ОПТОВАРЕНОСТА НА ЦЕРЕБРАЛНО ПАРАЛИЗИРАНИТЕ УЧЕНИЦИ ПРИ УСВОЈУВАЊЕТО НА ОПЕРАТИВНИТЕ ЗАДАЧИ НА НАСТАВАТА ОД ЛИКОВНАТА КУЛТУРА И ОЧЕКУВАНИ ПОСТИГНУВАЊА
Радмила ЧУКИЌ1, Фадиљ ЕМИНОВИЌ2, Мехо ШУТКОВИЌ2
Факултет за специјална едукација и рехабилитација1
Основно училиште „Миодраг Матиќ“2
Белград, Србија
|
|
HARDSHIPS OF CEREBRAL PALSY PUPILS IN ACQUIRING FINE ARTS CLASSES TASKS AND EXPECTED ACCOMPLISHMENTS
Radmila CHUKIKJ1, Fadilj EMINOVIKJ2, Meho SHUTKOVIKJ2
Faculty for Special Education and Rehabilitation1
Elementary school "Miodrag Matikj"2
Belgrade, Serbia
|
Програмските содржини за церебрално парализираните ученици во основните училишта претставуваат модифицирани содржини за лесно ментално ретардираните ученици. Меѓутоа, овие програми не се усогласени со психомоторните способности на церебрално парализираните ученици, поради што учениците имаат тешкотии во совладувањето на програмските содржини. Тоа посебно се однесува на предметите за вештините. Поентата на овие истражувања се однесуваше токму на ускладеноста на психомоторните способности на учениците, програмските содржини по предметот ликовна култура и очекуваните резултати.
Нивото на постигнатите резултати се движеше од 19% - 70%. Врз основа на применетите тестови е утврден статус за секој ученик посебно. Односот помеѓу резултатите од покажаните способности за совладување на програмските содржини по предметите од ликовна култура и објективно покажаните способности на применетите тестови, би требало да биде основа за креирање на програмските содржини кои ќе бидат прилагодени на психомоторните способности на секој ученик, а резултатите од работата ќе можат адекватно да се измерат, т.е. учениците да бидат оценети.
|
|
Program contents for cerebral palsy pupils in the elementary school are a modification of the program contents for pupils with mental retardation. However, those program contents are not adjusted with cognitive and movement abilities of cerebral palsy pupils, thus, they have difficulties in learning those program contents. This especially refers to subjects for acquiring skills. This research refers to the adjustment of cognitive and movement abilities of students, program contents for the subject arts culture and the expected results
The level of the obtained results was 19%-70%. On the basis of applied tests, the status for each pupil was determined. The relation between the results of the shown abilities for learning the program contents of fine arts and the objectively shown abilities for the applied tests have to be the basis for creating program contents adjusted for psycho-motor abilities for each pupil, and the working results can adequately be evaluated, i.e. the students can be assessed.
|
Клучни зборови: церебрално парализирани ученици, ликовна култура, програмски содржини, очекувани резултати, оценување
|
|
Key words: cerebral palsy pupils, fine arts, program contents, expected results, assessment
|