JSER Policies
JSER Online
JSER Data
Frequency: quarterly
ISSN: 1409-6099 (Print)
ISSN: 1857-663X (Online)
Authors Info
- Read: 38804
ПСИХОМОТОРНИОТ РАЗВОЈ КАЈ НЕДОНОСЕНИТЕ ДО КРАЈОТ НА ТРЕТАТА ГОДИНА ОД ЖИВОТОТ
Валентина ДУКОВСКА 1,
Одделение за интензивна нега, |
|
PSYCHOMOTOR DEVELOPMENT IN PREMATURE INFANTS UNTIL THE END OF THEIR THIRD YEAR OF LIFE
Valentina DUKOVSKA 1,
Department of Neonatal Intensive Care, |
Примено: 20. 04. 2009 |
|
Received: 20. 04. 2009 |
|
|
|
Вовед |
|
Introduction |
|
|
|
Невро-развојни карактеристики на недоносените |
|
Neuro-developmental Characteristics of Premature Newborns |
Невролошкиот систем на недоносеното е изложен на голем ризик, бидејќи тој е незрел како анатомски, така и хемиски и физички. Матурацијата која не е завршена не дозволува лесна адаптација на стресовите од надворешната средина. Од друга страна, го прави ЦНС подложен на крварења и перивентрикуларни малации, кои се најголемиот проблем за појава на невроразвојни проблеми кај оваа група високо ризични новородени. Особено осетлива област е белата маса. Ова се состојби кои се силно асоцирани со моторни проблеми. Ова придонесува кон фактот дека недоносените преставуваат вулнерабилна група на деца, чиј развој многу зависи од зрелоста и состојбата при раѓање, како и поткрепата во текот на раниот развоен период кај овие деца. Адаптацијата на новата средина е ограничена поради незрелиот организам. Од самиот момент на раѓање недоносеното е изложено на многу тактилни стимулации, од кои голем број се болни. |
|
The neurological system of the preemie, as a result of its immaturity, is exposed to constant danger in an anatomical, chemical and physical manner. The uncompleted maturity of its organism accounts for the difficult adaptation to the outer environmental stress, which, on the other hand, contributes to bleeding and PVL malations in the CNS – the biggest issue of neuro-developmental difficulties in this group of high-risk infants. The white brain matter is especially sensitive to this kind of problems. These afflictions are strongly associated with motor problems. Preemies are a vulnerable group of children and their development in large extent depends on their maturity, the birth conditions and the support given during the early developmental period. The baby’s adaptive ability is underdeveloped in the new environment as a result of its immature organism. Since its birth the baby is exposed to plenty of tactile stimuli, many of which are painful. |
|
|
|
Однесувањето и социјалниот развој кај недоносените |
|
Behavior and Social Development in Premature Children |
Лишувањето на новороденото од допирот на мајката во првите денови ја менува родителската перцепција и односот по излегувањето од болница. Тоа се поврзува со промените во темпераментот и промените во однесувањето и социјалниот развој во покасното детство. |
|
The infant’s deprivation from the mother’s touch during the first days of life changes parents’ perception and behavior after discharge from hospital. This is related to changes in the child’s temperament and changes in the behavior and social development during late childhood. |
|
|
|
Лонгитудинални студии кај високо-ризични новородени |
|
Longitudinal Follow-up Studies of High-risk Infants |
Одделот за неонатологија на Клиниката за неонатално мониторирање "Silver Star" во соработка со Клиниката за грижа на здравјето на жената и детето на болницата "King Georg V and Royal Prince Alfred" во Сиднеј, Австралија, го спроведе следново истражување (Polverino et al, 1999). Опфатени биле 49 нoвородени, кои спаѓаат во групата на деца со висок фактор на ризик, бидејќи се прематурни родени пред 30 ГН и престојувале на претходно наведените клиники. Развојот бил следен во време од 3 години во периодот 1996 - 1999 година, и тоа на два наврати: еднаш на крајот на првата година и другиот пат на крајот на третата година. Користена е дескриптивна презентација на резултатите. Развојот бил претставен преку генерален развоен коефициент (ГРК). Од тестовите била применета Griffiths Mental Development Scales, изданието од 1996 година, составена од шест супскали. На крајот од 3-та година се добиени следниве резултати:
Во однос на развојните области, најголемиот број деца покажале отстапување во областа око-рака координација, или 14 % од децата (6). |
|
The Department of Neonatology at the Silver Star Clinic for Neonatal Monitoring in collaboration with the Clinic for Woman’s and Child’s Health at King George V and Royal Prince Alfred Hospital in Sydney, Australia conducted the following study (Polverino et al, 1999). The research was conducted on 49 newborn infants, which can be categorized in the group of high-risk factor children because they were born before 30 GW and were hospitalized in the aforementioned clinics. Their development was monitored during a three-year time period (1996-1999) in two trials: first at the end of the first year and second at the end of the third year of life. Descriptive statistics was used in the presentation of the results. The development was presented trough the general developmental quotient (GDQ). Griffiths Mental Development Scales (1996 edition) was used in the monitoring, which consists of 6 subscales. At the end of the third year the following results were obtained:
As for the different developmental areas the largest number of children manifested deviation in the area of eye-hand coordination (14%) (6). |
|
|
|
Проблем и цели на нашето истражување |
|
Research Issue and Aims |
Главен интерес на нашето истражување е раната дијагностика на развојниот исход кај недоносените со многу ниска родилна тежина преку соодветни инструменти и откривање на ризикот за појава на невроразвојни пречки кај овие деца. Цели на трудот:
Нашите главни хипотези тврдат дека:
|
|
The main issue of interest in our research study is early diagnosis of developmental outcome in premature infants with very low birth weight by using appropriate measures and predicting the risk of neuro-developmental difficulties in these children. The research goal of our study comprised of the following objectives:
Our hypotheses state that:
|
|
|
|
Материјал и методи |
|
Material and Methods |
|
|
|
Примерокот кој се користи во истражувањето е пригоден примерок, составен од 20 недоносени со многу ниска родилна тежина, со средна гестациска недела – 28 г.н. и средна родилна тежина – 1260 гр. Испитаниците се лонгитудинално следени во периодот од 36 месеци на Клиниката за детски болести во Скопје. Испитаниците се родени во периодот од 2002 до 2004 год. Врз основа на резултатите од оваа група е извршено тестирање на хипотезите. |
|
The sample of participants used in our research is a convenience sample and consists of 20 premature infants with very low birth weight, with mean GA of 28GW and mean BW of 1260gr. They have been monitored in a follow-up period of 36 months at the University Clinic for Children’s Diseases in Skopje. The participants were born in the time period 2002-2004. Testing of hypotheses was based on the obtained data from the follow-up. |
|
|
|
Резултати |
|
Results |
Слика бр. 1. Разлики во ГРК за контролната група и групата на недоносени со многу ниска родилна тежина во текот на развојното следење |
|
Graphic 1. Differences in GDQ of control and premature very low birth weight group during the follow-up |
|
|
|
Од сликата бр. 1 се гледа дека постои евидентна разлика помеѓу генералните развојни постигнувања на двете групи, како во почетниот период на следење, така и во крајниот период на следењето. |
|
There is an obvious difference in GDQ between both groups in the initial and the ending follow-up trial, as can be seen in the Graphic 1. |
|
|
|
Табела бр.1. Приказ на статистиците од Mann-Whitney U-тестот за разлики во аритметичките средини помеѓу контролната група и групата на недоносени со многу ниска родилна тежина во текот на интервалите на развојно следење |
|
Table No.1. Mann-Whitney U test statistics for difference in AM between the control group and the group of preterm infants with VLBW in the follow-up time intervals |
Беше извршено тестирање на следниве развојни области: локомоторика, персонално-социјални односи, слух и говор, око-рака координација, праксични способности и практично резонирање, во претходно наведените развојни периоди. (Види слики бр. 2, 3, 4 и 5) |
|
The following developmental areas were assessed in the fore mentioned time periods: locomotion, personal/social relations, hearing and speech, eye/hand coordination, performance abilities and practical reasoning (See Graphic 2, 3, 4 and 5). All of the levels of statistical significance refer to the results of the Mann Whitney U test. |
|
|
|
Слика бр.2. Разлики во развојните постигнувања по развојни области на крајот на 4-от месец кај контролната група и групата на недоносени со многу ниска родилна тежина (VLBW) |
|
Graphic 2. Differences in developmental outcomes by specific areas of development at the end of the 4th month between the control group and the premature VLBW group |
Слика бр.3. Разлики во развојните постигнувања по развојни области на крајот на 12-от месец кај контролната група и групата на недоносени со многу ниска родилна тежина (VLBW) |
|
Graphic 3. Differences in developmental outcomes by specific areas of development at the end of the 12th month between the control group and the premature VLBW group |
Од сликата бр. 3 се гледа дека постојат видливи разлики во развојните постигнувања помеѓу контролната и групата недоносени со VLBW на крајот од 12-от месец кај сите развојни области, кои се статистички значајни според Mann Whitney U-тестот на ниво 0,005 и 0,001, освен во областа персонално-социјални односи. |
|
On graphic 3 can be seen that there are differrences in DQ in all of the developmental areas, except in personal-social relations area, between the two groups at the end of month 12, at 0.005 and 0.001 level of statistical significance, respectively. |
Слика бр.4. Разлики во развојните постигнувања по развојни области на крајот на 24-от месец кај контролната група и групата на недоносени со многу ниска родилна тежина (VLBW) |
|
Graphic 4. Differences in developmental outcomes by specific areas of development at the end of the 24th month between the control group and the premature VLBW group |
|
|
|
Од сликата бр. 4 се гледа дека постојат видливи разлики во развојните постигнувања помеѓу контролната и групата недоносени со VLBW на крајот од 24-от месец кај сите развојни области, кои се статистички значајни според Mann Whitney U-тестот на ниво 0,01 за Локомоторика, 0,05 за персонално-социјални односи и 0,001 за останатите развојни области. |
|
Graphic 4 shows that there are differences in DQ in all of the developmental areas between the control group and the premature infants with VLBW at the end of month 24, at 0.01 for Locomotorics, 0.05 for Personal-social relations and 0.001 level of statistical significance for the rest. |
Слика бр.5. Разлики во развојните постигнувања по развојни области на крајот на 36-от месец кај контролната група и групата на недоносенисо многу ниска родилна тежина (VLBW) |
|
Graphic 5. Differences in developmental outcomes by specific areas of development at the end of the 36th month between the control group and the premature VLBW group |
Слика бр. 6. Категоризација на генералните развојни постигнувања кај недоносените (VLBW) на крајот од 36-от месец |
|
Graphic 6. Descriptive development categorization of GDQ in premature VLBW at the end of the 36th month |
|
|
|
Од сликата бр. 6 се гледа дека според генералните развојни постигнувања на крајот на 36-от месец, 20% од недоносените со многу ниска родилна тежина имаат генерални развојни постигнувања кои се > 2SD под просекот. Тоа укажува на сигнификантен податок за постоење на тешки пречки во развојот кај тие деца. |
|
According to GDQ at the end of month 36, 20% of the preterm infants with VLBW are more than 2SD under the average GDQ, as can be |
Слика бр.7. Категоризација на развојните постигнувања во сите развојни области кај недоносените (VLBW) на крајот од 36-от месец |
|
Graphic 7. Descriptive development categorization of all developmental areas (DQ) in premature VLBW at the end of the 36th month |
||
|
|
|
||
Од приложената слика бр. 7 се забележува дека 26% од недоносените со многу ниска родилна тежина имаат развојни постигнувања во областа локомоторика, кои се >2SD под просекот, што претставува сигнификантен податок за постоење на тешки моторни пречки кај овие деца. |
|
26% of the premature infants with VLBW have DQ in Locomotorics that are more than 2SD under the average, as can be seen on Graphic no.7. This accounts for the presence of severe motor difficulties in these children. |
||
|
|
|
||
Дискусија |
|
Discussion |
||
|
|
|
||
Истражувањето покажа дека недоносените со многу ниска родилна тежина покажуваат статистички значајно пониски генерални развојни постигнувања, како и статистички значајно пониски развојни постигнувања во одделните развојни области во текот на првите три години од животот, а најголема разлика забележавме на крајот на 36-от месец. Не најдовме статистички значајна разлика на крајот на 4-от месец кај некои развојни области. Овој податок нè наведува на размислување дека раната дијагностика се спроведува со цел навремено откривање на развојните пречки со можност за спроведување на соодветен стимулативен или рехабилитациски третман, како и следење на резултатите од спроведениот третман. Од друга страна следењето треба да биде што е можно подолго поради откривање на подоцнежните влијанија на факторите на ризик и превенција. |
|
Our results have confirmed the hypotheses that the preterm infants with VLBW show significantly lower GDQ and significantly lower DQ in the different developmental areas, during the early developmental period (i.e. the first 3 years of life), compared to the control group. The biggest difference was noted at the end of month 36. Statistically significant difference was not found in some developmental areas at the end of month 4. These results point out the reason why is early diagnostics preformed - that is early and timely detection of developmental difficulties with an opportunity for additional stimulation or rehabilitation treatment and, also, a follow-up of the effects of the administered treatment. On the other hand, follow-up must be as long as possible because of detection of late effects caused by certain risk factors and prevention. |
||
|
|
|
||
Заклучок |
|
Conclusion |
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
Citation:Dukovska V, Juzevski Zh. Psychomotor Development in Premature Infants Until the End of Their Third Year of Life. J Spec Educ Rehab 2009; 10(1-2):33-47. |
||||
|
||||
Литература / References |
|
|
||
|
|
|
Share Us
Journal metrics
- SNIP 0.059
- IPP 0.07
- SJR 0.13
- h5-index 7
- Google-based impact factor: 0.68
10 Most Read Articles
- PARENTAL ACCEPTANCE / REJECTION AND EMOTIONAL INTELLIGENCE AMONG ADOLESCENTS WITH AND WITHOUT DELINQUENT BEHAVIOR
- RELATIONSHIP BETWEEN LIFE BUILDING SKILLS AND SOCIAL ADJUSTMENT OF STUDENTS WITH HEARING IMPAIRMENT: IMPLICATIONS FOR COUNSELING
- EXPERIENCES FROM THE EDUCATIONAL SYSTEM – NARRATIVES OF PARENTS WITH CHILDREN WITH DISABILITIES IN CROATIA
- INOVATIONS IN THERAPY OF AUTISM
- THE DURATION AND PHASES OF QUALITATIVE RESEARCH
- REHABILITATION OF PERSONS WITH CEREBRAL PALSY
- HYPERACTIVE CHILD`S DISTURBED ATTENTION AS THE MOST COMMON CAUSE FOR LIGHT FORMS OF MENTAL DEFICIENCY
- DISORDERED ATTENTION AS NEUROPSYCHOLOGICAL COGNITIVE DISFUNCTION
- AUTISM AND TUBEROUS SCLEROSIS
- PEDAGOGICAL DIMENSIONS OF THE LEISURE