ПРИКАЗ НА СЛУЧАЈ НА ПЕЛТЕЧЕЊЕ КАЈ ДЕТЕ ВО ПОЧЕТЕН СТАДИУМ

 

Силвана ФИЛИПОВА1, Ана ПОПОВСКА,
Билјана ЛОЗАНОВСКА, Лаура ЃУРЧИНОВСКА

1 Завод за рехабилитација на слух, говор и
глас-Скопје, подрачна логопедска амбуланта во Неготино

 

CASE REPORT OF STUTTERING IN AN INITIAL PHASE OF EARLY CHILDHOOD

 

Silvana FILIPOVA 1, Ana POPOSKA,
Biljana LOZANOVSKA, Laura GJURCHINOVSKA

1 Institute of Hearing, Speech and Voice Rehabilitation-Skopje regional ambulance in Negotino

 

 

 

Вовед

 

Introduction

Во раната детска возраст постојат три облици на нарушување на супрасегментната структу­ра на говорот која се нарекува пелтечење:

  • физиолошко пелтечење;
  • примарно пелтечење;
  • секундарно пелтечење;
  • абруптно (трауматско) пелтечење.

 

There are three forms of disorder in supra-seg­mental speech structure which are defined as stut­tering in early childhood:

  • Physiological stuttering;
  • Primal stuttering;
  • Secondary stuttering;
  • Abrupt (trauma) stuttering.

 

 

 

Физиолошкото пелтечење претставува повто­ру­­вање на почетните гласови, слогови или збо­ро­ви за време на говорот. Поврзано е исклучиво за периодот на говорниот развој, односно за возраста помеѓу 2-5 години од животот. Во овој период поголем број од децата не зборуваат течно, застануваат, ги повторуваат гласовите, слоговите, зборовите, се колебаат, се помагаат со употреба на централниот глас или со други емболофразии, ги продолжуваат гласовите и сл. Децата кои се склони кон пелтечењето имаат повеќе вакви симптоми
Физиолошкото пелтечење под нормални окол­нос­ти, исчезнува само по себе. Во тој период многу е важен односот на родителите и околи­на­та кон детето и неговиот говор. (1)
Примарно пелтечење. Помеѓу физиолошкото пел­течење кај малите деца и нефлуентниот го­вор тешко да постои разлика. Повторувањето со тензија и без тензија е првиот критериум во диференцијалната дијагноза помеѓу нефлуен­тни­от говор и примарното пелтечење. Вториот ус­лов е детето да биде свесно за своето однесу­ва­ње.
Van Riper вели дека првите знаци на пелте­че­ње­то се јавуваат „кога детето е во развојна конфу­зи­ја“.

 

Physiological stuttering means repetition of ini­tial sounds, syllables or words during the speech. It is connected only to the speech development, con­cerning the age of 2-5 years. This is the period when the majority of children do not speak flu­ently, hesitate, help themselves by using central sound, or other embolo-phrases, prolonged sounds and similar. Children prone to stuttering have more of these symptoms.
Under normal circumstances this type of problem disappears by itself. But it must be kept in mind that importance in the relation of parents and sur­rounding towards the child and its speech is very big. (1)
Primal Stuttering-There is almost no difference between the physiological stuttering in children and diffluent speech. First criteria in differential diagnosis between diffluent speech and physio­logical stuttering is constant repeating whether with or without tension. Second one is the child’s awareness of self behavior.
Von Riper states that the first signs of stuttering appear when” the child is in developmental confu­sion”.

Неговиот говорен развој е отежнат кога во исто време мора и да внимава на движењето и да стекнува и други моторни вештини. Заради мно­­губројните стимулации и несигурноста во движењето, се јавува нервна нестабилност која се одразува и на говорниот механизам. Со раз­во­јот доаѓа до подобра координација и стабил­ност на движењето, па исчезнуваат и симпто­ми­те на пелтечењето, односно исчезнуваат само ако детето не е свесно за нив.
Примарното пелтечење сè уште не е вистинско пел­течење, затоа што детето и понатаму не е свес­но за својот неправилен начин на збору­ва­ње, не се напрега во говорот, ниту го избегнува. Процесот на комуникација не е отежнат, иако таквиот говор веќе го привлекува вниманието на слушателот, паузите во говорот се сè почес­ти отколку кај физиолошкото пелтечење. За разлика од физиолошкото каде што почесто доа­ѓа до повторување на зборови и фрази, кај примарното пелтечење почесто се повторуваат гласови и слогови. Грчевите кои се присутни кај овој облик на пелтечење се од клоничен вид, што значи дека детето без никаков напор ги повторува елементите од говорот. Детето мо­же да стане свесно за својот говор, ако на тоа му се обрнува внимание или ако се корегира и пре­дупредува.
Van Riper укажува дека меѓу примарното и се­кун­дарното пелтечење постои и транзиентно (пре­одно) пелтечење. (1)

 

Its speech development is getting difficult because in the same time has to look after the movements while achieving new motor skills. Since there are numerous stimulations and move­ment liability in the same time, nervous liability reflects the speak­ing mechanism. While develop­ing the child reaches better coordination and sta­bile movement so stuttering symptoms diminish, but only if it is not aware of them.
Primal stuttering is not the real stuttering because the child is not aware of the inappropriate way of speaking, it is not exerting, and neither avoids it.
Communication process is not worsening, although that speech already attracts attention to the listener. Speech pauses are more often present comparing to the physiological stuttering. Apart of physio­logical stuttering where the repetition is on words and phrases, primal stuttering is characterized by repetition of sounds and syllables. Spasm present in this type is clonic, which means the child needs no effort in repeating speech elements. The child might become aware of its speech if it is been paid attention to, corrected or warned.
Van Riper points out that between primal and sec­ondary stuttering there is transitory stuttering. (1)

 

 

 

Транзиентното (преодно) пелтечење претста­ву­ва преоден облик помеѓу примарното и се­кун­дарното пелтечење. Ова пелтечење пока­жу­ва две основни карактеристики:

  • Пелтечењето е сè почесто и понапорно. Тен­зи­јата на мускулатурата е зголемена, а трае­њето на грчевите е продолжена. Полесните клонични грчеви од претходната фаза сè по­чес­то се мешаат со тоничните грчеви.
  • Детето станува свесно за своите говорни по­теш­котии и почнува да покажува знаци на на­прегање со цел да ги совлада грчевите. Тоа истовремено има чуство на нелагод­ност, но сè уште не развива никакви одбран­бени ме­ха­низми.

Транзиентното пелтечење не е константно, се ја­­вуваат  периоди  на  добар  говор  или полесна форма на пелтечење, па дури повремено и ис­чез­нуваат сите симптоми на пелтечењето.
Сите деца кои пелтечат не мора да поминат низ фазата на транзиентното пелтечење, понекогаш вистинското-секундарното пелтечење се разви­ва побрзо. Транзиентното пелтечење не се ја­ву­ва во оние случаи кај кои некој надворешен фак­­тор бил повод, во вид на јака траума довел до нагла промена на говорот. (3)
Секундарно пелтечење. Секундарното пелте­че­­ње е вистинско пелтечење. Може да има раз­лич­ни симптоми и различен степен на развие­ност. Враќање од овој стадиум нема како што вели Van Riper.
Карактеристики на секундарното пелтечење се:

  • кај овој вид на пелтечење имаме општа нап­на­тост на мускулите на целото тело, а по­себ­но на говорните органи;
  • детето кое пелтечи почнува да се плаши од говорот и од поедини говорни ситуации;
  • се развива свест за сопствената личност ка­ко лице кое пелтечи;
  • се јавуваат тикови и одбрамбени движења;
  • се развива дисритмија помеѓу дишењето, фо­нацијата, артикулацијата, говорно-мис­лов­ниот тек;
  • пелтечењето има повратно дејство на психа­та на детето заради што се затвора синџи­рот: страв од говор-поизразено пелтечење, пои­зразено пелтечење-поголем страв од го­во­рот.

Секундарното пелтечење или стварното пел­те­че­ње се манифестира со општа мускулна напна­тост на целото тело, посебно на говорните орга­ни, страв од говор и одделни говорни ситуации, со појава на тикови и одбранбени движења, не­склад меѓу дишењето, фонацијата, артикула­цијата и говорно-мисловниот тек, како и со дла­бо­ка свест за себе како лице кое пелтечи.
Пелтечењето се раѓа во свеста на поединецот ду­ри тогаш кога тој сам ќе постане свесен дека со неговиот говор нешто не е во ред, кога ќе почне да обрнува внимание на сопствениот на­чин на изговор и кога заради него ќе се чув­ству­ва обесхрабрен.
Абруптно пелтечење. Под абруптно пелтечење се подразбира, изненадна, нагла појава на пел­те­чење, односно силен продор на големи го­вор­ни тешкотии кои во драстична форма го пре­ки­нале нормалниот говор.

Абруптното пелтечење може да се јави во секо­ј животен период, но е карактеристично за многу раната возраст (од првата до третата година од животот) и пубертетот. Тоа претставува ненор­мал­но зголемена афективна реакција на лич­нос­та на физичката или психичката траума. Абруп­тно­то пелтечење е нагло, изненадно, остро, са­мо една до две седмици. Тоа сè уште не е усло­ве­­но, затоа што во тој период нема време да се фор­мираат нови, погрешни говорни автома­тиз­ми. Поводот за абруптното пелтечење е скоро секогаш познат.
Пелтечењето се создава на подлогата на конс­ти­туцијата на личноста која е предиспонирана за пелтечење. Според мислењето на Влади­са­в­ље­виќ (1982), најверојатно со акумулација на наследните особини, од колено на колено, до­а­ѓа­ат до израз некои помалку вредни особини на говорниот механизам и јазичкиот систем на чија подлога, под посебни околности, може да се појави пелтечењето. (1, 3)

 

Transitory stuttering is changing type between primal and secondary stuttering. This type has two main features:

  • Stuttering is more frequent and tiresome. Mus­cle tension is enlarged, and spasm duration is prolonged. Mild clonic spasm from the previ­ous phase is mixed with the tonic spasm.
  • The child is aware of the speech difficulties and starts showing signs of exerting in order to overcome spasm. In the same time unpleasant feeling is present, but still without any defense mechanism.

Transitory stuttering is not constant, there are peri­ods of good speech, or milder form of stuttering, or even temporary disappearing of all stuttering symptoms. Not all children who suffer have to pass the transitory phase, because sometimes the real stuttering develops quickly. Transitory stut­tering does not appear in those cases where some external factor was the motive, and strong trauma brought to rapid change of speech. (3)
Secondary stuttering-Secondary stuttering is real stuttering. It may differ in symptoms and degrees. Van Riper says: “No turning back from here on”. Characteristics of secondary stuttering are:

  • Tension on all body muscles, especially on the speech organs;
  • The child is getting afraid of the speech and some speech situations;
  • Self awareness as stuttering person is being developed;
  • Tics and defense movements appear;
  • There is presence of disrhythm between breath­ing, phonation, articulation and speech- thinking process;
  • Stuttering has feed-back on child psyche, so the circle closes: fear of speech-worse stutter­ing, worse stuttering- more fear of speech.

Secondary (real) stuttering is accompanied with: general muscle tension, particularly on speech or­gans, fear of speech and certain speaking situa­tions, presence of tics and defending movements, disharmony between breathing, phonation, articu­lation and speech-thinking process and also deep consciousness for itself as a person who stutters.
Person becomes aware of the stuttering problem even when he notices that something is wrong with his speech, when he pays attention on his own pro­nunciation, and when feels discouraged because of it.
Abrupt stuttering; Abrupt stuttering means sud­den, rapid manifestation of stuttering, actual strong penetration of big speech problems which tremen­dously interrupt normal speech.

Abrupt stuttering can be manifested at any age, but is typical for early childhood (from first to third year of life) and puberty. It is unusual enlargement of affective reaction of the person on his physical and psychological trauma. Abrupt stuttering is sudden, rapid and severe only in the first week or two. It is not conditioned yet, since there was no time to build up new wrong speech mechanism. The motive for abrupt stuttering is mostly known.
Stuttering is built up on the constitution base of a person who is prone to stuttering. According to S.Vladisavljevic (1982) probably accumulation of inherited features from one generation to the next , some of the less valuable characteristics of speech mechanism and language system get stronger on whose base under specific circumstances stuttering may appear. (1, 3)

 

 

 

 

Приказ на случај

 

Case report

Сè почесто се наоѓаме во ситуација да ни се јавуваат родители со деца кај кои се појавило пелтечењето помеѓу втората и четвртата година од животот. Заради тоа го одбравме овој случај кој сакаме да ви го прикажеме, затоа што тој ја отсликува групата на деца на оваа возраст со овој вид на говорно пореметување.

 

There are a lot of situations nowadays where par­ents are having children with stuttering problem which appears to be manifested at the age between second to fourth year. We chose this case since it has close picture of children on this particular age, with this type of speech disturbance.

 

 

 

Анализа на случајот и подготовка
за тера­пи­ја

 

Case analysis and therapy preparation

Детето Б. Д.  мајката го донела на третман кога имало 3 години и 6 месеци.
Живее во проширено семејство од 5 члена: мај­ка, татко, баба и дедо (родители на таткото). Мај­­ката е невработена, таткото работи сезон­ски, бабата и дедото се пензионери. Сите се сло­­бодни и целото внимание му го посветува­aт на детето. Живеат во поголема куќа во едно при­градско село.
Детето е првороденче, а бременоста била уред­на. Породувањето било на време ТТ-3600 грама ТД-52 см, веднаш заплакало.
Било доено девет месеци. Психомоторниот раз­вој се одвивал нор­мал­но. Не боледувало од не­кои посериозни за­бо­лувања.

Почнало да седи на 6 месеци. Првите за­би се појавиле околу 6 ме­сеци. Почнало да оди на 11 месеци. Првите збо­рови се појавиле на околу 10 месеци. Спо­ред кажувањата на мај­ка­та говорот се развивал добро сè до појавата на првите симптоми на воз­раст од околу 2 го­ди­ни и 7 месеци. Не на­ве­ду­ва некоја посебна при­чи­на како можен фак­тор кој го предизвикал по­ја­вувањето на пелте­че­њето. Во почетокот си мис­леле дека симпто­ми­те сами со текот на вре­мето ќе исчезнат, а подоцна почнале да го опо­ме­нуваат да не збо­ру­ва така.

 

Child B. D. brought for a treatment at the age of three and a half by his mother.
His family is consisted of more than his two par­ents (five members including his grandparents-his fathers` parents), unemployed mother, season-worker father and his grandparents, pensioners. They are practically free of duty and spend all their time with the child. They live in a big house, in village nearby the town.
This was the mothers’ first child birth, which hap­pened to be a normal pregnancy, without any com­plication. The child birth was in time with meas­ures BW-3600gr, BL-52 cm. The baby started crying immediately.
Breastfeeding was until nine months of age. Psy­chomotor development was normally proceeding. The child was not affected by any serious disease.

It started sitting at the age of six months, first tooth at the same time, and at the age of eleven months he be­gan making his first steps on his own. First words seemed to appear at age of ten months and went well until the first symptoms of the present situation (at around two years and seven months). The mother does not stress any particular reason as possible factor which might cause the stuttering. In the beginning they all anticipated the symptoms would fade away sponta­neously, but later they started admonishing him not to speak that way.

 

 

 

Однесување на детето при првата средба

 

Childs behavior at the first meeting

На логопедски третман доаѓаат после 10 месеци од појавата на првите симптоми. Детето доаѓа со мајката, многу е комуникативно, веднаш пос­­­тавува прашања, се врти на сите страни, бр­зо поминува од предмет на предмет, од тема на тема. Говорот е изразено дисфлуентен со нару­ше­но говорно дишење и појава на клонично-то­нич­ни грчеви, остава слика како да се гуши во говорот. Сака да каже сè  што знае, но не мо­же ништо да му се разбере. Мајката кажува де­ка ги препознава половина од буквите и вели де­ка е многу бистар, ама и многу тврдоглав (це­ли­от проблем за влошувањето на говорот го гледа во тврдоглавоста).
Логопедски наод: Оралната праксија-дели­мич­но добра. Вербалното памтење-добро. Артику­ла­­цијата на гласовите (р, л) е неправилна-пос­тои лабијален изговор. Синтакса-употребува ком­­­­плетна и граматички правилна реченица. Реч­­никот е богат. Ритамот и темпото на говорот нарушени со појава  на  клонично-тонични гр­че­ви на секој втор збор со впечатливо движење на главата нагоре. Детето не е свесно за говор­на­та по­тешкотија и не ги избегнува говорните си­туа­ции. Говорното дишење е нарушено. При­­­су­тен е и говор при инспириум. Според Рај­лие­ви­от тест за испитување на пелтечењто се ра­бо­ти за тежок облик на пелтечење.
Направени се и останатите специјалистички прег­­­­леди: невролошки наод б.о.; ОРЛ-наод-уре­ден; психолошки наод: интелигенцијата на де­те­то е просечна, емоционално лабилно со поиз­ра­зено хиперактивно однесување. Целокупната клинич­ка слика укажува на пре­фор­сирано дете кое е со просечни интелек­туал­ни способности, а зборува и се однесува како дете на поголема воз­раст.

Логопедски третман. Еден од основните и нај­битните услови за позитивен тек на третманот е воспоставување на добар контакт со детето, стек­нување на доверба и намалување на хипер­ак­тиното однесување.

  • Во почетокот детето слуша спор говор од стра­­на на логопедот со кратки и појмовно јас­­ни реченици. Целокупниот логопедски трет­­­ман е организиран да се изведува низ игра. Целта на третманот е потполно осло­бо­дување на детето и подолго задржување на вниманието на еден предмет.
  • Почнуваме со вежби за дишење и споро пов­­торување на кратки реченици, онолку кол­ку што може и сака детето.
  • Полека воведуваме повторување на кратки приказни низ слики и почнуваме да водиме дијалог со детето, низ прашања во врска со научената приказна. Целокупниот третман и понатаму го изведуваме со спор говор. Од де­тето бараме да црта и да зборува за она што нацртало (методот на Чевељева). Рач­на­та активност ги стимулира кортикалните цен­три за говор, допринесува за стабили­зи­ра­ње на церебралната доминантност и го автоматизира правилното работење на мо­тор­ните импулси за говор.

Во третманот воведуваме и психомоторни веж­би прилагодени за неговата возраст.
Исто така во целокупниот тек на третманот ја во­ведуваме и мајката, од неа бараме активно да учествува во вежбите, да не го опоменува де­те­то за време на неговиот говор и цело­куп­ното свое однесување да го прилагоди на ситуа­ци­ја­та во која се наоѓаат со детето.

  • Почнуваме паралелно да работиме на изго­во­рот на гласовите (р, л).
  • Паралелно со прифаќањето и совладува­ње­то на горенаведените вежби, постепено во­ве­дуваме употреба на шум во говорот. Го­во­­рот почнува полека да се стабилизира. Има­­ме подолги периоди на добар говор, но и повторно враќање на пелтечењето но во по­лесен облик.

Во меѓувреме додека траат вежбите во семеј­ство­то се раѓа нов член, помало братче. Обврс­ки­те на мајката се зголемуваат, таа не е во мож­ност цело време да биде со детето и постојано да го учи како да се однесува, детето добива по­веќе слобода и подолго време по­ми­ну­ва играјќи на улица со своите врсници.

На веж­бите доаѓа сè порелаксиран, хиперак­тив­нос­та е драстично на­малена. Во меѓувреме ги до­биваме и автома­ти­зираме гласовите (р, л), орал­на­та праксија се подобрува, говорот стану­ва сè подобар и по­до­бар, грчевите стануваат сè по­рет­ки. Говорните вежби ги сведуваме на мини­мум, доаѓаат еднаш месечно. Говорот е сè по­до­бар, грчевите целос­но исчезнуваат. После две­годишен логопедски трет­ман со извесни пау­зи, говорот се стабили­зи­ра и пелтечењето ис­чез­ну­ва.
Во моментот детето е четврто одделение, нема пелтечење, флуентноста на говорот е нормална. Во училиштето покажува просечни резултати, оценките му се меѓу 3 и 4. Зачудувачкото поз­на­вање на некои работи несвојствени за него­ва­та возраст на почетокот биле резултат на пре­фор­­сираноста на детето од страна на преам­би­циоз­ната мајка и кое довело до појава на пел­те­че­њето.

They come for a speech therapy after ten months from the appearance of first symptoms. The child is brought by his mother. It shows good communi­ca­tion, asks questions, turns around, and jumps from one object to another, changing themes…
The speech is explicitly non-fluent, with distracted speech breathing, and appearance of clono-tonic spasm, which gives an impression of loosing breath while speaking. Simply: he makes effort for narrating everything he knows, but it is difficult to understand it. The mother gives an information her son knows half of the alphabet, he is pretty smart, but too stub­born in the same time (she stresses his stubbornness as a reason of his worse speech).
Therapist statement: Oral practice is partially good. Verbal memory is good. Articulation of sounds “R” and “L” is impaired in a form of bila­bial pronuncia­tion. Syntax- uses complete and grammatically cor­rect sentence. Vocabulary is rich. Rhythm and rate are damaged and with pres­ence  of  clono-tonic spasm on every second word and obvious movement of the head upward. The child isn’t aware of his speech condition and does not avoid speech situa­tions. Respiration act during conversation is im­paired, and also there is presence of speech while inhaling. According to Rally test it is a severe form of stuttering.
Specialties check ups were made: Neurological status-normal, psychological status: average IQ, emotional liability with obvious hyperactive be­hav­ior. Clinical status in general shows “forced” child with average intellectual abilities, who talks and be­haves as one above his age.

Speech therapy: One of the basic and one of the major criteria for positive course is establishing of good contact with the child, achieving confidence and reducing hyperactive behavior.

  • In the beginning the child listens to a lingering speech which is full of short and conceptually clear sentences. The realization is through game. Treatment aim is complete child releas­ing and longer holding of attention on one ob­ject.
  • In continuance respiration exercises and slow repeating of short sentences is introduced(as much as the child is able and willing to coop­erate).
  • Slowly the theme is transferred on short stories through pictures and beginning a dialog with the child through questions concerning the learned story. The treatment in general is held in slow manner. The child is asked to draw and talk about it (Cheveljeva method). Manual ac­tivity stimulates speech centers in the cortex, contributes for cerebral domination stability and automates regular motor speech impulse labor.

Parts of the treatment are age adjusted psycho-motor exercises. The mother is part of a whole treatment, and in the same time she is asked to participate in the exercises, to avoid admonition while the child is speaking, and to adjust her per­sonal behavior to the situation they both participate in.

  • In the same time work is concentrated on reach­ing proper pronunciation of “R” and “L” sounds.
  • As the child accepts and accomplishes previ­ous exercises, murmur is introduced in speech. Speech starts to stabilize slowly. There are longer periods of good speech, but form of milder stuttering is also present.

Meanwhile in the family there is childbirth. The mother has bigger obligations with the smaller brother, and she is not able to spend all the time with her first child teaching him how to behave. The child gets more freedom, and spends more time in the streets playing with his friends.

He comes to a treatment more relaxed, with minor manifestation of hyperactivity. In the same time cor­rection of the two problematic sounds (R, L) is achieved, oral practice is improving, speech is get­ting better, and convulsions are rear. Speech exer­cises are minimized to once a month. Speech is bet­ter, convulsions are disappearing. After two years of treatment with certain pauses the speech is stabi­lized, stuttering disappeared. In the moment the child is fourth grade, doesn’t stutter and has normal flu­ency. He shows average school results (marks are three to four). Astonishing knowledge not specific for his age was a result of being forced by his too ambitious mother, which actually led to stuttering.

 

 

 

 

 

Заклучок

 

Conclusion

Од горе прикажаниот случај на пелтечење кај де­те во почетен стадиум може да се заклучи де­ка во рехабилитацискиот третман е потребно:

  • Навремено започнување со рехабили­тацис­ки третман заради благовремено стабилизи­ра­ње на говорното нарушување и спре­чу­ва­ње на автоматизирањето на погрешните го­вор­ни навики.
  • Соработка меѓу логопедот и родителот во от­­­кривање и отстранување на ситуа­ци­и­­те кои довеле до појава на пелтечењето и креи­рање поволна семејна атмосфера која ќе му овозможи емоционална сигурност на дете­то.
  • Охрабрување детето да зборува, но не и пре­терано форсирање.
  • Стрпливо и со најголемо внимание да се слуша детето додека зборува.
  • Со појавата на првите симптоми не треба да се залажуваме дека се работи за времена сос­­­тојба која сама од себе ќе помине, туку е потребна навремена стручна помош. Ова е многу важно зашто прог­но­зата и ре­зул­­та­тите од логопедскиот трет­ман ке бидат подобри ако времето од појавата на пел­те­че­њето и започнувањето со говорната те­ра­пи­ја е помало, а доколку  вре­мето е подолго и резултатите и можнос­та за надминување на проблемот се помали.
  • Во терапевтска смисла понекогаш може да би­­де доволно само советување, а кај некои слу­чаи можеби ќе има потреба од спро­ве­ду­ва­ње соодветен третман.
  • Логопедскиот третман зависи од видот на пелтечењето и од возраста на детето.

 

From the presented case of child’s stammering in the initial stadium, it can be concluded that the rehabilitation period requires:

  • To start expeditiously with the rehabilitation treatment due to accurate stabilization of speech disorders and prevention of automation of wrong speech habits.
  • Cooperation between the speech therapist and parents in discovering and eliminating the situations which have brought to appearance of stammering and creating favorable family at­mosphere to provide child’s emotional secu­rity.
  • To encourage the child to speak, but not to force him/her.
  • To listen to the child’s speaking with patience and attention.
  • The appearance of the first stammering should not be considered as a temporal condition that will disappear, but needs expeditious profes­sional assistance. This is very important be­cause the prognosis and the results of speech therapy are better if the time from the appear­ance of child’s stammering and the beginning of the speech therapy treatment is shorter. The longer the period, the fewer results and possi­bilities for outgoing the problem.
  • In the speech therapy sense, sometimes only consultation is enough, but some cases need carrying out an appropriate treatment.
  • Speech therapy treatment depends on the type of stammering and the child’s age.

 

Citation:Filipova S, Poposka A, Lozanovska B, Gjurchinovska L. Case Report of Stuttering in an Initial Phase of Early Childhood. J Spec Educ Rehab 2007; 8(3-4):80-88.

   

 

   

Literatura / References

 

 

  1. Golubović S, Kašić Z. Segmentna i supraseg­men­tna organizovanost govora i poremećaj fluentnosti, BIG štampa, Beograd, str. 109-113, 2000.
  2. Perkins W. Speech Pathology, Mosby, Com. Saint Louis, 1971.

 

  1. Vladisavljević S. Mucanje, Logopedija II, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, str.3-59, 1982.

 

Share

Follow Us



FacebookTwitterLinkedinWikiBlogger

Share Us

MySpaceTwitterStumbleuponGoogle BookmarksRedditLinkedInMixxRSS FeedPinterest
 

Journal metrics

Publish with JSER

Indexed in