JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 65154
ЗНАЧЕЊЕТО НА ГРУПНАТА ТЕРАПИЈА ВО ТРЕТМАНОТ НА ПЕЛТЕЧЕЊЕТО
Даринка ШОСТЕР1
Нада ДОБРОТА ДАВИДОВИЌ1,2
Силвана ФИЛИПОВА3,4
Билјана ЛОЗАНОВСКА5
1Завод за психофизиолошки пореметувања и говорна патологија ,,Проф. др. Цветко Брајовиќ“ – Београд, Србија
2Факултет за специјална едукација и рехабилитација, Универзитет во Белград – Белград, Србија
3Завод за рехабилитација на слух говор и глас – Скопје, Македонија
4Институт за дефектологија, Филозофски факултет – Скопје, Македонија
5Завод за рехабилитација на слух, говор и глас – Битола, Македонија |
|
THE IMPORTANCE OF GROUP THERAPY USED IN THE TREATMENT OF STUTTERING
Darinka SHOSTER1
Nada DOBROTA DAVIDOVIКЈ1,2
Silvana FILIPOVA3,4
Biljana LOZANOVSKA5
1Institute for Psycho-physiological Disorders and Speech Pathology “Prof. Dr. Cvetko Brajoviкј”-
2Faculty of Special Education and Rehabilitation - University of
3Institute for Rehabilitation of speech, hearing and voice –
4Institute of Special Education, Faculty of Philosophy - Skopje, Macedonia
5Institute for Rehabilitation of hearing, speech and voice - Bitola, Macedonia |
Вовед |
|
Introduction |
|
||
Пелтечењето претставува проблем кој е познат од многу одамна, пред повеќе од 40 векови, дури од древните Кинези, Египќани и во времето на Месопотамија. Се мисли дека Мојсие себе си се сметал за лице кое пелтечи. Манифестациите на пелтечењето зависат од индивидуалните карактеристики на развојот, од особините на личноста и од темпераментот (1). |
|
Stuttering is a problem known for a long time, for over then 40 centuries, from the time of the ancient Chinese, Egyptians and Mesopotamians. It is believed that Moses considered himself as a person who stutters. The manifestations of stuttering depend on the individual characteristics of the development and of the characteristics of the individual and its temper (1). |
|
|
|
Предмет и цел на истражувањето |
|
The object and purpose of the research |
|
|
|
Предмет на истражувањето е да се прикаже значењето на групната терапија во третманот на пелтечењето.
- испитување на ефектите на терапијата во лечењето на пелтечењето и намалувањето на говорната анксиозност во ситуациите кои би можеле да бидат контролирани во стационарни услови; |
|
The aim of this research is to show the importance of group therapy in the treatment of stuttering.
- testing the effects of therapy in the treatment of stuttering and reducing speech anxiety in situations that could be controlled in stationary conditions; |
|
|
|
Примерок |
|
Sample |
|
|
|
Во истражувањето опфатени се 13 пациенти, вклучени во 15 дневен стационарен групен третман. Во периодот меѓу тие два стационарни третмани пациентите се вклучени и во индивидуален и групен амбулантен третман. Критериумите за избор на пациентите не се строго дефинирани со оглед на тоа дека се работи за терапевтска, а не истражувачка група. Основен услов е сите да имаат говорно растројство дефинирано како пелтечење со изразена говорна анксиозност. |
|
The research covered 13 patients included in the 15-days of stationary group treatment. In the period between these two stationary treatments, the patients are involved in individual and group ambulatory treatment. The criteria for selecting patients are not strictly defined considering it is a therapeutic, rather than randomized sampling trial. The main condition is that all patients have a vocal disorder defined as stuttering with strong speech anxiety. |
|
|
|
Материјал и методи |
|
Material and methods |
|
|
|
Во испитувањето е користен објективниот говорен инструмент (проценка на говорниот статус според Fiedler, P.A. Standop, R. Stotern-Schwarzenberg, Munchen, 1978), со кој се одредува степенот и видот на говорното нарушување.
Терапискиот програм кој е спроведуван во стационарот го содржи:
Когнитивно-бихејвиоралниот дел од програмата за редукција на анксиозноста кој содржи релаксација и во неа имагинација на критичните говорни ситуации. |
|
Objective speech tool is used in this testing (evaluation of speech status under Fiedler, PA Standop, R.Stotern-Schwarzenberg, Munchen, 1978), which determines the degree and the type of speech disorder.
The therapeutic program that is implemented in the stationary includes:
Cognitive-behavioural part for the reduction of anxiety, containing relaxation and imagination of vocal critical situations. |
Резултати |
|
Results |
|
|
|
Табела 1. Приказ на пациентите како ги оцениле говорните ситуации на почетокот од првиот стационарен третман |
|
Table 1. Preview of the patients’ speech situations evaluation at the beginning of the first stationary treatment |
|
|
|
|
||
На табелата 1 е прикажан бројот на пациентите кои ги користеле оценките од 100 до 10 СУД единици за 18 говорни ситуации на почетокот од првиот стационарен третман. Од табелата може да се забележи дека пациентите наголемата оценка од 100 СУД единици дале за следните ситуации:
Исто така од табелата може да се забележи дека најголем број од пациентите на почетокот од третманот најчесто ги оценувале говорните ситуации користејќи ги оцените од 50 до 100 СУД единици. Анксиозноста на пациентите се движела од умерена кон максимална анксиозност во речиси сите 18 говорни ситуации. |
|
Table 1 shows the number of patients who used the scores between 100 and10 SUD units in 18 speaking situations at the beginning of the first stationary treatment. From the table can be seen that the patients give the highest mark of 100 SUD units in the following situations:
From the table we can see that most of the patients usually evaluated the speech situations using the rate from 50-100 SUD units at the beginning of the treatment. The patients’ anxiety ranged from moderate to maximum anxiety in almost all 18 speech situations. |
|
|
|
Табела 2. Приказ на пациентите како ги оцениле говорните ситуации на крајот од првиот стационарен третман |
|
Table 2. Preview of the patients’ speech situations evaluation at the end of the first stationary treatment |
|
|
|
|
||
На табелата 2 е прикажан бројот на пациентите кои ги користеле оценките од 100 до 10 СУД единици за 18 говорни ситуации на крајот од првиот стационарен третман. Од табелата може да се забележи дека ниеден пациент со највисока оценка не оценил ниту една говорна ситуација. Говорните ситуации кои на почетокот од третманот биле оценувани со највисока оценка т.е максимална анксиозност, сега се оценети со пониски оцени т.е со умерена анксиозност. Исто така од табелата може да се забележи дека поголем дел од говорните ситуации се оценувани со СУД единици од 40, 30, 20, односно со помал степен на анксиозност кога веќе пелтечењето не е пречка за нормално функционирање. |
|
Table 2 shows the number of patients who used the scores between 100-10 SUD units in 18 speaking situations at the end of the first stationary treatment. We can also see that no patient evaluated any of the speech situations with the highest grade. Speech situations at the beginning of the treatment were evaluated with the highest score i.e. maximum anxiety, and later they are evaluated with lower score i.e. with moderate anxiety. From the table we may also note that most speech situations are evaluated with 40, 30, 20 SUD units, or with less degree of anxiety once the stuttering is not an obstacle for normal functioning. |
|
|
|
Табела 3. Приказ на пациентите како ги оцениле говорните ситуации на почетокот од вториот стационарен третман |
|
Table 3. Preview of the patients’ speech situations evaluation at the beginning of the second stationary treatment |
|
|
|
На табелата 3 е прикажан бројот на пациентите кои ги користеле оценките од 100 до 10 СУД единици за 18 говорни ситуации на почетокот од вториот стационарен третман. Од табелата може да се забележи дека најголем дел од говорните ситуации пациентите ги оценувале од 60 до10 СУД единици, односно вториот стационарен третман го започнале со постоење на умерена анксиозност. Исто така од табелата може да се забележи дека пациентите наголемата оценка од 100 СУД единици ја дале за следните ситуации:
- читање во позната група (ситуација бр.11, 1 испитаник). |
|
Table 3 shows the number of patients who used the scores between 100-10 SUD units in 18 speaking situations at the beginning of the second stationary treatment. From the table can be seen that most speech situations are evaluated from 60-10 SUD units or this second stationary treatment has began on the existence of moderate anxiety. From the table it may also be noted that patients rated with high mark of 100 SUD units in these following situations:
- reading for a familiar group (situation No11, 1 examinee). |
|
|
|
На табелата 4 е прикажан бројот на пациентите кои ги користеле оценките од 100 до 10 СУД единици за 18 говорни ситуации на крајот од вториот стационарен третман. Од табелата може да се забележи дека пациентите поголемиот број на говорни ситуации ги оцениле со оценки кои го означуваат најмалиот степен на анксиозно реагирање. |
|
In Table 4 is shown the number of patients who used the scores between 100 and 10 SUD units in 18 speaking situations at the end of the second stationary treatment. From the table can be seen that the patients most of the speaking situations evaluated with grades representing the smallest degree of anxiety reaction. |
|
|
|
Табела 4. Приказ на пациентите како ги оцениле говорните ситуации на крајот од вториот стационарен третман |
|
Table 4. Preview of the patients’ speech situations evaluation at the end of the second stationary treatment |
|
|
|
|
||
|
||
Слика 1. Приказ на пациентите како ги оцениле говорните ситуации на почетокот на првиот и крајот на вториот стационарен третман |
|
Figure 1. Preview of the patients’ speech situations evaluation at the beginning of the first and the end of the second stationary treatment |
На слика 1 графички е прикажана збирната проценка на анксиозноста во СУД единици на почетокот од првиот и крајот од вториот стационарен третман. Од графиконот може да се забележи дека постои значајно смалување на анксиозноста за сите говорни ситуации на толерантно ниво. Ако ги погледнеме поединечно сите говорни ситуации ќе забележиме дека анксиозноста особено се намалила кај говорните ситуации 1, 2, 3, 5, 11, 13 и 18 кои на почетокот од првиот третман биле оценети со највисока оцена за присуство на анксиозност. |
|
In figure 1 the graphic shows the summary assessment of anxiety expressed in SUD units at the beginning of the first and at the end of the second stationary treatment. From the graph can be seen that there is a significant anxiety reduction for all speech situations on a tolerable level. If we look at individual situations, we’ll notice that anxiety is notably reduced in the speech situations 1, 2, 3, 5, 11, 13 and 18 that at the beginning of the first treatment were assessed with the highest score for presence of anxiety. |
|
|
|
Дискусија |
|
Discussion |
|
|
|
Резултатите од истражувањето покажаа дека групниот стационарен третман има огромна значајност во намалувањето на анксиозноста кај пациентите кои пелтечат. Кај лицата што пелтечат говорната анксиозност во одредени ситуации може да добие фобични размери, да доведе до појава на ниско ниво на самодоверба, намален праг на толеранција на фрустрациите, како и изразена тенденција кон социјално повлекување. Се смета дека ова однесување се развило секундарно во однос на говорните проблеми и дека претставува научено емоционално однесување асоцирано од пелтечењето. Кога се изразени овие секундарни емоционални проблеми во голема мерка ја отежнуваат терапијата на пелтечењето. |
|
The results showed that group stationary treatment has a great importance, in reducing the anxiety of patients who stutter. For people who stutter, vocal anxiety in certain situations can take phobic proportions, which can lead to low self-esteem, lowered threshold for tolerance of frustrations and stronger tendency towards social withdrawal. It is considered that this behaviour evolved as a consequence of the speech problems and it represents tacit emotional behaviour initiated by the stuttering. When these secondary emotional problems are expressed they greatly hamper stuttering therapy. |
Заклучок |
|
Conclusion |
||
|
|
|
||
Од горе прикажаните резултати може да се заклучи дека:
Покрај овие заклучоци, кои се однесуваат директно на истражувањето, врз основа на долгогодишното искуство, како и повратните информации кои се добиени од пациентите може да се заклучи дека:
Пациентите во текот на третманот учат да ги користат понудените техники и успешно да ги применуваат во социјалното опкружување. Сето ова многу потешко се постигнува во амбулантни услови, а неопходно е за добивање на долготрајни позитивни ефекти во терапијата на пелтечење кај адолесцентите. |
|
From the results presented above can be concluded that:
Despite these conclusions directly referring to the research, based on a long experience and feedback obtained from patients can be concluded that:
Patients during the treatment learn to use the techniques and to successfully apply them in the social environment. All this is very difficult to achieve in clinical conditions, but in the same time it is necessary for obtaining long-lasting positive effects in the treatment of stuttering among adolescents. |
||
|
|
|
||
Citation:Shoster D, Dobrota Davidovikj N, Filipova S, Lozanovska B. The Importance of Group Therapy Used in the Treatment of Stuttering. J Spec Educ Rehab 2011; 12(3-4):77-89. doi: 10.2478/v10215-011-0013-7 |
||||
Article Level Metrics |
||||
Референци / References: |
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE