JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 57077
ПРЕТЕРАНАТА ЗАШТИТА И АДОЛЕСЦЕНТИТЕ СО ФИЗИЧКА ПОПРЕЧЕНОСТ
Симона Р. ОЖЕК |
|
OVERPROTECTION AND ADOLESCENTS WITH PHYISICAL DISABILITIES
Simona R. OZHEK
Centre for Education and Rehabilitation of Physically Handicapped Children and Adolescents Kamnik, Slovenia |
|
|
|
Вовед |
|
Introduction |
Работата на човек што згрижува во резидентниот Центар за образование и рехабилитација на физички хендикипираните деца и адолесценти, Камник е посебно предизвикувачка, бидејќи младите луѓе со физичка попреченост демонстрираат специфично однесување, што е предмет на интерес. Ова однесување го одразува недостатокот на иницијатива, независност и самодоверба, зависност, лоши работни навики, очекувања кои се паметат итн. |
|
The work of a carer in the residential Centre for Education and Rehabilitation of Physically Handicapped Children and Adolescents Kamnik is especially challenging, as young people with physical disabilities demonstrate a specific behaviour, which is the subject of interest. This behaviour reflects a lack of initiative, independence and self-confidence, dependence, poor working habits, retentive expectations, etc. |
|
|
|
Процесот на одделување и индивидуализација |
|
The process of separation and individualisation |
Концептот на развојниот процес на одделување и индивидуализација, за кој алудира авторот Margareth S. Mahler, претставува важен теоретски концепт на детскиот развој. Тој нагласува дека детската внатрешна структура се развива преку односот со другите во раното детство со процесот на интернализација (1). |
|
The concept of the developmental process of separation and individualisation, alluded to by the author Margareth S. Mahler, represents an important theoretical concept of child development. It emphasises that a child’s internal structure develops through the relationship with others in early childhood by a process of internalisation (1). |
Од добра симбиоза детето навлегува во фазата на диференцијација каде почнува да прави разлика меѓу себе и објектот. Потоа следи фазата на вежбање, која е услов за развојот на апаратот за мобилност и детето се свртува од објектот и здобива искуство. При пребарарувањето и експериментирањето детето наидува на опасност, а бидејќи тоа нема чувство дека објектот ќе биде таму кога тоа ќе се најде на оддалеченост, тоа се враќа кон објектот по нова енергија, чувство на сигурност и спокојство за понатамошно вежбање. Ова се нарекува фаза на приближување. Во периодот кога детето вежба, повратната реакција на објектот е многу важна. Претераната заштита или премногу агресивната реакција без поддршка и спокојство, веројатно ќе го попречат развојот. „Претераната заштита и премногу честите предупредувања, како и запоставувањето, се причина детето да биде силно попречено во оваа област“ (2). |
|
From a good symbiosis the infant enters the stage of differentiation where she begins to distinguish between herself and the object. There follows the stage of practicing, which is conditional on the development of the mobility apparatus and the infant turns away from the object and gains experience. In searching and experimenting the infant encounters dangers and as she does not have the feeling that the object will still be there when at a distance, she returns to the object for new energy, a feeling of security and calm for further practicing – this is called the stage of approaching. In the period when the infant is practicing and returning the reaction of the object is very important. Overprotection or too aggressive a reaction without support and calming will probably inhibit development. “Overprotection and too frequent admonishments, as also neglect, cause the child to be strongly inhibited in this area” (2). |
|
|
|
Концептот на претерана заштита |
|
The concept of overprotection |
Важноста на емоциите е битна во адаптацијата на индивидуата кон важни ситуации на кои ќе наидува во животот. За да се адаптира на овие ситуации нејзе ѝ се потребни емоции. Бидејќи нагласката е на важните ситуации, емоциите се директно поврзани со системот за вреднување на индивидуата, бидејќи тие реагираат единствено кога ќе се процени дека извесната вредност на скалата на вредности на индивидуата е потврдена или загрозена. |
|
The importance of emotions is essentially in the adaptation of the individual to important situations he comes across in life. In order to adapt to these situations he needs emotions. As the emphasis is on important situations, emotions are closely linked to the individual’s value system, as they only respond when it is assessed that a certain value on the individual’s scale of values is confirmed or threatened. |
„Емоцијата е реакција на субјектот кон иритациите, проценета како важна и за која детето е подготвено внатрешно, моторно и мотивирачки за активноста на адаптација“ (3). |
|
“Emotion is a reaction of the subject to irritations, assessed as important and for which he is prepared viscerally, motorically and motivationally for adaptation activity” (3). |
Претерано заштитен адолесцент |
|
The overprotected adolescent |
Во однос на процесот на одделување и индивидуализација (2) во случај на претерано заштитничка грижа за децата, основните фундаменти за развој на нивниот идентитет, автономија и независност не се развиени. Во прилог на ова, претераната заштита со себе носи и нарушена слика на реалноста (3). |
|
With respect to the process of separation and individualisation (2) in the case of overprotective care of children the basic foundations for the development of their own identity, autonomy and independence are not developed. In addition to this overprotection carries with it a distorted image of reality (3). |
Однесувањето на младите луѓе набљудувано во згрижувачката работа може да ја има својата основа во неисполнувањето на процесот на одделување и индивидуализација на ниво на однос со примарниот објект. Ова однесување ќе продолжи и ќе се продлабочува, ако за време на адолесценцијата не се случи диференцијацијата во групата што ќе доведе до финално одделување и индивидуализација, кои ќе го донесат неговиот идентитет, а со тоа и автономијата. Каква е можноста тоа да се случи, бидејќи позитивното искуство на одделување од примарниот објект е помалку веројатен кај деца со физичка попреченост, претставува предмет за друга дебата. |
|
The behaviour of young people observed in care work can have its basis in the non-accomplishment of the process of separation and individualisation at the level of the relationship with the primary object. This behaviour will continue and deepen if the differentiation in the group does not come about in adolescence and with it final separation and individualisation, which will bring about his own identity and with this autonomy. What the chance is that this will occur, as the positive experience of separation from the primary object is less likely in children with physical disabilities, is the subject of another debate. |
|
|
|
Заклучок |
|
Conclusion |
Работата со млади луѓе, кои ние ги проценуваме како претерано заштитени, како што тоа го потврдува и авторот на студијата (8) и други автори (9), зависи многу од разбирањето на нашите улоги и цели. При грижата за младите луѓе со физичка попреченост, независноста станува главна цел која никогаш не треба да се разбере само како незвисност во извршување на секојдневните активности, туку повеќе како автономија со значење да се постават вистинските лични цели што треба да се реализираат со нашиот сопствен напор, да се има внатрешна, вистинска верба во себе, светот и другите и да се влезе во односи каде ние сме еднакво вредни партнери кои не се зависни и кои очекуваат постојана помош. |
|
Work with young people, which we assess as overprotected, as also confirmed by the author’s study (8) and other authors (9) is very dependent on understanding our roles and goals. In caring for young people with physical disabilities independence is made the central goal, which should never be understood as only independence in undertaking day-to-day tasks but more as autonomy in the meaning of setting up real personal goals to be realised with our own effort, to have a built-in, real belief in the self, the world and others and to enter into relationships where we are equal valued partners not dependent and expecting constant assistance. In the case of difficult movement and the impossibility of independently overcoming architectonic obstacles such as stairs, help is needed in overcoming only these and not with wishes, goals, opinions, etc. As the young person with physical disabilities was overprotected as a child he is often a passive bystander and not an active experimenter, principally due to the conviction of the parents and environment that he is not capable for activity. In this he does not believe in his capabilities, so actually becomes incapable. |
На некој начин лицето што згрижува ја игра улогата на објектот, кое спротивно на примарниот објект, верува во способноста на младиот човек и само го заштитува кога постои вистинска опасност и навистина е неспособен. Од конкретната зависност на младиот човек и потребата за помош, лицето што згрижува го прави тоа што е навистина потребно и не ја зголемува зависноста.
|
|
In some way the carer plays the role of the object, which contrary to the primary object, believes in the capability of the young person and only protects him when in real danger and the youth is really incapable. From the young person’s actual dependency and need for assistance the carer does only what is really needed and does not increase dependency. |
Citation:Ozhek S. Overprotection and Adolescents with Phyisical Disabilities. J Spec Educ Rehab 2008; 9(1-2):100-106. |
||||
|
||||
Литература / References |
|
|
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE