На покана од Едукациско-рехабилитацискиот факултет од Загреб, Република Хрватска, од 11 до 13 мај 2012 година, 13 студенти од првиот и вториот циклус на студии на Институтот за дефектологија учествуваа на Четвртиот меѓународен студентски конгрес на студентите од едукациска рехабилитација под назив „Еднакви во различноста“ кој се одржа на кампусот Боронгај во Загреб. Конгресот го организираа Едукациско-рехабилитацискиот факултет од Универзитетот во Загреб и студентите од прва година на овој факултет. Покрај студентите од Хрватска учествуваа и студенти од Македонија, Србија, Словенија и Босна и Херцеговина. Во текот на април и мај 65 студенти работеа под менторство на нивните наставници и соработници на изготвување на 46 излагања презентирани пред нивните колеги.
На отварањето поздравен говор одржаа деканот на Едукациско-рехабилитацискиот факултет од Загреб, проф. д-р Љиљана Микшај-Тодоровиќ, доц. д-р Анте Билиќ-Прциќ, претставник од Канцеларијата на градоначалникот, претставник од Канцеларијата на детскиот правобранител, асс. м-р Наташа Станојковска-Трајковска како претставник на Институт за дефектологија од Скопје, претставник на студентите од Србија, како и проф. д-р Зрињка Станчиќ, претседателот на Здружението на некогашните студенти на едукациска рехабилитација. Сите тие укажаа на важноста на ваквите средби за размена на искуствата на студентите на полето на теоријата и практиката од областа на едукацијата и рехабилитацијата на лицата со инвалидност, на важноста за развивање на комуникациските вештини и персонални карактеристики на студентите, како и другарувањето помеѓу младите луѓе со бројни културни и обичајни разлики.
Во пленарниот дел студентите проследија четири интересни и корисни предавања од професори од Едукациско-рехабилитацискиот факултет во Загреб.
Организаторот понуди четири теми за работа на студентите:
-
Инклузивна едукација и рехабилитација која ги опфаќа: потешкотиите во учењето, интелектуалните оштетувања, нарушувањата од аутистичен спектар, правата на човекот и етичките прашања, службите на поддршка во заедницата, дијагностиката и процената, раната интервенција, професионалната рехабилитација и вработување, самовработувањето, квалитетот на животот, транзицијата и стареењето, системот на поддршка на студентите со инвалидност, менаџментот во подобрување на правата на лицата со инвалидност.
-
Оштетување на видот која ги опфаќа: процената и програмите, инклузивната едукација и рехабилитација на лицата со оштетен вид, раната интервенција и улогата на родителите во рехабилитацијата на лицата со оштетен вид, новите достигнувања во развојот на рехабилитацијата на лицата со оштетен вид, асистивната и рехабилитациската технологија.
-
Моторни нарушувања, хронични заболувања и арт-терапија која ги опфаќа: раната развојна рехабилитација, епидемиологијата, филозофијата на образованието, психосоцијалната онкологија, креативната терапија, арт/експресивните психотерапии и комплементарните потпорни терапии, интердисциплинарноста и рехабилитациската медицина, асистивната и рехабилитациската технологија.
-
Останати теми
Студентите имаа можност за усни излагања, постер-презентации и учество без излагање. Сите студенти од Институтот за дефектологија имаа усни излагања. На Конгресот учествуваа 6 студенти од првиот и 7 од вториот циклус, сите од насоката Оштетување на слухот. Студентите работеа под менторство на проф. д-р Ристо Петров, проф. д-р Зора Јачова и асс. м-р Наташа Станојковска-Трајковска, а во текот на трите работни дена во Загреб беа придружувани од асс. м-р Наташа Станојковска-Трајковска и асс. м-р Александра Каровска-Ристовска. Студентите од Институт за дефектологија презентираа вкупно осум излагања кои кај аудиториумот предизвикаа интерес и беа проследени со дискусија и бројни прашања.
|
|
By invitation of the Faculty of Educational Rehabilitation in Zagreb, Croatia, 13 students from first and second cycle of studies from the Institute of Special Education and Rehabilitation attended the Fourth International Student Congress of Students of Educational Rehabilitation. The congress was held in the period between 11 and 13 May 2012, under the title "Equal in Diversity” at Borongaj campus in Zagreb. It was organized by the Faculty of Education and Rehabilitation at the University of Zagreb and the first year students of this institution. Besides the students from Croatia participated also students from Macedonia, Serbia, Slovenia and Bosnia and Herzegovina. During April and May, 65 students worked under the mentorship of their teachers and associates in the preparation of 46 lectures presented to their colleagues.
The opening speech was held by the Dean of the Faculty of Education and Rehabilitation in Zagreb, Prof. Ljiljana Mikshaj-Todorovikj PhD, Ass. Prof. Ante Bilikj-Prcikj PhD, a representative from the Mayor’s office, a representative from the office for children's ombudsman, Ass. Natasha Stanojkovska-Trajkovska MA, representing the Institute of Special Education and Rehabilitation in Skopje, representative for the students from Serbia, and Prof. Zrinjka Stanchikj PhD, the President of the Association of Former Students of Educational Rehabilitation. They all acknowledged the importance of such meetings for exchanging experiences among students in the field of theory and practice of education and rehabilitation of persons with disabilities, and developing communication skills and personal characteristics of students and friendships among young people with numerous of cultural and traditional differences.
During the plenary, the students attended four interesting and useful lectures of professors from the Faculty of Education and Rehabilitation in Zagreb.
The organizer offered four themes for the work of students:
-
Inclusive education and rehabilitation that includes learning disabilities, intellectual impairment, disorders from the autistic spectrum, human rights and ethical issues, the services of community support, diagnostics and assessment, early intervention, vocational rehabilitation and employment, self employment, quality of life, transition and aging, system of students support with disabilities, management in improving the rights of persons with disabilities.
-
Vision impairment which includes assessment and programs, inclusive education and rehabilitation of the visually impaired, early intervention and the role of parents in the process of rehabilitation of the visually impaired, new advances in the development of rehabilitation for persons with visual impairments, assistive and rehabilitation technology.
-
Motor disorders, chronic diseases and art therapy that includes an early developmental rehabilitation, epidemiology, philosophy of education, psychosocial oncology, creative therapy, art/expressive psychotherapies and supportive complementary therapies, and interdisciplinary rehabilitation medicine, rehabilitation and assistive technology.
-
Other topics
The students had the opportunity to exhibit verbal presentations, poster presentations and also take participation without presentation. All students from the Institute of Special Education and Rehabilitation held verbal presentations. At the congress participated 6 students from first cycle and 7 from second cycle of studies at the Hearing Impairment department of this Institute. The students worked under the mentorship of Prof. Risto Petrov, PhD, prof. Zora Jachova PhD and Ass. Natasha Stanojkovska Trajkovska, MA. During their three days stay in Zagreb, they were accompanied by Ass. Natasha Stanojkovska Trajkovska MA and Ass. Alexandra Karovska Ristovska MA. The students from the Institute of Special Education and Rehabilitation presented a total of eight presentations that aroused interest among the audience and were followed by discussion and numerous of questions. |