JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 11946
„НАЈДОБРИТЕ ПРАКТИКИ ОД Оливера РАШИЌ Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ |
|
”BEST PRACTICE IN Olivera RASHIKJ University “Ss Cyril and Methodius” |
Примено: 25.05.2010 |
|
Recived: 25.06.2010 |
На 13-ти и 14-ти мај 2010 година, во Бристол, Велика Британија се одржа конгрес со наслов „Најдобрите практики од медицината во однос на интелектуалната попреченост“, во организација на Европската aсоцијација за медицина на интелектуална попреченост (MAMH – European Association of Intellectual Disability Medicine), “Indis International” и “ALDERN” – Avon Learning Difficulties Education and Research Network) – Авон, Oрганизација за едукација на тешкотии во учењето и истражувачка мрежа. Основната замисла на конгресот беше повеќе од деведесет гости од над 20 различни земји од светот да ги презентираат најдобрите политики, практики, тренинзи, мрежна работа поврзана со лицата со интелектуална попреченост, од земјите кои ги претставуваат, со што ќе се овозможи размена на искуства, нови информации, иновации и достигнувања, како и подобрување на квалитетот на животот преку овозможување на подобар пристап до здравствена грижа и заштита на децата и возрасните со интелектуална попреченост. |
|
On the 13th and 14th of May 2010, in Bristol, the United Kingdom, was hosted a congress with theme ”Best Practices in Intellectual Disability Medicine” in organization of the MAMH-European Association of Intellectual Disability Medicine, “indis international” - best practice in intellectual disability medicine and “ALDERN” - Avon Learning Difficulties Education and Research Network. The main concept of the congress was more than 90 guests from more than 20 countries to present the best politics, practices, training, and networking in regards to individuals with intellectual disability in their own countries. The aim was to enable exchange of the experiences, new information, innovations and achievements, as well as improving of the life quality by enabling better approach for health care and prevention for children and adults with intellectual disability. |
|
||
|
Адреса за кореспонденција: Оливера РАШИЌ Универзитет „Св. Кирил и Методиј“ |
|
Corresponding Address: Olivera RASHIKJ University “Ss Cyril and Methodius” |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE