JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 55175
НАРУШУВАЊА НА АРТИКУЛАЦИЈАТА НА ГЛАСОВИТЕ КАЈ ПРЕДВРЕМЕНО РОДЕНИ ДЕЦА
Весела МИЛАНКОВ1 |
|
DISORDERS OF THE SOUND ARTICULATION
Vesela MILANKOV 1
Institute for Child's and Youth Health Care of Vojvodina 1 |
Примено: 12. 09. 2009 |
|
Received: 12. 09. 2009 |
|
|
|
Вовед |
|
Introduction |
|
|
|
Развојот на говорот почнува од самото раѓање и трае во текот на целиот живот. Децата доаѓаат до фазата на гукање без никакво искуство, врз основа на созревањето (матурација). Кога децата ќе почнат да формираат сензомоторни асоцијации, односно да ја усогласуваат сопствената продукција на гласовите со гласовите од својата говорна околина и да ги занемаруваат гласовите кои во таа околина немаат прилика да бидат слушнати, може да стане збор за артикулација. Оваа способност се развива во согласност со матурацијата, диспозициите и учењето. |
|
Speech development begins from the moment a child is born, and it continues throughout the life. Children enter the phase of cooing and babbling without any prior experience, just as a result of their growing up (maturation).When they begin to form sensory motor associations, namely, to adjust their own production of sounds with sounds around them, and to omit those they cannot hear around them, it can be said they acquired the capacity of sound articulation. This ability results from interaction of maturation, disposition and learning. |
|
|
|
Материјалиметоди |
|
Material and Methods |
|
|
|
Истражувањето е спроведено на Клиниката за детска хабилитација и рехабилитација на Институтот за здравствена заштита на деца и младинци на Војводина во Нови Сад. Спроведена е проспективно дизајнирана студија која опфатила 61 дете. Просечната старост на групата на предвремено родените деца, како и групата на терминско родените деца изнесуваше 4 години. Сите деца се избрани со методот на случаен избор, а доаѓале на редовни контроли кај тимот на професионалци на Клиниката за детска хабилитација и рехабилитација. Главниот критериум за вклучување и истражување беше гестациската старост и породилната телесна маса. Во однос на овие параметри вклучени се само деца без потешки невролошки или системски попречувања или заболувања чијшто мајчин јазик бил српскиот. На родителите писмено и усно им беше објаснета целта на истражувањето, а потпишале и согласност за вклучување во истражувањето. Примерокот го поделивме во две групи: првата група опфати 31 терминско родено дете со ГС ≥38 недела и со телесна маса при раѓањето ≤1500 г. |
|
The present study was conducted at the Clinics of Child's Habilitation and Rehabilitation in Novi Sad. The prospective research study was carried out comprising 61 children with the mean age of 4 years.The mean age of both preterm and full term children was 4 years. All children were selected by using the method of random choice, and they had regular appointments with professional teams at the Clinics of Habilitation and Rehabilitation. The study inclusion criteria were gestational age, and birth weight. Regarding these parameters, the children without major neurologic, or system disabilities were included, and they were Serbian speaking. The purpose of the research was disclosed to parents in oral and written form, and they signed consent form of a research inclusion. The sample was divided in two groups: the first group comprised 31 children with GS≥38 weeks, and body weight of ≥3000g, while the second group comprised GS≤32 weeks, and body weight of ≤1500g. |
|
|
|
Резултати |
|
Results |
|
|
|
Истражувањето опфати 61 дете од кои, според половата структура, 34 беа машки (56%), а 27 беа девојчиња (44%). Просечната старост изнесуваше 4 години. |
|
The criterion of the study was a gender structure, and it included 61 children, out of which 34 were boys (56%), and 27 were girls (44%). The mean age of the children was 4 years. |
|
|
|
Табела 1. Полова структура |
|
Table 1. The structure of gender |
Групата на термински родени деца опфати 21 момче (68%) и 10 девојчиња (32%). |
|
The group of full term children comprised 21 boys (68%) and 10 (32%) girls. |
Табела 2. Структура на гестациската старост |
|
Table 2. The structure of gestational age |
Табела 3. Застапеност на видовите оштетувања на гласовите |
|
Table 3. The representation of sound type disorders |
Во однос на видот на оштетување на гласовите, во вкупниот примерок, најголемиот број на деца имаа супституција со дисторзија односно вршеа замена на еден глас со друг оштетен глас, така што разбирливоста на говорот беше нарушена. |
|
In relation to the type of disorder, substitution with distortion was represented in the majority of children in the total sample, that is, they substituted one sound for the other, impaired sound, which made their speech unintelligible. |
|
|
|
Табела 4. Застапеност на типот на дисторзија на гласовите кај целиот примерок (n=61) |
|
Table 4. The represenentation of distortion type in the total sample (n=61) |
Кај двете групи најчестиот облик на дисторзија, како најтешко артикулационо и акустичко отстапување на глсовите од стандарниот изговор, беше интерденталниот и латералниот сигматизам. |
|
In both groups, the most frequent type of distortion, which is the most severe articulatory and acoustic sound deviance of standard articulation, were interdental and lateral sigmatism. |
Табела 5. Застапеност на омисија на гласови кај термински родените деца (група 1) и предвремено родените деца (група 2) |
|
Table 5. The representation of sound omission in fullterm children (group 1) and preterm children (group 2) |
Со методот на c2–тестот е утврдено дека p = 0.419, и може да се каже дека не постои статистичка значајност меѓу групите на термински родените деца и предвремено родените деца во однос на омисиите (изоставувањето) на гласовите во зборовите. |
|
By using method of c2 – test, it was established that p = 0.419; therefore, it can be said that there is no statistically significant correlation between fullterm children, and preterm children in relation to sound omisssion (sounds are not produced) in words. |
|
|
|
Табела 6. Застапеност на супституција во група 1 и група 2 |
|
Table 6. The representation of substitution in group 1 and group 2 |
Бидејќи p = 0 .517, може да се каже дека со методот на употреба на c2–тестот, не е утврдена статистички значајна поврзаност меѓу групите 1 и 2 во однос на супституцијата, т.е замената на еден глас со друг, правилно изговорен глас. |
|
Since p = 0 .517, it can be said that by using method of c2 – test there is no statistically significant correlation between group 1, and group 2 in substitution, i.e., the substitution of one sound for the other correctly pronounced sound. |
|
|
|
Табела 7. Застапеност на супституција со дисторзија во група 1 и група 2 |
|
Table 7. The representation of substitution with distortion in group 1 and group 2 |
Табела 8. Застапеност на дисторзија во група 1 и група 2 |
|
Table 8. The representation of distortion in group 1 and group 2 |
Со оглед на фактот што p = 0.055 на c2-тестот, а c2 = 0.239 со интервал на доверба (0.016; 0.461) кој не содржи нула може да се каже дека постои статистички значајна поврзаност меѓу термински родените деца и предвремено родените деца во однос на дисторзијата на гласовите. |
|
When p = 0.055 by using method of c2 - test, and c2 = 0.239 with trust interval (0.016; 0.461) without zero, it can be said that there is a statistically significant correlation between fullterm children and preterm children in relation to sound distortion. |
||
|
|
|
||
Дискусија |
|
Discussion |
||
|
|
|
||
Прематуритетот и ниската родилна тежина, сами по себе претставуваат значајни ризик фактори за забавен развој на организмот во целина, а често се придружувани и со глобални нарушувања како што се церебралната парализа, менталната ретардација, сензорните оштетувања и говорно-јазичните промени (7). |
|
Both prematurity and low birth weight are significant risk factors for developmental delays of the whole organism, and they are often followed by the global disorders such as cerebral palsy, mental retardation, sensory impairments and speech and language disorders (7). |
||
|
|
|
||
Заклучок |
|
Conclusion |
||
|
|
|
||
Истражувањето ги прикажа основните разлики и ги дефинираше карактеристиките на попречувањата на артикулацијата на гласовите кај термински родените деца и предвремено родените деца. Хипотезата на истражувањето, дека не постои значајна разлика меѓу термински родените деца и предвремено родените деца во однос на манифестирањето на артикулаторни попречувања, е потврдена кај супституцијата на гласовите и кај супституцијата со дисторзија.
Омисијата и дисторзијата на гласови, како најтежок облик на нарушување на артикулацијата на гласовите, се манифестираше значително повеќе кај предвремено родените деца, што укажува на постоење на незрелост на артикулаторните органи и оралната диспраксија, со што разбирањето на говорот беше значително попречено кај предвремено родените деца. |
|
Our study demonstrated both the basic differences and defined the characteristics of sound articulation disorders in term and preterm children.
The sound omission and distortion, as the most severe kinds of sound articulation disorders, were significantly more manifasted in preterm children, indicating to the existence of immaturity of articulatory organs and oral dispraxia, and as such significantly impaired the understanding of speech in preterm children. |
||
|
|
|
||
Citation:Milankov V, Mikov A. Disorders of the Sound Articulation in Preterm Children. J Spec Educ Rehab 2009; 10(3-4):52-65. |
||||
|
||||
Литература / References |
|
|
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE