JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 12743
РИЗИК ФАКТОРИ И РАН РАЗВОЈ КАЈ ДЕЦА РОДЕНИ СО АСИСТИРАНО ОПЛОДУВАЊЕ
Милена МИЛИЧЕВИЌ1,
Среќко ПОТИЌ1,
Веселин МЕДЕНИЦА1,
Марија ЦАКИЌ2
Висока медицинска школа „Милутин Миланковиќ“, Белград, Република Србија1 Институт за специјална едукација и рехабилитација, (постдипломски студии) Филозофски факултет, Универзитет „Св. Кирил и Методиј“,
Скопје, Република Македонија2 |
|
RISK FACTORS AND EARLY DEVELOPMENT OF CHILDREN BORN WITH AN ASSISTED FERTILIZATION
Milena MILICHEVIKJ1,
Srečko POTIKJ1,
Veselin MEDENICA1,
Marija CAKIKJ2
|
||
Примено: 03.04.2011
Прифатено: 14.05.2011
UDK: 159.922.72:618.5-089.888.61
|
|
Recived: 03.04.2011
Accepted: 14.05.2011
Review article
|
||
Резиме |
|
Abstract |
||
|
|
|
||
Целта на овој труд е да се изнесе прегледот на систематската литература, на приложените истражувања во областа на ризик факторите и тешкотиите во раниот развој кај децата родени со асистираното оплодување, да се систематизира постоечкото знаење во оваа поле и да се лоцираат факторите на важност за раната интервенција.
Со цел да се проценат објавените податоци за ризик факторите и раниот развој на децата родени по асистирано оплодување, направено е истражување на обемна литература за да се идентификуваат објавените документи поврзани со исходот од акушерските и неонаталните бремености по користење на асистирана и репродуктивна технологија, зачестеноста на мултиплицираната бременост и ризикот од предвременото породување, неонаталниот статус, просечната развиеност, тежината при раѓање, резултатите од невролошки развој, раниот когнитивен и моторен развој.
Прифаќајќи ги овие резултати, може да се заклучи дека сите овие информации треба да бидат достапни за паровите заинтересирани за третманот со aсистивнa репродуктивна технологија (АРТ). Успехот на раната интервенција е директно поврзан со навременото детектирање и испитување кое му претходи на овој третман и базираноста врз креирање на индивидуални програми и проценка на ефектите од третманот. |
|
The aim of this paper is to present a systematic literature review of the researches conducted in the area of risk factors and difficulties in the early development of children born after assisted conception, to systematize current knowledge in this field and allocate the factors of importance for the early intervention.
In order to evaluate the published data on risk factors and early development of children born after assisted conception, an extensive literature search was conducted to identify the published papers related to the obstetric and neonatal outcome of pregnancies after assisted reproduction technology, the incidence of multiple pregnancy and the risk of preterm delivery, the neonatal status, the mean gestational age, the average birth weight, the neuro-developmental outcomes and early cognitive and motor development.
Accepting this research results, it can be concluded that all of these information should be available for couples seeking an Assisted Reproductive Technology (ART) treatment. The success of the early intervention is directly related to the early detection and assessment that precedes this treatment, creating individual programs and evaluation of the effects of the treatment. |
||
|
|
|
||
Citation:Milichevikj M, Potikj S, Medenica V, Cakikj M. Risk Factors and Early Development of Children Born With an Assisted Fertilization. J Spec Educ Rehab 2011; 12(3-4):33-49. doi: 10.2478/v10215-011-0010-x |
||||
|
||||
|
Keywords: assisted reproduction techniques, in vitro fertilization, risk factors, early development. |
|||
|
|
|
||
Адреса за кореспонденција: e-mail: mileninaadresa@gmail.com |
|
Milena MILICHEVIKJ
ul. Kneza Višeslava 27
11000 e-mail: mileninaadresa@gmail.com |
||
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE