JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 22458
СТРУКТУРАТА НА МОБИЛНОСТА И ВЕШТИНИТЕ КАЈ ГЛУВИТЕ ДЕЦА
Хуснија ХАСАНБЕГОВИЌ¹ |
|
THE STRUCTURE OF MOBILITY AND SKILLS AMONG DEAF CHILDREN
Husnija HASANBEGOVIĆ¹
Faculty of Education and Rehabilitation, University of Tuzla¹, |
|
|
|
Вовед |
|
Introduction |
|
|
|
Ulrich (2005) ги дефинира вештините за мобилност на генералната подвижност како „вештини на мобилност кои ги вклучуваат големите мускули и го прават телото поцврсто, како и рацете и нозете“, и истите се неопходни да го поддржат движењето и некои други активности (1). |
|
Ulrich (2005) defined mobility skills of general mobility as “mobility skills which involve big muscles that make the body stronger, thus hands and legs”, to be essential to support movement or some other activities (1). |
|
|
|
Цел на истражувањето: Да ја оцени моторната способност и вештини на глувите деца (од 7 до 17 годишна возраст) во врска со процесот на слушање. |
|
Aim of the research: To evaluate motor abilities and skills of deaf children (from 7 to 17 years of age) in relation to the hearing process. |
Хипотеза: Постои статистичка разлика помеѓу глуви и деца кои слушаат (од основно и средно училиште) во моторната способност и вештини споредено со EURO FIT стандардите. |
|
Hypothesis: There is statistically significant difference among the deaf children and hearing children (primary-school and secondary-school age) in motor abilities and skills according to the EURO FIT standard. |
|
|
|
Метод на работа |
|
Working Method |
|
|
|
Примерок на испитаници Примерокот на испитаници (N=98) се состои од два потпримерока. Првиот потпримерок е составен од глуви деца (од основно и средно образование) кои имаат следено едукативен и рехабилитациски третман во посебно училиште (N=29). Вториот потпримерок се состои од деца кои слушаат (од основно и средно образование) кои беа одбрани по случаен избор (N=69). |
|
The sample of examinees The sample of examines (N=98) consists of two subsamples of examinees. The first subsample was consisted of deaf children (primary-school and secondary-school level) who have experienced educative and rehabilitative treatment in special school (N=29). The second subsample was consisted of hearing children (primary-school and secondary-school level) who have been chosen by random choice (N=69). |
|
|
|
Инструмент за мерење и начин на реализирање на истражувањето За цел на истражувањето е создаден инструмент за мерење наречен „Тест за оценување на антрополошките карактеристики (движење на екстремитетите) на мобилноста и вештините“, (ТАМВ). Истражувањето беше остварено индивидуално и проценките беа направени од страна на стручен тим составен од: специјален учител, учител за физичко образование кој работи со ученици, професори по физичко образование и учители за специјално образование – рехабилитатори. |
|
Measure instrument and manner of research realization For the purpose of this research, it has been created а measure instrument, named “Test for evaluation of anthropological features (extremity movement) of the mobility and skills“, (TAMV). The research has been realized individually and the evaluation has been done by expert team consisted of: special teacher, physical education teachers who work with students, physical education professors and special education teachers-rehabilitators. |
|
|
|
Примерок на варијабли
За цел на истражувањето, беше употребен систем од четиринаесет варијабли: објект манипулатор, брзина на манипулирање, манипулирање на топка со помошна рака, брзина на манипулација со помошна рака, манипулирање на топка со доминантна рака и со двете раце, брзина на манипулирање со доминантната рака со двете раце специфично манипулирање на топка со помошна рака, точност на тркалање, брзина и агилност, експлозивна брзина, функционална брзина, флексибилност на долните екстремитети, генерална рамнотежа и мобилност во различни ситуации. Покрај овие варијабли, беше употребен и систем на модулаторни варијабли: возраст, пол, висина, тежина и латерализираност. |
|
The sample of variables
For the purpose of the research, system of fourteen variables has been used: object manipulation, speed manipulation, ball manipulation with supportive hand, speed manipulation with supportive hand, ball manipulation with dominate hand and with both hands, speed of ball manipulation with dominate hand and with both hands, specific ball manipulation with supportive hand, rolling accuracy, speed and agility, an explosive speed, functional speed, flexibility of lower extremities, general balance and mobility in different situations. Apart from these variables, system modulator variables have been used: age, gender, height, weight and lateralization. |
|
|
|
Метод на процесирање Беше извршена обработка на податоци со параметрички и непараметрички методи на статистика. За статистичка обработка на податоците беше избрана програмата SPSS за Windows 13.0. За реализација на истражувањето и потврда на хипотезата беше применета дискриминативна анализа. |
|
Processing method The data research has been processed by parametric and nonparametric methods of statistics. For the statistical data processing, a computer program for statistics called SPSS for WINDOWS 13.0 has been used. For the realization of the research and confirmation of hypothesis, discriminative analysis was applied. |
|
|
|
Резултати и Дискусија |
|
Results and Discussion |
|
|
|
Анализа на основните статистички
Основните статистички параметри помеѓу двата потпримероци на испитаници се илустрирани во Табела 1. Значителната разлика во аритметичката средина и стандардната варијација помеѓу користените потпримероци лесно може да биде препознаена во повеќето користени варијабли. |
|
Analysis of the basic statistical
The basic statistical parameters among the two subsamples of examinees are illustrated in Table 1. Particular differences in arithmetic means and standard deviations among used subsamples may have easily been recognized in most of the used variables. |
|
|
|
Табела 1. Основни статистички параметри на одговори според користениот систем на варијабли |
|
Table 1.Basic statistical parameters of answers based on the used system of variables |
Канонска дискриминативна анализа |
|
Canonical discriminative analysis |
|
|
|
Канонската анализа беше употребена поради воспоставување на мобилност и вештини кај глувите деца, особено истакнување на значајните разликите помеѓу глувите и децата кои слушаат (од основно и средно образование), како и поглед на хиерархијата на варијабли кои помагаат да се одвојат овие две групи. |
|
For the purpose of establishing the mobility and skills among deaf children, especially for establishing the significance of difference among deaf and hearing children (primary-school and secondary-school level), as well as the view into the hierarchy of variables which helps to differ the two groups, canonical discriminative analysis was used. |
На овој начин хипотезата на ова истражување беше потврдена; постои статистички значајна разлика помеѓу глуви и деца кои слушаат (од основно и средно образование) во мобилноста и вештините (според EURO FIT стандардите).
|
|
In this manner the hypothesis of the research has been confirmed; there is statistically significant difference among deaf and hearing children (primary-school and secondary-school level) in mobility and skills (According to EURO FIT standards). |
Табела 2. Интензитет на дискриминација (Wilk-ова ламбда), Fisher-oв тест, степени на слобода и ниво на значајност (p) |
|
Table 2.The intensity of discrimination (Wilk’s lambda), Fisher’s test, df and level of significance (p) |
Дискусија |
|
Discussion |
||
|
|
|
||
Според резултатите постигнати со тестот на описна и канонска дискриминативна анализа, глувите испитаници беа послаби во споредба со испитаниците кои слушаат во мобилноста и вештините што ја определуваат употребата на само горните или долните екстремитети за посебни активности и тие имаат минимална предност во мобилноста и вештините кои ја определуваат активираноста на горните или долните екстремитети заедно со определените активности. |
|
According to results achieved by descriptive and canonical disriminative analysis, deaf examines have been weaker compared to the hearing examines in mobility and skills that determine the use of only upper or lower extremities for particular activity. They also had minimal advantage in the moblity and skills which determine the activation of upper or lower extremities together for the particular activity. |
||
Заклучок |
|
Conclusion |
||
|
|
|
||
Ова истражување покажа дека мобилноста и вештините поврзани со глувите деца не се адекватно пренесени; на пример споредено со мобилноста на развојот на нивните другари кои слушаат, глувите деца заостануваат. Тоа најверојатно е причинето од интензивните вежби за рехабилитација на слухот и развој на говорот, на штета на соматските активности, физичкото и здравственото образование. Меѓутоа, истражувањето потврди дека повеќе-дисциплинарниот пристап е составен дел од образовните и рехабилитациските практики, според кои лицето беше набљудувано од био-психолошки аспект, основен за дневните животни функции. Ова е експлоративно истражување кое произведе резултати што го зголемуваат погледот на мобилноста и вештините на глувите деца. Според овие резултати, програмите за подобрување на мобилноста и вештините на глувите деца можат да бидат успешно креирани. |
|
This research showed that mobility and skills are not adequately conveyed for deaf children; i.e. in relation to the mobility development of their hearing peers, deaf children fall behind. This was probably caused by the intensive exercises of hearing rehabilitation and speech development, to the detriment of somatic activities, physical and health education. However, the research confirmed that the multidisciplinary approach is integral part of the educative and rehabilitative practice, according to which the person has been observed from bio-psychosocial aspects, essential for daily life functioning. This is an exploratory research that the produced results enlarge the view about the mobility and skills of deaf children. According to these results, the programs of mobility and skills improvement of deaf children may have been successfully created. |
||
|
|
|
||
Citation:Hasanbegović H, Mehmedinović S, Mahmutović HE.The Structure of Mobility and Skills Among Deaf Children. J Spec Educ Rehab 2010; 11(3-4):7-15. |
||||
|
||||
Литература/ Literature |
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE