ЛИЧНИОТ ИДЕНТИТЕТ КАЈ ГЛУВИ АДОЛЕСЦЕНТИ
Јоана КОСЕВСКА
Катедра за психологија, Педагошки универзитет, Краков, Полска
Катарцина Брдеј
Специјално училиште и терепевтски центар за глуви, Краков, Полска
|
|
PERSONAL IDENTITY IN DEAF ADOLESCENTS
Joanna KOSSEWSKA
Department of Psychology, Pedagogical University, Cracow, Poland
Katarzyna Brdej
Special School and Therapy Centre for the Deaf, Cracow, Poland
|
Целта на оваа студија беше да се истражат факторите кои влијаат врз идентитетот на глувите адолесценти. Студијата вклучи 67 адолесценти (38 момчиња и 29 девојчиња на возраст од 16 до 19 години, ученици во средно училиште). Деведесет и три деца кои слушаат ја сочинуваа споредбената група. Структурата на идентитетот се испитуваше врз основа на референците за идентификација што ги дадоа субјектите кои требаше да одговараат написмено дваесетпати по ред, на прашањето: Кој сум јас? (тест на M. H. Kuhn и T. S. McPartland адаптиран од Martines и Silvestre, 1995, даден во писмена форма и знаковна форма).
Резултатите покажаа дека статусот на слухот и стилот на комуникацијата влијаат врз описот на личниот идентитет. Беше откриено дека глувите адолесценти користат повеќе описи, особено во следните категории: граѓански статус, телесна и физичка појава, вкусови и активности, пријателство и врски, лична и социјална положба, негативни лични карактеристики и неутрални лични карактеристики. Иако оваа студија би можела да демонстрира влијание на независни варијабли врз идентитетот, податоците ја зголемуваат потребата од понатамошно, ако е можно, лонгитудинално истражување.
Комбинираните самодескриптивни процеси водат до развој на организиран, учен и динамичен идентитет, а субјективниот опис на една индивидуа има силни емоционални последици кај релевантната индивидуа.
|
|
The purpose of this study was to investigate the factors influencing the identity deaf adolescents. The study involved 67 deaf adolescents (38 boys and 29 girls aged 16 to 19 students of secondary school). Ninety-three hearing children constituted a comparison group. The structure of identity was explored on the basis of identification references given by the subjects who were to reply in writing, 20 times running, to the question: „Who Am I?” the test, adapted from M. H. Kuhn and T. S. McPartland by Martines and Silvestre (1995) given in written and signed mode.
Results showed that the hearing status as well as mode of communication influence the description of personal identity. It was found that deaf adolescents used more descriptions especially in the following categories: Civil Status, Body and Physical Appearance, Tastes and Activities, Friendship and Relationships, Personal and Social Situation, Negative Personal Traits, and Neutral Personality Traits. Although this study could demonstrate impact independent variables on identity, the data raise the need for further, preferably longitudinal, research. This complex phenomenon has to be examined more closely.
Combined self-descriptive processes lead to the development of an organized, learned and dynamic identity, and subjective description of an individual has strong emotional consequences for the individual in question.
|
Катедра за психологија, Педагошки универзитет, Краков, Полска
joanna.kossewska@ap.krakow.pl
|
|
Department of Psychology, Pedagogical University, Cracow, Poland
joanna.kossewska@ap.krakow.pl
|