JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 49264
НИВОТО НА РАЗВОЈОТ НА МИСЛОВНИТЕ ОПЕРАЦИИ КАЈ ДЕЦАТА СО ГОВОРНИ ТЕШКОТИИ
Силвана ФИЛИПОВА1
Завод за рехабилитација на слух, говор и глас - Скопје1 |
|
DEVELOPMENTAL LEVEL OF THINKING OPERATIONS AT CHILDREN WITH SPEECH IMPAIRMENTS
Silvana FILIPOVA1
Institute for Rehabilitation of Speech, Voice and Hearing – Skopje1 |
|
|
|
Вовед |
|
Introduction |
Стадиум на конкретни операции. Во овој стадиум кој почнува од 7-8-та и трае до 11-12-тата година се случуваат значајни промени во развојот на детското мислење и интелигенција. Уште во своите најрани трудови, Пијаже објаснил дека детското мислење станува социјализирано, а поради тоа престанува да биде егоцентрично. Тоа значи дека детето во судирот со идеите на своите врсници може да дојде до сознание дека постојат и други аргументи за одредена појава, па ако тие се појаки од неговите, тоа ги прифаќа (2). |
|
Specific operation level. The important changes in child’s thinking and intelligence development happen at this level (beginning at the age of 7-8, and lasts until the age of 11-12). In his early science works Piaget explained that: the child’s thinking becomes socialized, and as a result of it stops being egocentric. It means that: if the child is present in a situation where fight of ideas is held between his peers, it may get to a different conclusion as a result of stronger arguments for specific matter and as result of it to accept them (2). |
Метод |
|
Method |
|
|
|
Во истражувањето се опфатени вкупно 120 испитаници со говорни тешкотии на возраст од 5,5 - 12 години. При изборот на испитаници според возраста од 5,5-6,5 до 11-12 години, земени се испитаници од секоја календарска возраст последователно по 30 испитаника, за да може сосема точно да се воочи почетокот на конкретно-оперативното мислење, односно преминот од предоперационално мислење во конкретни операции. |
|
In this survey were covered 120 examinees at the age between 5, 5 - 12 years with speech disabilities. Individuals from every age between 5,5-6,5 and 11-12 years are chosen intentionally so that the beginning of concrete-operative thinking may be noticed. (This means - aisle from preoperational thinking towards thinking in concrete situations). |
|
|
|
Резултати |
|
Results |
Од слика бр. 1 може да се види дека само 20% од децата со говорни тешкотии на 5,5-6,5-годишна возраст биле успешни на задачите на конзервација на кореспонденција на две низи, 43,3% на 7,5-8,5-годишна возраст, 66,7% на 9,5-10,5-годишна возраст и исто така 66,7% на 11-12 години од испитаниците биле успешни, односно ги совладале операциите на кореспонденција на две низи и го достигнале нивото III - оперативна кореспонденција, односно просторните трансформации ги корегираат со операција во обратен правец на ментално ниво, т.е. ја совладале реверзибилноста. |
|
From the figure number 1 may be seen that only 20% of the children with speech disorders at the age of 5,5-6,5 were successful on the task about conservation of correspondence of two lines, 43,3% at the age of 7,5-6,5, 66,7% at the age between 9,5- 10,5 and 66,7% at the age of 11-12 were successful, which means that they solved correspondence of two lines and reached |
Сликаон бр. 1 Конзервација на кореспонденција на две низи во однос на возраста |
|
Figure 1.Conservation of correspondence of two lines considering the age |
|
|
|
На слика бр. 2 прикажани се резултатите од задачите на конзервација на должина во однос на возраста. |
|
In the second figure results from the conservation of length task considering the age are shown. |
Слика бр. 2 Конзервација на должина во однос на возраста |
|
Figure 2. Conservation of length considering the age |
Слика бр. 3 Конзервација на количина во однос на возраста |
|
Figure 3. Conservation of length considering the age |
|
|
|
Од слика бр. 3 може да се види дека од испитаниците со говорни тешкотии само 6.6% на возраст од 5,5-6,5 години биле успешни на задачите на конзервација на количина, 20% на возраст од 7,5-8,5 години, 66.7% на возраст од 9,5-10,5 години и 63.3% на возраст од 11-12 години биле успешни, односно го достигнале нивото III – конзервација на количина.
|
|
From the third figure may be seen that only 6,6% of the examinees with speech disorders at the age of 5,5- 6,5 were successful of conservation of quantity task, 20% at the age of 7,5-8,5 were successful, 66,7% at the age of 9,5-10,5 and 63,3% at the age of 11-12 were successful, meaning they reached level III – conservation of quantity. |
Слика бр. 4 Конзервација на тежина во однос на возраста |
|
Figure 4. Conservation of weight considering the age |
Слика бр. 5 Конзервација на волумен во однос на возраста |
|
Figure 5. Conservation of capacity considering the age |
|
|
|
На слика бр. 5 прикажани се резултатите на задачите на конзервација на волуменот во однос на возраста.
|
|
On the fifth figure results from the conservation of capacity task are shown. |
Слика бр. 6 Серијација во однос на возраста |
|
Figure number 6. Seriation considering the age |
|
|
|
Од слика бр. 6 може да се види дека со возраста на испитаниците се подобруваат и резултатите на задачите на серијација, односно најслаби резултати има на возраст од 5,5-6,5 години, а најдобри на возраст од 11-12 години.
|
|
Considering the age individuals improve the results for the task of seriation as they grow up, and it happens to show weakest results at the age of 5, 5-6, 5, and the best at the age of 11-12. |
Слика бр. 7 Класификација во однос на возраста |
|
Figure 7. Classification considering the age |
||
|
|
|
||
Дискусија |
|
Discussion |
||
|
|
|
||
Резултатите од истражувањето покажаа дека со зголемување на возраста на испитаниците растат и просечните постигнувања на задачите за испитување на мисловните операции, односно возраста позитивно влијае врз резултатите на задачите за испитување на мисловните операции. |
|
Results have proved that growing up for the examinees means improving the average achievement on the tasks for thinking operations, which means the age has positive influence on the results for thinking operations. |
||
|
|
|
||
Заклучоци |
|
Conclusions |
||
|
|
|
||
Од претходно прикажаните резултати може да се заклучи дека:
4. Доцнењето во усвојувањето на мисловните операции кај испитаниците со говорни тешкотии најочигледно е кај усвојувањето на конзервација на количина, конзервација на тежина и конзервација на волумен. |
|
According to previous results it may be concluded that:
1. Age advancement influences the improvement of the results for thinking operations. |
||
|
|
|
||
Citation:Filipova S, Popovska A, Shoster D, Gjurchinovska L. Developmental Level of Thinking Operations at Children with Speech Impairments. J Spec Educ Rehab 2008; 9(3-4):39-50. |
||||
|
||||
Литература / References |
|
|
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
Related Articles
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE