поделби и работа со мотив како најсложен елемент.
Како посебно интересна можност ја истакнуваме можноста за овие процеси да бидат паралелно следени со цртање со помош на vacom табелата која поврзана со уредот под назив кyma, произведува звуци според движењата на моливот.
Optimusic е аудиовизуелен систем составен од обоени светлосни зраци. И најмало движење под светлосниот зрак дава звук. Освен како музички инструмент, служи и за раскажување приказни и како средство за комуникација. Најновиот модел има микрофон и USB-камера. Суштината на дејството на овој мултисензорен систем од интерактивни светлосни зраци се состои во тоа што обоениот светлосен зрак служи како визуелна референца која го поттикнува корисникот да го поместува телото или делови од телото во рамките на зраците, при што секое движење произведува аудио и визуелен ефект.
Се употребува во специјални училишта, здравствени установи, домови за стари лица, а ги третира следните дијагнози:
-
длабоки и комбинирани пречки во учењето (PMLD);
-
аутизам;
-
сензорни оштетувања;
-
деменција;
-
комуникациска терапија и терапија на говорот;
-
моторни оштетувања и рехабилитација;
-
проблеми со менталното здравје и
-
емотивни проблеми и проблеми во однесувањето.
|
|
Modern technological achievements in the field of information technology are numerous. The technology is used in the sense of a large number of audio experiences, therefore, pre-recorded sounds that it is possible to combine. This may be software, therefore, programs, and hardware, i.e. Devices or combination one and other. Kyma is a digital audio device that contain audio library with over 1000 sounds available, whose application is in production, examination laboratory, art installations to educational institutions.
Recorded sounds can be from the nature or the environment, such as animal’s voices (birds, insects, domestic animals), then rain, wind, thunderstorms, sea or river, the sounds from the immediate environment (running, opening doors, car horn). Development of perceived sounds from the environment is crucial for the development of acoustic capacity of a child whose environment and still more or less limited, as well as his ability to learn and move.
The development of the acoustic capacity for them is a way to improve the perception and understanding of the environment and the world in which they live. So, we stand for the lead as the phenomena of sound (with all its features), through structured sound in space (position, order, movement, sound hierarchy in relation to the situation) to the meaning of the sounds of life as a phenomena of sound (with all its properties), through structured sound in space (position, order, movement, sound hierarchy in relation to the situation) to the meaning of the sounds in life.
Parallely it is developed the capacity for narration by the natural sounds as vocabulary, dictionary of concrete life situations that children are able to experience and live. In other words, describing life with sounds and as much as possible, the body, i.e. movements.
On the other hand, there are free software packages such as AUDACITY also allows experimentation and modifications to work with children, according to their progress. LADSPA is a set of audio plug-Ins, which allow you to change the sound frequency and amplitude of the sound and enhances perception and deference of sound changes. Exercises for the changes in height, speed, strength, the dynamics and sound create a solid basis for the introduction of musical sounds i.e. tone. When it comes to drawing, it is possible to use the so-called Drawing table where with special pen one will draw on the appropriate background, shown on the computer screen.
Software (also free) as it is GIMP allows children to draw lines that describe the height, speed, rhythm and dynamics of sounds / tones. Also we recommend the use of Interactive map image-software that allows association with the corresponding image sounds (people or animals, and musical instruments), which appear in the corresponding windows on the computer screen. And finally, what for what stand the Sound library situation.
The development of primary capacity for description, recognition and understanding of the social situation through audio clips, real situation, that child should be remember and to recognize the qualifications for the sound description. Teacher encourages sound pageant and dramatization. The sound vocabulary is created with which the sound situation is described. After a habit for listening is created, for recognition and understanding sounds from the environment, we introduce musical instruments with which the pupil itself tries to present elements of the social situation, speed, strength, rhythm, and possibly dynamic nuances. So the pupil is introduced in the capacity for recognition of playing - the elements of music expression, which is then placed in the context of music, especially in written compositions. So now narrative follows the music form, as before it followed the sound form. According to the music perspective, from that moment we include elements of musical structure, going from simple to complicated: the pace, pulse, distinguishing two-piece and three-piece division and work with the motive as the most complex element. As a particularly interesting possibility we point out the opportunity these processes parallel to followed by the drawing Vacom table which is connected to the device under the name of Kuma which is producing sounds according to the pen movements.
OptiMusic audio-visual system is composed of colour light snoops. And the smallest movement under the light beam gives a sound. Besides as music instrument it serves for narrating stories and as a mean for communication. Latest model have a microphone and USB camera. The essence of the act of this multi-sensor system of interactive light snoops is consisted in the fact that colour light beam serves as a visual reference, which encourages users to move the body or parts of the body in the beam frames and each movement produces acoustic and visual effect.
It is used in special schools, health facilities, homes for the elderly, and treated the following diagnosis:
-
profound and multiple learning difficulties (PMLD):
-
Autism;
-
Sensory impairment;
-
Dementia;
-
Communication and speech therapy;
-
Motor impairment and rehabilitation;
-
Problems with mental health;
-
Emotional problems and behaviour problems.
|