JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 6964
РИЗИЧНИ ФАКТОРИ ВО СЕМЕЈСТВОТО КАКО ИНДИКАТОРИ ЗА ПРОБЛЕМАТИЧНОTO ОДНЕСУВАЊЕ
Ранко КОВАЧЕВИЌ,
Едукациско-рехабилитациски факултет, Универзитет во Тузла |
|
FAMILY RISK FACTORS AS INDICATORS OF
Ranko KOVACHEVIKJ,
Faculty of Education and Rehabilitation, |
||
Примено: 27. 04. 2009 |
|
Received: 27. 04. 2009 |
||
Резиме |
|
Abstract |
||
Во овој проект е истражувано дали ризичните фактори во семејството имаат индикаторна сила во опишувањето на проблематичното однесување на младите. Ризичните фактори во семејството, како што се семејните несогласувања и конфликти, се најголем показател за проблематичното однесување на младите. Превентивните мерки и третмани мора да бидат зајакнати и насочени кон младите кои живеаат во ризични семејства. |
|
This project researches whether risk factors within family have any predictive power in describing youth behavioural problems. Family risk factors such as family functioning problems and conflicts within family have the strongest predictive power. Preventive actions and treatment must be directed toward the youth living in risky families. |
||
|
|
|
||
Citation:Kovachevikj R, Bijedikj M, Kuralikj-Kjishikj L, Muftikj E. Family Risk Factors as Indicators of Behavioral Problems with Youth. J Spec Educ Rehab 2009; 10(1-2):63-71. |
||||
|
||||
Клучни зборови:проблематично однесување, ризичен фактор и семејство. |
|
Key words:behavioural problems, risk factors, family. |
Адреса за кореспонденција: |
|
Coresponding Address: |
Ранко КОВАЧЕВИЌ |
|
Ranko KOVACHEVIKJ |
Едукациско-рехабилитациски факултет |
|
Faculty of Education and Rehabilitation |
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE