JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 15030
„ПОДОБРУВАЊЕ НА ПРИСТАПНОСТА НА ВИСОКОТО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ЛИЦАТА СО ПОСЕБНИ ПОТРЕБИ“ – КОНФЕРЕНЦИЈА ВО ОХРИД Мануела КРЧАНОСКА Универзитет ,,Св. Кирил и Методиј# Филозофски факултет Институт за дефектологија Студент II година Примено: 10.01.2011 Прифатено: 02.02.2011 UDK: 378-056.26/.36(497.771)(063) |
|
“ENHANCING THE ACCESSIBILITY OF HIGHER EDUCATION FOR THE DISABLED” – CONFERENCE IN OHRID Manuela KRCHANOSKA University “Ss Cyril and Methodius “ Faculty of Philosophy Second year student Received: 10.01.2011 Accepted: 02.02.2011 |
|
|
|
Во периодот од 22-24 Ноември 2010 година, се одржа РППФ конференција во Охрид на тема: „Подобрување на пристапноста на високото образование за лицата со посебни потреби“. На покана на доц. д-р Ана Лазаревска, како организатор на оваа конференција, учествуваше проф. д-р Владимир Трајковски од Институтот за дефектологија при Филозофскиот факултет, заедно со студентот Мануела Крчаноска. |
|
The Junior Faculty Development Program (JFDP) conference took place in |
На конференцијата се разговараше за: |
|
During the conference the following topics were discussed: |
1. недостатокот или недоволна соодветна законска регулатива; 2. недостаток на финансиски средства потребни за реализација и спроведување на законската регулатива; 3. ниското ниво на јавна свест за потребите на лицата со посебни потреби; 4. недостаток на поддршка и овозможување на лицата со инвалидност да бидат што посамостојни и др. |
|
1. The lack of appropriate legislation to regulate this issue; 2. The lack of financial means necessary for the realization of the legislation; 3. The lack of public awareness considering the needs of people with disabilities 4. The lack of support and facilities for people with disabilities to become self-sufficient |
|
|
|
На оваа конференција учествуваа лица од Хрватска, Словенија, Албанија и Македонија, како ЈФДП учесници, претставници на невладини организации, кои низ свои видувања ни претставија како е да се студира на универзитет со и без пристап за лица со посебни потреби, за инклузивното високо образование, за соработката меѓу владата и лицата со посебни потреби и др. Стана збор за „Пристапноста до универзитетите од архитектонска точка“ за што зборуваше Бојан Каранаков, доцент на Архитектонскиот факултет од Скопје; „Академски библиотеки и корисници со посебни потреби“, ја презентираше Розита Петринска; „Пристап до високото образованите за лицата со посебни потреби во Хрватска“ ни прикажа асистент Ивана Билиќ. Во својата тема: „Студенти со инвалидност во високото образование на македонските универзитети”, професорот В. Трајковски ја претстави ситуацијата во нашата земја, каде се уште нема официјална бројка на лицата со посебни потреби во високото образование. Професорот вети дека во блиска иднина, ќе се обиде тоа да биде тема на дипломска работа на некој студент, да се направи истражување и на тој начин да се дознае точниот број на лицата со инвалидност кои се во високообразовните институции. Сите учесници на конференцијата заклучија дека бројот на лицата со посебни потреби на универзитетите во Македонија е многу мал, и истите, доколку се запишат, доаѓаат до судир со голем број пречки, што значи дека треба уште многу да се работи за да можат да се стекнат со посакуваното образование. |
|
During this conference, participants from the Moreover, other issues such as “Access to Higher Education from an Architect’s Point of View,” were addressed by Borjan Karanakov, professor assistant at the Faculty of Architecture, Ss. Cyril and Methodious University; “Academic Libraries and Users with Special Needs,” presented by Rozeta Petrinska; and “Access to Higher Education for People with Disabilities in Croatia,” by Ivana Bilikj, among others. In his speech, “Disabled Students in Higher Education within Macedonian Universities,” Prof. Dr. Trajkovski presented the situation in our country in an excellent manner. He discussed the fact that our country has no official statistical data regarding the number of people with disabilities in the higher education system. The professor promised that this issue will become a subject for his students’ graduation exam, so certain research will be performed to reveal this number. Conference participants agree that not many people with disabilities enter higher education in |
Адреса за кореспонденција: Мануела КРЧАНОСКА Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ Филозофски факултет Институт за дефектологија „Крсте Мисирков“ бб, 1000 Скопје, Р. Македонија manu_krcanoska@hotmail.com |
|
Corresponding Address: Manuela KRCHANOSKA “Ss Cyril and Methodius University“ Faculty of Philosophy Institute of Special Education and Rehabilitation “Krste Misirkov” bb, 1000 Skopje, Republic of Macedonia manu_krcanoska@hotmail.com |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE