JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 27121
IV МЕЃУНАРОДЕН КОНГРЕС НА СТУДЕНТИТЕ ОД ЕДУКАЦИСКА РЕХАБИЛИТАЦИЈА, ЗАГРЕБ,
Универзитет „Св. Кирил и Методиј“
Примено:10.07.2012
|
|
FOURTH INTERNATIONAL CONGRESS OF THE STUDENTS FROM THE EDUCATIONAL REHABILITATION
Natasha STANOJKOVSKA-TRAJKOVSKA
University “Ss Cyril and Methodius”
Received: 10.07.2012 |
На покана од Едукациско-рехабилитацискиот факултет од Загреб, Република Хрватска, од 11 до 13 мај 2012 година, 13 студенти од првиот и вториот циклус на студии на Институтот за дефектологија учествуваа на Четвртиот меѓународен студентски конгрес на студентите од едукациска рехабилитација под назив „Еднакви во различноста“ кој се одржа на кампусот Боронгај во Загреб. Конгресот го организираа Едукациско-рехабилитацискиот факултет од Универзитетот во Загреб и студентите од прва година на овој факултет. Покрај студентите од Хрватска учествуваа и студенти од Македонија, Србија, Словенија и Босна и Херцеговина. Во текот на април и мај 65 студенти работеа под менторство на нивните наставници и соработници на изготвување на 46 излагања презентирани пред нивните колеги.
Во пленарниот дел студентите проследија четири интересни и корисни предавања од професори од Едукациско-рехабилитацискиот факултет во Загреб.
Студентите имаа можност за усни излагања, постер-презентации и учество без излагање. Сите студенти од Институтот за дефектологија имаа усни излагања. На Конгресот учествуваа 6 студенти од првиот и 7 од вториот циклус, сите од насоката Оштетување на слухот. Студентите работеа под менторство на проф. д-р Ристо Петров, проф. д-р Зора Јачова и асс. м-р Наташа Станојковска-Трајковска, а во текот на трите работни дена во Загреб беа придружувани од асс. м-р Наташа Станојковска-Трајковска и асс. м-р Александра Каровска-Ристовска. Студентите од Институт за дефектологија презентираа вкупно осум излагања кои кај аудиториумот предизвикаа интерес и беа проследени со дискусија и бројни прашања.
|
|
By invitation of the Faculty of Educational Rehabilitation in Zagreb, Croatia, 13 students from first and second cycle of studies from the Institute of Special Education and Rehabilitation attended the Fourth International Student Congress of Students of Educational Rehabilitation. The congress was held in the period between 11 and 13 May 2012, under the title "Equal in Diversity” at Borongaj campus in Zagreb. It was organized by the Faculty of Education and Rehabilitation at the University of Zagreb and the first year students of this institution. Besides the students from Croatia participated also students from Macedonia, Serbia, Slovenia and Bosnia and Herzegovina. During April and May, 65 students worked under the mentorship of their teachers and associates in the preparation of 46 lectures presented to their colleagues. The organizer offered four themes for the work of students:
The students had the opportunity to exhibit verbal presentations, poster presentations and also take participation without presentation. All students from the Institute of Special Education and Rehabilitation held verbal presentations. At the congress participated 6 students from first cycle and 7 from second cycle of studies at the Hearing Impairment department of this Institute. The students worked under the mentorship of Prof. Risto Petrov, PhD, prof. Zora Jachova PhD and Ass. Natasha Stanojkovska Trajkovska, MA. During their three days stay in Zagreb, they were accompanied by Ass. Natasha Stanojkovska Trajkovska MA and Ass. Alexandra Karovska Ristovska MA. The students from the Institute of Special Education and Rehabilitation presented a total of eight presentations that aroused interest among the audience and were followed by discussion and numerous of questions. |
|
|
|
Адреса за кореспонденција: |
|
Corresponding address: |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE