JSER Policies
JSER Online
JSER Data
	Frequency: quarterly
	ISSN: 1409-6099 (Print)
	ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 14895
| 
						ИНКЛУЗИВНАТА КУЛТУРА ВО ПРЕДУЧИЛИШНИТЕ УСТАНОВИ 
						 
						Ирена НОВАЧЕВСКА1  
						Илинка ДИМЧЕВСКА1 
						Сашка ПАВЛОВСКА1  
						Наташа ЧИЧЕВСКА-ЈОВАНОВА2  
						Даниела ДИМИТРОВА-РАДОЈИЧИЌ2 
						 
						Невработен дефектолог 1 
						Филозофски факултет – Институт за дефектологија 2 | 
						 | 
						INCLUSIVE CULTURE IN PRE-SCHOOL INSTITUTIONS 
						 
						Irena NOVACHEVSKA1  
						Ilinka DIMCHEVSKA1 
						Sashka PAVLOVSKA1  
						Natasha CHICHEVSKA-JOVANOVA2  
						Daniela DIMITROVA-RADOJICHIKJ2 
						 
						Unemployed special educator and rehabilitator 1 
						Faculty of philosophy –  | ||
| 
						 
						Примено: 21.12.2010 
						Прифатено: 25.02.2011 
						UDK: 376-056.26/36-053.4(497.6) 
						 | 
						 | 
						 
						Recived: 21.12.2010 
						Accepted: 25.02.2011 
						Original article 
						 | ||
| 
						 
						Резиме | 
						 | 
						 
						Abstract | ||
| 
						 | 
						 | 
						 | ||
| 
						Инклузивното образование е рационален концепт кој се однесува на севкупната и долготрајна трансформација на институционалните системи во општеството, а особено во образованието. Иако во оваа трансформација с¡ уште постојат голем број на важни и нерешени прашања, како во теоријата така и во праксата, сепак должност на предучилишните установи е да ги образуваат сите ученици во редовниот образовен систем. Еден од најзначајните аспекти на инклузијата е инклузивната култура. Без добро развиена инклузивна култура во предучилишните установи и редовните училишта, не можеме да зборуваме за успешна инклузија, без разлика на добрата инклузивна политика и пракса. 
						Овој труд е прилог кон истражувањето за развиеноста на инклузивната култура во три предучилишни установи, врз основа на начините на размислување и ставовите на предучилишниот  персонал  за  потребата  од развивање и негување на истата, а с¡ со цел да се посвети поголемо внимание на овој сегмент, без кој не може да се замисли успешната инклузија на учениците со посебни образовни потреби. 
						 
						 | 
						 | 
						Inclusive education is a rational concept that refers to the overall and long-term transformation of institutional systems in society, especially in education. Along with the transformation, a number of important and unresolved issues still appear in both theory and practice, as the duty of pre-school institutions and schools is to educate every student in the mainstream education system. One of the most important aspects of inclusion is the inclusive culture. Regardless of the good inclusive policy and practice, one cannot talk about successful inclusion without a properly developed inclusive institutional culture. 
						This paper is a contribution to the research considering the development of inclusive culture in three preschool institutions. It is based on the thinking and attitudes of the preschool staff toward the necessity of developing and nurturing an inclusive culture. Successful inclusion of pupils with special needs in the mainstream school system cannot be conceived without an inclusive culture. | ||
| Citation:Novachevska I, Dimchevska I, Pavlovska S, Chichevska-Jovanova N, Dimitrova-Radojichikj D. Inclusive Culture in Pre-School Institutions. J Spec Educ Rehab 2011; 12(1-2):7-16. doi: 10.2478/v10215-011-0001-y | ||||
| 
 | ||||
| 
						Клучни зборови: инклузивно образование, инклузивна култура, предучилишни установи. 
						 | 
						 | 
						Keywords: inclusive education, inclusive culture, preschool institutions. 
						 | ||
| 
						 | 
						 | 
						 | ||
| 
						Адреса за кореспонденција: 
						Наташа ЧИЧЕВСКА-ЈОВАНОВА 
						Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ 
						Филозофски факултет  
						Институт за дефектологија 
						Крсте Мисирков б.б., 1000 Скопје 
						Република Македонија 
						E-mail: cicevska@freemail.com.mk | 
						 | 
						Corresponding address: 
						Natasha CHICHEVSKA-JOVANOVA 
						 “Ss. Cyril and Methodius” University 
						Faculty of Philosophy  
						Institute of Special Education and Rehabilitation 
						Krste Misirkov b.b., 1000 Skopje 
						Republic of Macedonia 
						E-mail: cicevska@freemail.com.mk | ||
Share Us
Journal metrics
- 
			 SNIP 0.059 SNIP 0.059
- 
			 IPP 0.07 IPP 0.07
- 
			 SJR 0.13 SJR 0.13
- 
			 h5-index 7 h5-index 7
- 
			 Google-based impact factor: 0.68 Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE
 
    



























