ЦЕРЕБРАЛНА ПАРАЛИЗА И МУЗИЧКИТЕ ПОСТИГНУВАЊА
Миодраг Л. СТОШЉЕВИЌ 1,
Фадиљ Н. ЕМИНОВИЌ 1,
Радмила М. НИКИЌ 1,
Гордана И. АЧИЌ 2,
Санела Р. ПАЦИЌ 2
Факултет за специјална едукација и рехабилитација, Белград1, Република Србија
Музичко училиште „Војислав Вучковиќ“, Белград2, Република Србија
|
|
CEREBRAL PALSY AND MUSIC ACHIEVEMENT
Miodrag L. STOSHLJEVIKJ 1,
Fadilj N. EMINOVIKJ 1,
Radmila M. NIKIKJ 1,
Gordana I. ACHIKJ 2,
Sanela R. PACIKJ 2
Faculty for Special Education and Rehabilitation, Belgrade1, Republic of Serbia
Secondary Music School ”Vojislav Vuchkovikj“, Belgrade2, Republic of Serbia
|
Учениците со церебрална парализа посетуваат основно образование согласно редовен и специјален (изменет или модифициран) наставен план и програма. Наставниот план од редовните училишта е иновиран во 1992 година, додека учениците со церебрална парализа и понатаму работат по наставен план и програма кој не е изменет и прилагоден на нивните можности и потреби. Музиката е едно од најдобрите средства за изразување. Таа игра многу важна улога во развојот на секое дете, па така и во развојот на детето со церебрална парализа.
Со цел да се проверат можностите на учениците со церебрална парализа, со и без ментална ретардација, за усвојување на актуелните програмски содржини од музичка култура, спроведовме истражување на музичките постигнувања и моторната подготвеност на децата со церебрална парализа. Истражувањето е направено во текот на 2007 година, на примерок од 27 ученици со церебрална парализа и лесна ментална ретардација кои посетуваа настава во училиштето „Миодраг Матиќ“ (павилјон 1 во Сокобањска улица и
павилјон 2 на улица Браќа Јерковиќ) и при- мерок од 16 ученици со церебрална парализа без ментална ретардација кои посетуваа настава во училиштето „Д-р. Драган Херцог“ во Белград.
Резултатите од спроведеното истражување како и направената анализа на програмските содржини на наставата по музичка култура, укажуваат на тоа дека можностите на учениците со церебрална парализа (со и без ментална ретардација) за извршување на задачите поставени во наставниот план бараат изготвување на програма со специјален пристап и методика на работа. Во таа насока ги одредивме почетните предлози за полесно совладување на планот и програмата по музичка култура, со посебен акцент на некои од многубројните средства за асистивна технологија кои во многу би го олесниле целиот процес.
|
|
Pupils with cerebral palsy attend elementary education accordind to a regular and special teaching plan and program. Regular school curriculum was reformed in 1992, while special plan and program has not been changed and adapted according to pupil’s needs and capacities. Music is one of the best means of expressing oneself and plays a very important role in the development of every child, the child with cerebral palsy in particular.
In order to test the possibility of pupils with cerebral palsy, with and without mental retardation, to apprehend the actual program content, we have conducted research on musical achievement of children with cerebral palsy. During 2007 a research was carried out, on the sample of 27 pupils with cerebral palsy and mild mental retardation who attended classes in the school “Miodrag Matikj”, and a sample of16 students with cerebral palsy without mental retardation who attended the school “Dr. Dragan Hercog” in Belgrade.
Results of the research, as well as analysis of music curriculum content, indicated that the capacities of students with cerebral palsy to carry out the curriculum tasks require special approach and methodology. Therefore, we introduced some proposals to overcome the difficulties in fulfilling music curriculum demands of those pupils. We made special emphasis on the use of computer based Assistive technology which facilitates the whole process to a large extent.
|
Citation:Stoshlkevikj M, Eminovikj NF, Nikikj MR, Achikj IG, Pacikj RS. Cerebral Palsy and Music Achievement. J Spec Educ Rehab 2008; 9(3-4):23-37.
|
|
|
Клучни зборови: церебрална парализа,музичките постигнувања, асистивна технологија.
|
|
Key words: cerebral palsy, music achievements, assistive technology.
|